Bästa webläsaren idagsläget ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

När den blir gul läggs bokmärket i mappen "osorterade bokmärken", trycker du igen kommer det upp en meny där du kan byta plats på bokmärket osv.

Ah ok.

Permalänk
Medlem

Går du via ikonen. Får du upp exakt samma sak utan att behöva trycka på stjärnan. Tar en millisekund långsammare.
Jag kunde flytta ikonen till bokärkesfältet och framför URL, utan några som helst problem. Fanns kvar när jag startade om aurora.
Kanske något som buggar hos dig.

Offtopic:
Ny version är på gång. Kommer nog komma ut senast fredag. Brukar ta 2-3 dagar efter merge.

Permalänk
Medlem

Vet att du inte har nåt svar men så här ser det ut iaf:

http://www.youtube.com/watch?v=EWN_CYJ5-Bk

Btw, najs att det finns en addon som ställer automatiskt in bästa upplösning på flashvisningar

Permalänk
Medlem

Skumt att det inte fungerar för dig. Du får luska vidare.

Tips:
Kanske finns en addon som fixar ditt problem. Eller sök på ordet tweak firefox. Finns en armé med sidor som berättar hur man ändrar firefox.

Sista utväg.
Ställ en snäll fråga på Mozillazine forums.

Permalänk
Medlem

Trist att alla add-ons sluta funka efter den senaste uppdateringen av Aurora

Gilla youtube-HD-adden bla.

Permalänk
Medlem

Download statusbar fungerade inte efter uppdatering medan idag när jag hämtade hem det igen så fungerar det fast den står som inkompatibel under tillägg. Mozilla kan inte hålla reda på alla addons. Däremot fungerar favoriterna direkt efter ny uppdatering. Som till exempel Adblock plus. Även fast addon:et står som inkompatibel på hemsidan så kan den fungera. Problemet brukar finnas direkt efter släppet av ny version.

Permalänk
Medlem

plockar upp tråden lite.
Se ifall det finns något nytt inom browser världen?

ska sätta mig ikväll och skumma igenom lite olika och se, men vore kul och höra + & - sidor i 2012 års versioner av läsarna

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du använda dig av mycket flikar och anpassa efter egen smak så firefox, om du vill ha nått enkelt som inte går att justera in efter egen smak chrome.
Jag har för det mesta båda 2 igång, surfar i firefox och kör flashbaserade saker i chrome så jag inte riskerar att flash dödar den seriösa webläsaren när det låser sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

har gått tillbaka till Firefox efter kört en tid med chrome..

tycker den e snabb o kör man med temat SmallrigBlueFX så ser det mer än perfekt ut..

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Tycker Chrome är helt bäst, även fast man bara använde Firefox förut.

Permalänk
Medlem

anpassar faktiskt nada banana i webläsaren, så det spelar ingen som helst roll.
ska ta och se om det är någon personlig skillnad på chrome och ff

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja, antingen google chrome eller Safari. Kör du på en windows dator så ska du köra på chrome och med mac Safari, pga att det är en säker och snabb webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Complete:

Ingen anna än jag som anser att Chrome och Opera hanterar favoriter på ett betydligt sämre sätt än IE samt att det är riktigt kasst att Opera endast kan starta en flik/sajt vid start, jag vill ha 6st flikar öppnade direkt med olika sajter när jag startar min webläsare.
Favoritmenyn är oxå kass på Opera och jobbig i Chrome, förstår inte hur svårt det kan vara att programmera.
Som en tidigare i tråden sagt så har Chrome problem med youtube, man måste ha pekaren i skrivfönstret för att söka, har man börjat skriva och musen flyttar sig under tiden från sökfönstret upphör skrivfunktionen.

Inte helt sant. Jag har gjort så att Opera öppnar +30 flikar vid start. Dessa flikar är i sin tur uppdelad i 5 flikkategorier. Så testa opera igen då den är tämligen bättre än Chrome när man kör många flikar.. enligt mitt tycke.
Favoritmenyn går att ställa om till personligt tycke
Inget problem med musen i varken Chrome, Opera, Ie9, firefox.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

ni som tycker att det glider bra på när ni har 30flikar uppe..
Får man undra varför ni ens har 30flikar uppe? lättare och ha 30 fönster....

Permalänk
Entusiast

Jag kör 90% Chrome, 7% Firefox, och 3% Opera på min maindator (Windows). Jag tycker att Chrome och Firefox är jämnvärdiga när det gäller vanligt surfande, men (nu kommer folk bli arga) jag tycker att Chrome är bättre på pluigins.
Opera använder jag mest för att jag är inloggad på ett annat youtube-konto där x)

Skrivet av Haxk:

Ja, antingen google chrome eller Safari. Kör du på en windows dator så ska du köra på chrome och med mac Safari, pga att det är en säker och snabb webbläsare.

Jag ska köra precis vad jag känner för

Skrivet av Crille90:

ni som tycker att det glider bra på när ni har 30flikar uppe..
Får man undra varför ni ens har 30flikar uppe? lättare och ha 30 fönster....

Sidor man behöver medan man jobbar med ett projekt eller ska kolla in senare. Eller sidor man ska länka till en polare nästa gång han/hon (who am I kidding..?) han loggar in. Jag har vanligtvis ca 50 flikar uppe och det stör inte. Att använda ctrl+tabb hjälper dock sjukt mycket i navigeringen.
30 fönster hade varit ett helvete däremot

styckesindelning
Permalänk

Jag kör med google chrome fär jag pallar fan inte chrome reklamen som kommer upp på google om man har en annan.

Permalänk
Medlem

Firefox aurora = bäst, jag använder det som standard. Finns 4 olika kanaler beroende på hur avancerad du vill vara. Finns även till W8

Chrome canary, har för mig att chrome kommer till W8
Opera next, Opera vet jag än så länge inte om de släpper W8 version
IE9 eller IE10 om du har W8
Safari finns till PC och MAC

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Jag kör med google chrome fär jag pallar fan inte chrome reklamen som kommer upp på google om man har en annan.

Men den är väl bara att klicka bort en gång sen ser du den aldrig mer! Funkade då för mig. Kör Firefox senaste!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodski:

Kör med Google Chrome idag.

Använder den med 20-25 öppna flikar samtidigt varav en del med video i flash.

Tycker dock att den segnar till på eftermiddagarna och kräver omstart.

Någon som kan rekommendera en bättre webläsare idagsläget ?

Om du bara kan ha 20-25 filkar upp kanske du ska fundera på mer minne...

Kör lätt 60-80 filkar (i Chrome ofc) på 6GB minne med Photoshop och Aptana uppe samtidigt.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Inte helt sant. Jag har gjort så att Opera öppnar +30 flikar vid start. Dessa flikar är i sin tur uppdelad i 5 flikkategorier. Så testa opera igen då den är tämligen bättre än Chrome när man kör många flikar.. enligt mitt tycke.
Favoritmenyn går att ställa om till personligt tycke
Inget problem med musen i varken Chrome, Opera, Ie9, firefox.

Det har jag faktiskt gjort nu i en vecka, återvände till denna tråd för att spy lite mer galla över Opera, mer om det senare.

Jag började köra med Aurora efter min senaste post här och använt den i över ett år, funkat hyfsat bra men ju längre tiden gick desto sämre fungera den, den uppdatera flera gånger i månaden, addons slutade fungera och browsern bler mer och mer instabil och slö.
För en månad sen hamna jag på en sajt som rekommenderade Pale Moon för den skulle vara väldigt snabb och bra, installera den och använt den i drygt en månad men blev väldigt besviken, seg och tänker mycket, man kan se den "bygga upp" gränsnittet ibland.

Jag googlade om browsers och igen tipsad om Opera och jag tänkte att nu ett år senare kanske den är bättre så jag tänkte verkligen ge den en ordentlig chans inte bara testa lite.

Alltså Opera är a piece of Crap! Man kan ju undra om dom som skapat Opera brukar surfa, måste först säga att browsern är snabb, den smackar upp sidor väldigt fort samt startar fort och är stabil MEN att optimera designa med favoriter, flikar och menyer var a pain in the ass om man jämför med andra, inget är direkt tydligt utan man måste testa sig fram och chansa med saker och ting, efter lite googling om vissa saker hitta jag hyfsade lösningar som jag tycker ska vara enkla standarder i inställningarna. Det som irritera mig mest är flikahanteringen, känns som Opera inte gillar flikar för den ger extremt dåligt utbud hur man kan tweaka, det är ju ändå 2012 snart 2013.
Idag fick jag nog när jag upptäckte att Opera inte uppdaterar flikarna när man startar Opera utan dom ser ut som dom gjorde när stängde av datorn sist.
+ att det finns dåligt med addons.

Nu är jag på jakt igen och den jag inte testat Ordentligt än är Chrome och Firefox. FF är väl som Aurora så jag har inga större förväntningar.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Chrome baserad webbläsare som har inbyggd Torrent teknik, underbar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjinko:

Jag kör med 45-50 flikar i crome och upplever inte att det blir segt men har en kraftfullare dator så tyvärr måste du nog uppgradera eller minska antalet öppna flikar crome drar ju nästan 4GB RAM med 50flikar.

Skrivet av rodski:

Kör med Google Chrome idag.

Använder den med 20-25 öppna flikar samtidigt varav en del med video i flash.

Tycker dock att den segnar till på eftermiddagarna och kräver omstart.

Någon som kan rekommendera en bättre webläsare idagsläget ?

Ni måste helt enkelt lära er hur man surfar :'D Något gör ni fel. Man har inte så många öppna flikar.. (Bara när man surfar existenz )

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Complete:

Det har jag faktiskt gjort nu i en vecka, återvände till denna tråd för att spy lite mer galla över Opera, mer om det senare.

....
Alltså Opera är a piece of Crap! Man kan ju undra om dom som skapat Opera brukar surfa, måste först säga att browsern är snabb, den smackar upp sidor väldigt fort samt startar fort och är stabil MEN att optimera designa med favoriter, flikar och menyer var a pain in the ass om man jämför med andra, inget är direkt tydligt utan man måste testa sig fram och chansa med saker och ting, efter lite googling om vissa saker hitta jag hyfsade lösningar som jag tycker ska vara enkla standarder i inställningarna. Det som irritera mig mest är flikahanteringen, känns som Opera inte gillar flikar för den ger extremt dåligt utbud hur man kan tweaka, det är ju ändå 2012 snart 2013.
Idag fick jag nog när jag upptäckte att Opera inte uppdaterar flikarna när man startar Opera utan dom ser ut som dom gjorde när stängde av datorn sist.
+ att det finns dåligt med addons.

Nu är jag på jakt igen och den jag inte testat Ordentligt än är Chrome och Firefox. FF är väl som Aurora så jag har inga större förväntningar.

Trist att höra att flikarna inte uppdateras. Vilken version körde du med? Jag har slutat med Opera och skriver bara från minnet, men när det jag skrev var aktuellt så uppdaterades allt så fort jag startade Opera. Just flikhanteringen gillade jag mycket, kanske beror på vanans makt Att det är ett dåligt utbud i Opera beror på att det mesta är inbyggt i webbläsaren. Apropå flikar och addons så är den här riktigt bra. https://addons.opera.com/sv/extensions/details/tab-grouper/?d... Vet inte om den fungerar längre.
Orsaken till varför jag slutade med Opera var iom windows 8. Jag har stora problem med Opera tillsammans med win8, av någon skum anledning. Så just nu kör jag en kombo av Chrome och Firefox och ärligt talat så märker jag ingen större skillnad. Det behövs laddas ner några addons och sen är de sig väldigt lika.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Complete:

Det har jag faktiskt gjort nu i en vecka, återvände till denna tråd för att spy lite mer galla över Opera, mer om det senare.

Jag började köra med Aurora efter min senaste post här och använt den i över ett år, funkat hyfsat bra men ju längre tiden gick desto sämre fungera den, den uppdatera flera gånger i månaden, addons slutade fungera och browsern bler mer och mer instabil och slö.
För en månad sen hamna jag på en sajt som rekommenderade Pale Moon för den skulle vara väldigt snabb och bra, installera den och använt den i drygt en månad men blev väldigt besviken, seg och tänker mycket, man kan se den "bygga upp" gränsnittet ibland.

Jag googlade om browsers och igen tipsad om Opera och jag tänkte att nu ett år senare kanske den är bättre så jag tänkte verkligen ge den en ordentlig chans inte bara testa lite.

Alltså Opera är a piece of Crap! Man kan ju undra om dom som skapat Opera brukar surfa, måste först säga att browsern är snabb, den smackar upp sidor väldigt fort samt startar fort och är stabil MEN att optimera designa med favoriter, flikar och menyer var a pain in the ass om man jämför med andra, inget är direkt tydligt utan man måste testa sig fram och chansa med saker och ting, efter lite googling om vissa saker hitta jag hyfsade lösningar som jag tycker ska vara enkla standarder i inställningarna. Det som irritera mig mest är flikahanteringen, känns som Opera inte gillar flikar för den ger extremt dåligt utbud hur man kan tweaka, det är ju ändå 2012 snart 2013.
Idag fick jag nog när jag upptäckte att Opera inte uppdaterar flikarna när man startar Opera utan dom ser ut som dom gjorde när stängde av datorn sist.
+ att det finns dåligt med addons.

Nu är jag på jakt igen och den jag inte testat Ordentligt än är Chrome och Firefox. FF är väl som Aurora så jag har inga större förväntningar.

Firefox Aurora är en pre-alpha build och uppdateras dagligen och därmed tar det ibland någon extra sekund att starta webbläsaren eftersom att Mozilla maintainance hämtar hem ny version så att du ständigt är up to date. Senaste version av Aurora är inte ett dugg alls slö. Sedan får man alltid räkna med att så fort det kommer in något annat skräp i systemet så krävs det en återställning, installera om systemet. Folk tänker inte så långt, utan tror allt är frid och fröjd jämt och ständigt bara för att man själv inte har råkat ut för något innan. Alla Mozilla kanaler får nya versioner efter 6 veckor istället för att vänta i helt år som med IE.

Pale Moon är en kopia av släppta versioner av Firefox och som har dykt upp på marknaden mest på grund av att folk tror att bara för att det står stödjer 64bit då är det så mycket snabbare. Vilket är rent av bullshit.

Addons finns det inte lika många av hos Opera som hos Mozilla eller Google däremot är dem inte sämre bara för att dem är för få. Däremot tycker jag Google kopierat en hel del addons från Mozilla eftersom att Mozilla:s addons använder sig av öppna tekniker.

Firefox stable jämfört mot dem andra kanalerna är att det är sist ut och att vissa funktioner ännu ej är implementerade. Till exempel har Firefox 17.x ej JIT Ionmonkey vilket är Mozilla:s nya JavaScript motor som hjälper upp Jägermonkey och Type Inference vid svåra script. En ytterligare funktion som ej finns i senaste släppta version enligt roadmapen är nya download manager, WebRTC, nya funktioner i Social API, nya attribut för HTML5 och CSS3 plus lite till som jag inte kommer på just nu. Som sagt det kommer nya saker till Firefox så lev inte i det förgångna om du nu tror Firefox är omodern eller slö.

Vad jag tycker om Opera. Att den är lite för omodern och man kan inte enbart leva på snabbheten som jag även här tycker lider lite av samma problem som Chrome. Text kommer någon millisekund före bilden. Jag vet att Opera även har börjat med snabbare versions släpp och kan bygga något som är bra.

Chrome tycker jag är en ren plåga. Känns som det är gjort för kidzen. I början när det dök upp på marknaden var det intressant. Idag tycker jag Chrome står stilla och är mer hype:at än någonsin. Det enda jag använder från Google är deras sökmotor eftersom det gynnar Mozilla Firefox. resten tycker jag man kan vara utan.

IE tycker jag håller på att komma tillbaka med IE10. Tyvärr är IE en inlåst historia på både gott och ont.