QPAD MK-85 Tangentbord skadat (fel knappar på fel ställen)

Permalänk
Medlem

QPAD MK-85 Tangentbord skadat (fel knappar på fel ställen)

Hej,

I dag, den 5:e, spillde jag ca 100 ml vatten på mitten av tangentbordet. Jag vände på det, torkade det, drog ur USB-kontakten från datorn, och när jag satte tillbaka den, var bara en liten del av tangentbordet belyst, och ingen tangent fungerade. Jag tryckte på flera tangenter, och efter ett tag reagerade det, och skickade alla signaler till datorn. Nu lyste alla knappar åter.

Vid det tillfället hade jag tyvärr tangentbordet placerat på kanten av mitt skrivbord, med nästan hälften utanför. Efter att ha råkat putta till det med armbågen, föll det halvglidandes ned på min dator, 20-25 cm ner uppskattat. Efter detta, fungerade inte tangentbordet länge. Ljuset slocknade, och samma lilla del av tangenterna lyste mycket svagt. Tyvärr har jag inte fått det att fungera sedan. Jag lade det på tork, och nu vägrar någon av tangenterna att lysa. Är rädd för att någon kontakt gått av, eller liknande.

Nu fungerar tangentbordet igen! Men tangenter sitter fel och det skrivs fLera bokstäver när jag trycker på en ... Om jag sKuLLe sKriva samma text igen:

Nu fjjungerassr tassngentbordfeft igen! M;en tasnsgenter sditter fjeL*Ö
ADSFJK och dfeft sddFJKL*Ö
Arifjvsd dfjjJKL*Ö
ADSErass boKL*Ö
ADFJSsdtdäver när jklklasgs trycKL*Ö
ADFJSer på en
Om jklklassg dsdKL*Ö
ADFJSuL*Ö
ADFJKSL*Ö
ADFJKSe sddKL*Ö
ADFJSrivass sdadsm,m,ass text igen
*:/*.

Dold text

VerKar som feLet Ligger i brytarna. Några tips? Trycker jag in kort och LÖst nog får jag inte de extra, närLiggande, boKstäverna.

Tack!

Uppdatering från gammalt HP-tangentbord: Mitt tangentbord verkar successivt återställas till normalläge. Nu fungerar a,s,d,f t.ex., och även numpad-retur. Får vänta och se.

Uppdatering: Efter en natts torkan fungerar nu tangentbordet till fullo, en sådan lättnad.

-- John

Permalänk
Medlem

Låt det ligga på tork ett par dagar och prova igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Låt det ligga på tork ett par dagar och prova igen.

Tack! Det var precis vad jag gjorde, det räckte över natten.