NVIDIA Control panel vs in-game inställningar när det gäller spel.

Permalänk
Medlem

NVIDIA Control panel vs in-game inställningar när det gäller spel.

Tjena,

Denna fråga kanske har kommit upp tidigare men hittade ingen aktiv post om det.

Hur är det med inställningar i NVIDIA Control panel vs ingame inställningar? Kan man få spelet snyggare och få mer
fps eller är det bara en massa onödiga parametrar man kan ställa in där.

Min dator finns i signatur och jag känner ibland att jag inte får den FPS som jag borde få, eller kvalite.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Medlem

I kontrollpanelen kan du skriva över inställningarna i spelet och använda de du har ställt in via kontrollpanelen.

I tex spelet The Walking Dead kan du inte ställa in tex AF , men jag tvingar spelet via nVidia kontrollpanelen att använda sig utav de extra inställningarna.

Dock fungerar det inte på alla spel då kan du istället använda dig av nVidia inspector.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kanske är bra om jag säger vad för typ av spel jag spelar:

Battlefield 3
Natural Selection 2
Borderlands 2
X-com
Heroes of Newerth

Jag märker att när jag pillar på NVIDIA Control panel att vissa effekter och saker blir bättre(snyggare).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold