Permalänk
Medlem

Någon som sprungit på följande buggar :
Rocket pack - slutar funka du bara hoppar inte flyger.
Ljudet försvinner helt allt man hör är ens egen bössa.
Ljudet låser sig och det låter som om man är på en flygplats.
Granater slutar explodera och blir liggande på marken.
Fordon är oförstörbara dom slutar flyga/rulla men sprängs inte.

Det är en liten lista av saker jag sprungit på under mina 4h spelande.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk

Tjena folket!

Det här spelet har ju bitit mig enormt, roligt med en skön omväxlning från BF3.

Jag tänkte höra med er om hur era maskiner uppför sig när det kommer till cpu och gpu nyttjande, för mig så är GPU nära 100% hela tiden och CPU runt 30-40% och inte ens på alla trådar.

Setupen ser ut så här I7 2600K @ 4.4Ghz, 16Gb, Asus GTX 580 DCII som jag kör stockturbo.

Jag kör med 1920x1080 med Custom High på allt förutom Shadow Quality (low) och Effects Quality (medium) Motion blur och Ambient Occlusion är aktiverat.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Någon som sprungit på följande buggar :
Rocket pack - slutar funka du bara hoppar inte flyger.
Ljudet försvinner helt allt man hör är ens egen bössa.
Ljudet låser sig och det låter som om man är på en flygplats.
Granater slutar explodera och blir liggande på marken.
Fordon är oförstörbara dom slutar flyga/rulla men sprängs inte.

Det är en liten lista av saker jag sprungit på under mina 4h spelande.

De två i fetstil beror på att servern strular och är då bara att gilla läget och vänta tills SOE behagar fixa servern. Ibland är det enbart så på en kontinent och du kan testa att byta till en annan kontinent.
Relaterat till det är ex. en bugg såsom att du kan springa in i en annan fraktions warpgate, springa utanför kartan där "out of bounds" annars skulle dyka upp.
En annan bugg som dyker upp ibland är att animationer för vapen hänger sig. När man slängt ut ammunition byts det ibland automatiskt till ditt vapen istället för repairtool, så att du råkar skjuta istället för att reparera. Det händer även att en medic inte kan återuppliva dig pga. bygg, vilket händer rätt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Tjena folket!

Det här spelet har ju bitit mig enormt, roligt med en skön omväxlning från BF3.

Jag tänkte höra med er om hur era maskiner uppför sig när det kommer till cpu och gpu nyttjande, för mig så är GPU nära 100% hela tiden och CPU runt 30-40% och inte ens på alla trådar.

Setupen ser ut så här I7 2600K @ 4.4Ghz, 16Gb, Asus GTX 580 DCII som jag kör stockturbo.

Jag kör med 1920x1080 med Custom High på allt förutom Shadow Quality (low) och Effects Quality (medium) Motion blur och Ambient Occlusion är aktiverat.

Om jag kör på High ligger jag på 30+ fps, och ca 40% belastning på fyra kärnor (1680 x 1050).

Permalänk

Alltså för att ha möjlighet få nytt vapen är du ju tvungen köpa med real-money. Alltså 1000cert points måste ju fan vara minst 100h played. Och då får man ett vapen..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Mjaha, har ni kommit på någon bra setup för att flyga med musen + tangentbord då..? Min joystick har fuckat upp sig.

Jag gjorde något halvhjärtat försök att mappa om lite keys igår, inklusive att mappa knappar för "upp" och "ner" (alltså inte öka/minska altitud) som någon video rekommenderade så man kan manövrera i max-turn rate, men sen blev det bökigt. Jag tycker inte jag får till någon bra känsla med musen egentligen, borde väl antagligen köpa en ny joystick helt enkelt.. men jaja.

Om ni har kommit fram till något som funkar för er så posta gärna.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Om jag kör på High ligger jag på 30+ fps, och ca 40% belastning på fyra kärnor (1680 x 1050).

Finns det något inbyggt verktyg för att se FPS eller används fraps eller dylikt? Skulle väl kunna installera xsplit och dxtory, provade köra direkt till twitch men det tog ihjäl min pc totalt. Där kan man ju se FPS.

//Ola

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Finns det något inbyggt verktyg för att se FPS eller används fraps eller dylikt? Skulle väl kunna installera xsplit och dxtory, provade köra direkt till twitch men det tog ihjäl min pc totalt. Där kan man ju se FPS.

//Ola

Finns i spelet, ALT + F är väl default. Visar FPS och vilken enhet (CPU eller GPU) som är begränsande för ens FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Alltså för att ha möjlighet få nytt vapen är du ju tvungen köpa med real-money. Alltså 1000cert points måste ju fan vara minst 100h played. Och då får man ett vapen..

Spelade 2h i eftermiddags som engineer och fick då ihop ca 80 certs, men det går att få certs fortare än så. Det du ska tänka på är att du får bonus xp om du är i en squad och reparerar andra i squaden, ger dem ammounition eller healar dem mm.

Men visst, att köpa vapen med certs kostar en hel del, fördelen är att det inte är så många vapen du måste köpa, de är mer eller mindre lika bra, det enda jag kan tycka som definitivt är värt det är till en max (Dual burster eller dual scattercanon).

Så gå med i en outfit och spela med andra i squads, annars tappar du hela grejen med spelet.

Skrivet av thomasson:

Finns det något inbyggt verktyg för att se FPS eller används fraps eller dylikt? Skulle väl kunna installera xsplit och dxtory, provade köra direkt till twitch men det tog ihjäl min pc totalt. Där kan man ju se FPS.

//Ola

Alt + f som skrevs i posten ovan, men även med fraps ligger jag på 30+ (inte testat att ha det igång i enorma strider, så där kan jag nog förvänta mig något lägre).

Permalänk
Medlem

Var detta F2P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Var detta F2P?

Är det inte lättare att kolla på steam än att göra ett inlägg här?

Permalänk

jag kör allt på max i 2560x1440, har runt 30 fps i dom största fighterna jag spelat i bio labb, dock om jag drar ner till medium så får jag sämre fps konstigt nog xD.

Vet inte va man ska göra :).

Rullar 4.2 ghz på cpun, 1175 mzh på mitt 7970 dock är det stock shit kylare så går inte så mycket högre utan att gå över 92 grader.
Ska prova överklocka cpun mera se om det hjälper

EDIT: har också provat sänka upplösningen från 2560x1440 till 1920x1080p blir också sämmre fps ^^ tror dom måste optimera cpu användningen mycket mera

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har träffat på denna buggen?

blev rätt förvånad lol

Permalänk
Medlem

Försökte just logga in men både jag och polaren möts av error G35, någon som vet något om saken?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Alltså för att ha möjlighet få nytt vapen är du ju tvungen köpa med real-money. Alltså 1000cert points måste ju fan vara minst 100h played. Och då får man ett vapen..

Gick ganska bra förut och fick ihop 100 certs på en timme, 10 timmar för ett nytt vapen är väl inte helt fel. De måste ju tjäna pengar på något.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Försökte just logga in men både jag och polaren möts av error G35, någon som vet något om saken?

Servrarna är nere för stunden.

Permalänk
Medlem

Var har menyn med alla squadmedlemmarnas mikrofon-ljudnivå tagit vägen? Den brukade väl vara i just Squad-menyn, eller har jag drömt det? Mystiskt.

Jag undrade också om ni har märkt av att in game voice-funktionen används allt mindre i PUG:s. Jag har inte mikrofon själv, men det ger ju ändå en ytterligare dimension till spelet om man har en aktiv squad-leader som håller ihop gruppen osv. Igår hade jag otur med varje squad jag gick med i (6-7 stycken åtminstone), ingen sa någonting och alla verkade springa omkring mer eller mindre för sig själva. :-/

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Miller och kan rekommendera någon trevlig TR-outfit?
Gick halvt med i en som verkade riktigt trevlig, polare rekommenderade mig att kolla upp dom.. blev antagen som trial och allt gick bra ända tills de skulle invita mig ingame.. antiklimax, de lirade NC -_- Var inte direkt tydligt någonstans tyvärr

Så, någon som har någon rekommendation?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Någon som spelar på Miller och kan rekommendera någon trevlig TR-outfit?
Gick halvt med i en som verkade riktigt trevlig, polare rekommenderade mig att kolla upp dom.. blev antagen som trial och allt gick bra ända tills de skulle invita mig ingame.. antiklimax, de lirade NC -_- Var inte direkt tydligt någonstans tyvärr

Så, någon som har någon rekommendation?

http://www.aoc-gaming.se/site/index.php/ansok

Vi kör som Terran på Miller.

Om du ansöker kan du skriva under "hur hittade du hit" att Sawny tipsade dig (mitt namn i clanen).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

Alltså för att ha möjlighet få nytt vapen är du ju tvungen köpa med real-money. Alltså 1000cert points måste ju fan vara minst 100h played. Och då får man ett vapen..

När du får medaljer kan du få tex 100 cert för EN medalj, plus för exp och allt annat man får cert för. Det är meningen att du skall låsa upp vapnet som kostar 100 cert först. Inte de som kostar 1000..

Permalänk
Medlem

Ja för Auraxium medaljen krävs det 1000kills på ett och samma vapen och den ger 1000 XP/100 Cert.

Det är ju lätt gjort... i ett kick!

Vilket är lågt räknat 100.000 XP = 400 Medaljer.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Casual pro gaming sökes som Vanu på Ceres.

18+, skön, gärna musiker eller fritänkande snubbe. Bara o PM:a
bor i örebrot! peace out yo....

nice siging btw ;P
http://www.youtube.com/watch?v=gNfVRlGZ9VI

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Håller på att testa lite mellan de olika fraktionerna, mestadels heavy assault och light aircrafts. Det är väldigt lätt att förlora sin objektivitet när man som i mitt fall tillhör en fraktion (NC för min del) så om det låter som renodlat "balans flame" så för all del säg vad ni tycker
http://www.youtube.com/watch?v=uOt4luE4dCw

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Håller på att testa lite mellan de olika fraktionerna, mestadels heavy assault och light aircrafts. Det är väldigt lätt att förlora sin objektivitet när man som i mitt fall tillhör en fraktion (NC för min del) så om det låter som renodlat "balans flame" så för all del säg vad ni tycker
http://www.youtube.com/watch?v=uOt4luE4dCw

Vilket vapen är det på videon?=)

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Skrivet av Blindshadow:

Vilket vapen är det på videon?=)

Det är T9 carv. Terran heavy Assault default light machine gun

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest med det här spelet är att man bara kan logga in, göra bort sig totalt och sen låtsas som inget hänt eftersom det är 100 andra personer på samma ställe som gör samma sak.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Angående certpoäng så jämför inte med bf3 eller dylikt, det TAR längre tid i PS2. T ex i PS så fick man ett begränsat antal certpoäng och även om man var på maxlevel så kunde man inte ha allt upplåst, man fick välja ett visst antal i taget för att bygga sin gubbe. Det är en av dom saker som jag saknar mest från PS1 jämfört med PS2..

Permalänk
Medlem

Finns det någon stor svensk outfit man kan gå med i? Roligare att spela med andra... finns nån swec-outfit kanske? Nybörjare som kör mest medic :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Själv kör man på servern Cobalt som Vanu "exInterp" någon annan som kör där?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte spela alls, med low settnings med min setup med "HTPCn" (Se signatur för specs)
Är det så att jag måste inhandla ett grafikkort för att det ska bli lagg fritt?

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"