SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

Plånboken tunnare än Kenyanen, håller tummarna för hård klapp under granen.
Det gäller då att ta sin chans, när Sweclockers bjuder upp till dans.
Så till varje facebook-hatares förtret, skänk mig detta Asus uppgraderingspaket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Något får mig att tveka, Care på att langa en printscreen på dina host filer

Här:

Är fullt medveten om att Windows är ett botnät, så jag använder ett "riktigt" operativsystem på min andra SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

kollar du aldrig på youtube heller?

Jo, där fick du mig. Men jag använder inte flash och jag är väldigt noga med vilka javascript som jag låter Youtube köra.

Permalänk
Medlem

Hur länge är varje tävling öppen, är det dagstävlingar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Jo, där fick du mig. Men jag använder inte flash och jag är väldigt noga med vilka javascript som jag låter Youtube köra.

Du verkar ha kul på internet va:)
Vad är ditt riktiga OS då? Eget utveklat eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Du verkar ha kul på internet va:)
Vad är ditt riktiga OS då? Eget utveklat eller

Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Jo, där fick du mig. Men jag använder inte flash och jag är väldigt noga med vilka javascript som jag låter Youtube köra.

paranoida jävel ^^

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Du skulle kunna förtydliga dig och säga att det är Linux också. Lättare att hänga med då.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av stincon:

Plånboken tunnare än Kenyanen, håller tummarna för hård klapp under granen.
Det gäller då att ta sin chans, när Sweclockers bjuder upp till dans.
Så till varje facebook-hatares förtret, skänk mig detta Asus uppgraderingspaket!

Hmm, en riktig konkurrent där ju.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Alpha Alphons:

Ajdå, Facebook... Portabel social ångest är vad det borde heta.

Haha, precis min åsikt! Jag använder inte Facebook längre pga att jag bara mådde dåligt av det.

Inte för att det hindrar mig från att delta i tävlingarna, snabbt ihop med ett bluff konto så kör vi.

Permalänk
Medlem

Då har man klurat ihop ett ganska finurligt rim Man får hålla tummarna och hoppas på att juryn fattar finurligheten i det

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Tänk er att lägga i en processor för 8500!
skulle jag aldrig våga! o.O

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ja att gissa på, kommer man alltid långt med Gissar man rätt, så har man rätt, gissar man fel, så har man, just det fel Så att gissa kommer man alltid långt med

Du har så rätt! Men jag baserar detta lite på.. känslan också! Visst låter det ändå någonstans lite otroligt att det skulle ligga priser för 12k i varje lucka? Det känns mer som ett ganska standard marknadsföringsknep, inte sant?
Men du har rätt, vad jag tror utan bevis, är ju så gott som oväsentligt, låter bara mindre troligt för mig!

Skrivet av kinc:

Det är upp till samarbetspartnern för luckan. Jag sitter just nu och funderar på vad våran (läs ASUS) andra lucka ska innehålla för priser

Tackar för svar, då vet jag. Alltid lika kul när personer direkt från källan svarar, det uppskattas väldigt mycket. Ni har varit mer än lite generösa måste jag få säga, utan att skämmas Om juryn visar störst uppskattning åt mitt bidrag och jag får en tidig julklapp att hämta ut på posten, så kommer jag att skriva ett väldigt tacksamt mail åt er

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Facebooktävling = fail.

Uselt, SweC. Min julklapp till er blir en känga längt upp i mumindalen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stincon:

Plånboken tunnare än Kenyanen, håller tummarna för hård klapp under granen.
Det gäller då att ta sin chans, när Sweclockers bjuder upp till dans.
Så till varje facebook-hatares förtret, skänk mig detta Asus uppgraderingspaket!

Den var bra,

Här är mitt bidrag

Vare sig du tänker köra stock, eller satsa på en brutal överklock, håll då koll på prollen så den inte blir för het med ditt nya Asus uppgraderingspaket!

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Mitt bidrag

kulle vara kul att få detta paket lagom till jul, min dator skulle bli snabb som en raket om jag hade detta uppgraderingspaket, men även om jag inte vinner, från sweclockers jag aldrig försvinner:)

Permalänk

Mitt bidrag.

Med ettor och nollor i vinter kan du nu med en intel, få din dator snabb som en raket med ett asus uppgraderingspaket

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nästa tävling körs i samarbete med följande grupp på Facebook.

*asg* +1

När presenteras vinnande bidrag? Är alla tävlingar öppna fram till jul eller endast ett dygn per tävling?

Ett dygn per tävling hade varit kul för att öka takten på hur ofta folk är aktiva Swecbesökare.
Är visserligen en högst subjektiv åsikt av mig som har oförskämt mycket tid över, samt har Sweclockers.com som startsida i desktop, mobiler och platta.
Brukar nästan bli grinig när det inte hänt något på sidan under en halvdag.

Vet att min näsa redan är brun, men måste ända tacka er för att ni skänker mitt materialistiska liv mening och dessutom håller en så pass respektabel nivå på utgående information.

/ Er eviga fanboy.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

I var frukt, även grönsak, finns en oönskad kärna. Men på särskilda platser, välkomnas dom gärna.
Om en beräknande enhet har fler inuti, och dess moder till bräda kan släppa kraften fri -
Nog blir väl julen en fröjd, och användaren nöjd, när inget lagg ger förtret, med en prestandan så fet,
att den bara kan nås med Asus uppgraderingspaket!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

fy fan jag la ner 2h på mitt rimm. Har aldrig någon tur i sånt här, så förväntningarna är ju svagt frånvarande!

Kan inget annat än att hålla med..
Har aldrig varit bra på att göra sånna här saker
Men man får ju alltid hoppas på det bästa!

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem

Längtar redan till 12 slaget, denna gången blir det en överasskning!

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Upprörande!

Inte nog med att det *krävs* facebook-konto, det är dessutom synnerligen upprörande att Swec *kräver* att man har en epostadress för att få vara med!!!11one
Skandalöst är vad det är, det här ska jag överväga att skriva en argsint insändare i lokaltidningen om. Eller anmäla till LO, Luddit-ombudsmannen.

[/sarcasm]

Permalänk
Medlem

Det tar nog ett par dagar (veckor i värsta fall) för att vinnarna presenteras. Så är det i vanliga tävlingar men man får hoppas på snabbare i detta fall

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Facebook Nej tack

Facebook Nej tack

Permalänk
Medlem

Tog ett tag för mig att komma på ett bra rim, men nu när jag läser de få bidrag som folk delat med sig av känns det inte som om man har någon chans alls. Aldrig varit bra på att vara fyndig.:(

Permalänk
Medlem

Nya utmananingar! Denna frågan tål att luras på...

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lyfter den också?

Permalänk

Mitt Bidrag

Detta kort från Asus är inget att leka med.
E-ATX med s2011, 8xDDR3 och Quad XFirex slash SLI.
En platta som får L33t h4XX0r att lägga huvudet på sned.
Ett X79 monster med 3 års tillverkargaranti.

Som komplement följer värstingen i7 3970X.
En processor från Intel som klockar utan strul.
6 kärnor, 12 trådar, 15MB smart cache och inget spex.
Med detta paket får du en riktigt God prestanda Jul.

Permalänk
Medlem

Denna kräver iaf inte lika många timmars arbete!

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Nu kan jag väl visa mitt rim :

Vill du ha en raket? Kör med Asus uppgraderingspaket.
Raketer är stora, proccesorer är små, men kraften densamma i båda två!
Detta paket som du skall få, tar din dator till en helt ny nivå!

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###