Permalänk
Medlem

Vad göra med trasig MBP från -09?

Hej SC! I november -09 köpte jag en 13" Macbook Pro, som jag direkt bytte ut hårddisk och minne på (160gb/5400rpm -> 500gb/7200rpm och 4 -> 8). För ett tag sen så dog den dock, och nu börjar jag tycka att den bara tar upp plats så jag behöver göra något med den. Jag hade inte kvar nån garanti när den kraschade så för en student med en annan dator kändes de 1000 Apple tar för att ens kolla på den + möjligtvis 5-6000 om det skulle vara moderkortet som alldeles för mycket, så jag lät den vara.

Problemet är helt enkelt att när jag startar den får jag en grå skärm med en konstant throbber, som inte går nånstans. Tydligen är det ett tecken på att det är moderkortet, men när jag kör felsökningar från en lion-usb jag har så hittar den inga problem nånstans. Jag kan inte heller installera om lion på varken den gamla disken eller den nya.

Vad borde jag göra? Slänga upp på Blocket med utropspris 1:- och hoppas på det bästa? Elektronikskrot? Den är utöver en mindre skråma på skärmen och en plåtskada på ovansidan i mycket gott skick rent fysiskt...

Permalänk
Medlem

Sälj den som reservdelsdator, du lär nog kunna få en tusenlapp skulle jag tro. Om inte mer.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Tradera. Folk där köper allt till fantasisummor.

Visa signatur