Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Förslag på htpc lösning

Hejsan

Jag undrar om någon som har något bra förslag för vad som skulle passa för mig?

HTPC:

Tyst och stilrent chassi
Skall klara 1080p och gärna bluray imagear
Skall ej spela utan att det skall vara en allround dator som fungerar som mediaspelare, surfning på tv:n, ha lite virtuella servrar igång

Någon som har nå prisvärdigt tips?

Permalänk
Medlem

Jag har en Zotak zbox nano AD10 plus, den fixar 1080p bluray. om du köper den plus versionen som jag gjorde så får du med 2gb ram och 320gb disk i den, för typ 2500kr. jag har provat köra alla möjliga XBMC OS och kör nu med windows 7 starter i den, och funkar hur bra som hälst, det dåliga är väl att man inte kan byt bakgrunds bildi starter, men blir nog en windows 8 i den bara pegarna rullar in. den har också blåtand, som jag använder för att spela musik med från min mobil vilket betyder att jag behöver inte installera några som hälst onödigheter så som spotify eller annat grejs, allt jag har i datorn är XBMC och Google chrome.

allt detta har jag ihopp satt med min projektor. kör 1920x1080 upplösning på den.

det enda dåliga är väl att det finns bara 2 ljudutgångar i den en är ju då via HDMI:n och den andra är 3.5mm vanlig ljudutgång, och den 3.5mm sitter ju då på framsidan... som jag då använder för att inte behöva starta projektorn för att kunna spela musik ur den annars skulle jag har använt.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |