Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk

Jag skulle tippa att det är ett svar på att Goons inte nöjde sig med en månads Hulkaggedon utan bestämde sig för att den skulle pågå året runt. I slutändan handlar det om pengar och CCP är inte dummare än att dom inser att en hyfsat stor andel av spelarna är miners/industrialists och att dom kanske tröttnar till slut och tar sina pengar någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Visst är det bra med flera betydande val. Innan var Covetor kung bland barges och Hulk hos exhumers. Nu får man välja mellan yeild, ore hold och tank, det finns inget bäst längre Fast jag vet inte om jag gillar att Retrievern som är rätt enkel att skaffa ska ha ett sånt enormt ore hold. Är inte detta är främja afk/bots? Mina ska man göra i fleets eller ninja tycker jag och då behövs inte mega ore hold.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Woods:

Visst är det bra med flera betydande val. Innan var Covetor kung bland barges och Hulk hos exhumers. Nu får man välja mellan yeild, ore hold och tank, det finns inget bäst längre Fast jag vet inte om jag gillar att Retrievern som är rätt enkel att skaffa ska ha ett sånt enormt ore hold. Är inte detta är främja afk/bots? Mina ska man göra i fleets eller ninja tycker jag och då behövs inte mega ore hold.

Jag har för mig att det gjordes en undersökning förra året av ccp. Fler än man tror kör EVE solo eller i små corps så för dem kan det nog vara bra. Själv gav jag upp efter ett halvår. Det är ett solitt spel på många sätt men jag gillade inte att man när man kom till en viss punkt var tvungen att fjäska för de stora allianserna och i princip bli livegen.

Permalänk

Bounty och public killright

Tjennare Sweclockers medlemmar

En snabb fråga om bounty och public killright. Hur hög ska din bounty vara för att du ska få public killright på din karaktär?

Jag tänkte att jag skulle få snabbast svar här på Swecockers och man kan ju inte lita på någon i EVE så.

Tack i förhand och Fly Safe

Visa signatur

NOPE.JPG

Permalänk

Tänkte bara informera om en fin rabatt nu på Steam, Om man ännu inte har EVE och vill köpa det, och inte får någon att recruita dem.

5 Euro kostar det, då får du 30 dagars spel-tid på det, så slipper man trial begränsningarna
Erbjudandet gäller till 7e December.

För övrigt, om någon vill bli recruitad, skicka mig PM, kan ge er min del av recruit bonusen, vilket är antingen 1 spelmånad eller 1 plex(en in-game timecard, som du kan antingen aktivera eller sälja, i skrivande stund är de värd ca 590 miljoner isk)

Samt att ni får hjälp av mig, så länge det inte är för många som vill bli recruitade

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Jockepocke101:

Tjennare Sweclockers medlemmar

En snabb fråga om bounty och public killright. Hur hög ska din bounty vara för att du ska få public killright på din karaktär?

Jag tänkte att jag skulle få snabbast svar här på Swecockers och man kan ju inte lita på någon i EVE så.

Tack i förhand och Fly Safe

Ang. din fråga där så är jag inte helt 100% säker, men följande har de informerat om vad jag vet:

Citat:

Bounties have no effect on who can be attacked legally where.

One thing we want to do is allowing people to use each other’s kill rights, you can mark any of your kill rights as open and set a price on using it. This price can be any ISK value you want, including 0.

Kill Rights will now be created at the same time a Criminal flag is put on a player, but only for attacking in hi sec or podding in low sec. RRing a Criminal will not create a kill right (but still puts a Criminal flag on the repper).

If you have a kill right against someone, you can activate that kill right to make your target a suspect (i.e. give him a Suspect Flag, as explained in the crimewatch blog). This allows anyone in the vicinity of the suspect to engage him legally.

Källa: SoniClover's DevBlog

Så som jag förstår det så får man sälja en kill right man redan har, eller använda den för att göra en spelare till "misstänkt" som kan leda till att spelaren kan bli dödad. Men man kan aldrig få en kill right på någon genom att bara lägga på en bounty.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

När expansioner släpps, antar att man betalar för dem? Eller hur fungerar det? (är sugen på att testa eve någon gång i livet men inser att jag nog är för dum för liret)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

När expansioner släpps, antar att man betalar för dem? Eller hur fungerar det? (är sugen på att testa eve någon gång i livet men inser att jag nog är för dum för liret)

Nej:) De är gratis allihop. Dock är det en månadskostnad på ca 150kr, men när du tjänar tillräckligt mycket kan du köpa det för ingamepengar och då inte betala något.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Mining barges har ju blivit helt sjuka. Går det ens att ganka en Procurer / Retriever nu? o.O

Tror CCP gjort det för personer som dessa, folk som ser till att Titaner kan byggas.

kudos CCP!

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=178864&fi...

/Nirnaeth
Mining/Industry

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Har för cirka en månad sen börjat med EVE, måste säga att jag verkligen har fallit för spelet, gillar komplexiteten även om jag inte är det minsta insatt i något annat än att köra L3's i en Drake med T2 fitting, och det enda som saknas är T2 Drones vilket jag har tränat klart om cirka 3 dagar.
Nu är jag lite fundersam, en Raven kostar cirka 150M ISK och min fråga är hur man effektivt kan spara till sig den summan genom att göra det jag är bäst på, nämligen just L3 security missions.

Tack i förhand.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Har för cirka en månad sen börjat med EVE, måste säga att jag verkligen har fallit för spelet, gillar komplexiteten även om jag inte är det minsta insatt i något annat än att köra L3's i en Drake med T2 fitting, och det enda som saknas är T2 Drones vilket jag har tränat klart om cirka 3 dagar.
Nu är jag lite fundersam, en Raven kostar cirka 150M ISK och min fråga är hur man effektivt kan spara till sig den summan genom att göra det jag är bäst på, nämligen just L3 security missions.

Tack i förhand.

I en T2 fitted Drake så kan du klara även de enklare lvl4 missions. Skillnaderna i inkomst mellan lvl3 och lvl4 är enorm. En bra resurs för att läsa på om missions i förväg och försöka avgöra om du kommer att klara dem är http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports. Den sidan är för övrigt din bästa vän som missionrunner.

Annars är det bara att grinda. När du spelat samma mission X gånger så lär du dig vilka som är bra och hur man grindar dem effektivast.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

I en T2 fitted Drake så kan du klara även de enklare lvl4 missions. Skillnaderna i inkomst mellan lvl3 och lvl4 är enorm. En bra resurs för att läsa på om missions i förväg och försöka avgöra om du kommer att klara dem är http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=MissionReports. Den sidan är för övrigt din bästa vän som missionrunner.

Annars är det bara att grinda. När du spelat samma mission X gånger så lär du dig vilka som är bra och hur man grindar dem effektivast.

Så för min del gäller det alltså att fortsätta med L3's och även pröva på lite L4's?
Jag såg häromdan hur mitt high missile range gick ner från 55 till 39 km samt totala DPS sjönk från 210 till 166 efter patchen, vilket är lite synd med tanke på att missilerna har en flight time, men jag antar att det ändå går bra med vissa L4's ?
Tack för länken!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Så för min del gäller det alltså att fortsätta med L3's och även pröva på lite L4's?
Jag såg häromdan hur mitt high missile range gick ner från 55 till 39 km samt totala DPS sjönk från 210 till 166 efter patchen, vilket är lite synd med tanke på att missilerna har en flight time, men jag antar att det ändå går bra med vissa L4's ?
Tack för länken!

Jag spelar knappt missions längre och använder oftast inte missile fokuserade skepp. Måste kolla patch notes för att svara till 100%. Men anledningen att en drake klarar vissa lvl4 är inte pga dps utan pga att det är så enkelt att tanka med en drake. De kan ta rejält med stryk. Känner du dig osäker så fortsätt med lvl3 eller spela med en grupp.

Missions är bra, garanterad och stadig inkomst. Så det är mycket bra för nya spelare. Men efter ett tag blir det lite tjatigt

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Angående L4 mission. Jag tänkte bara säga att jag gillar min Rattlesnake, speciellt nu när sentry drones dmg modulen blev buffad.
750 i bara drones dps och kan tanka varenda L4 uppdrag, och 100-200dps med missiles ^^
Något jag kan rekommedera, lite dyrt och skill intense som första L4 skepp dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Angående L4 mission. Jag tänkte bara säga att jag gillar min Rattlesnake, speciellt nu när sentry drones dmg modulen blev buffad.
750 i bara drones dps och kan tanka varenda L4 uppdrag, och 100-200dps med missiles ^^
Något jag kan rekommedera, lite dyrt och skill intense som första L4 skepp dock

Överlever dina drones nu med nya AIn eller är det inga problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Har för cirka en månad sen börjat med EVE, måste säga att jag verkligen har fallit för spelet, gillar komplexiteten även om jag inte är det minsta insatt i något annat än att köra L3's i en Drake med T2 fitting, och det enda som saknas är T2 Drones vilket jag har tränat klart om cirka 3 dagar.
Nu är jag lite fundersam, en Raven kostar cirka 150M ISK och min fråga är hur man effektivt kan spara till sig den summan genom att göra det jag är bäst på, nämligen just L3 security missions.

Tack i förhand.

Du får vara lite försiktig först om du byter från drake till raven. Tror raven tankar sämre och är mer inriktad på att döda fienden snabbt. Sen ska väl raven använda aktiv istället för passiv tank som drake gör?

Antar att du inte använde buddy program för att komma igång med EVE? Då kan man börja spelet med 400-500 mill ISK vilket är ganska skönt.

Skicka PM med ingame namn så får du ISK till en raven idag, om du känner att du sitter på mer ISK än du behöver någon gång så kan du ju skicka tillbaks. Sen kan jag väl tipsa om att satsa på exploration istället så kan du också bränna några hundra mill ISK utan att fundera något särskilt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Överlever dina drones nu med nya AIn eller är det inga problem?

Hittils, har inte kört så mycket efter patch faktiskt. Om jag ska vara helt ärlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Du får vara lite försiktig först om du byter från drake till raven. Tror raven tankar sämre och är mer inriktad på att döda fienden snabbt. Sen ska väl raven använda aktiv istället för passiv tank som drake gör?

Antar att du inte använde buddy program för att komma igång med EVE? Då kan man börja spelet med 400-500 mill ISK vilket är ganska skönt.

Skicka PM med ingame namn så får du ISK till en raven idag, om du känner att du sitter på mer ISK än du behöver någon gång så kan du ju skicka tillbaks. Sen kan jag väl tipsa om att satsa på exploration istället så kan du också bränna några hundra mill ISK utan att fundera något särskilt på det.

Då förstår jag, tack för svaret! Av de raven fittings jag har sett så verkar alla använda aktiv tank ja, så det blir ju en ändring där men tydligen ska det ändå gå att få till en stable cap åtminstone med large shield booster, däremot inte med x-large.
Jag använde inget buddyprogram nej, känner nu i efterhand att det hade varit smart, körde först på 14-dagars trial och därefter köpte jag till tid.
Finns det möjligtvis någon exploration guide som jag skulle kunna kika på? Kan säga att det enda jag kan i EVE för tillfället är L3 security missions.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Då förstår jag, tack för svaret! Av de raven fittings jag har sett så verkar alla använda aktiv tank ja, så det blir ju en ändring där men tydligen ska det ändå gå att få till en stable cap åtminstone med large shield booster, däremot inte med x-large.
Jag använde inget buddyprogram nej, känner nu i efterhand att det hade varit smart, körde först på 14-dagars trial och därefter köpte jag till tid.
Finns det möjligtvis någon exploration guide som jag skulle kunna kika på? Kan säga att det enda jag kan i EVE för tillfället är L3 security missions.

Om din karaktär bara är ca 1 månad gammal så är det ingen bra idé att byta till en Raven. Din drake kommer prestera bättre än Raven med för dåliga skills. Du behöver mycket bättre skills för att Raven ska bli bättre. Både bättre support-skills i missiles, skills för capacitor och shield-skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuFFy:

Om din karaktär bara är ca 1 månad gammal så är det ingen bra idé att byta till en Raven. Din drake kommer prestera bättre än Raven med för dåliga skills. Du behöver mycket bättre skills för att Raven ska bli bättre. Både bättre support-skills i missiles, skills för capacitor och shield-skills.

Så är det helt klart. Bättre att skilla för att få en starkare drake för den är så sjukt bra med hyffsade shield, drone och missile skills. Men man ska ju ha roligt också och vill man verkligen glida runt i en Raven och njuter av det så why not, även om den är lite sämre i början.

Permalänk
Medlem

Tänkte att man kanske skulle ta upp eve online igen. Men vad är detta jag hör om missil nerfs? Kör Drake o Raven för det mesta, kommer inte ihåg hur buildsen ser ut då ja inte kört på 9-10 månader. Men är de så pass nerfade att ja verkligen kommer märka av det eller är det bara något litet?

Kan inte hitta nu när ja sökte lite snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Tänkte att man kanske skulle ta upp eve online igen. Men vad är detta jag hör om missil nerfs? Kör Drake o Raven för det mesta, kommer inte ihåg hur buildsen ser ut då ja inte kört på 9-10 månader. Men är de så pass nerfade att ja verkligen kommer märka av det eller är det bara något litet?

Kan inte hitta nu när ja sökte lite snabbt

Det är just heavy missiles som nerfats. Range -20% eller så och DPS -10%. Cruise missiles är som de var innan. Heavy assault missiles och torps har fått en lite buff i och med att de nu får bonus från alla missile support-skills. De har även sänkt power grid req. på heavy assault missile launchers med 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Tänkte att man kanske skulle ta upp eve online igen. Men vad är detta jag hör om missil nerfs? Kör Drake o Raven för det mesta, kommer inte ihåg hur buildsen ser ut då ja inte kört på 9-10 månader. Men är de så pass nerfade att ja verkligen kommer märka av det eller är det bara något litet?

Kan inte hitta nu när ja sökte lite snabbt

Heavy assault är rätt bra nu. Jag har rätt taskiga skills och kan inte använda t2 launchers tex men mina HAMs går 30km ändå och gör massiv dps, flyger Tengu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Angående L4 mission. Jag tänkte bara säga att jag gillar min Rattlesnake, speciellt nu när sentry drones dmg modulen blev buffad.
750 i bara drones dps och kan tanka varenda L4 uppdrag, och 100-200dps med missiles ^^
Något jag kan rekommedera, lite dyrt och skill intense som första L4 skepp dock

Det är faktiskt min main mission runner T2 rigged omni tanked, släpp drones och gå afk skepp xD Klarar lvl5 solo men då måste man fokusera på passive mission specific tank vilket drar ner dps rejält.

Min andra mission runnner är en Paladin. Roligare att loota/salvagea samtidigt än att bara blitza.

Men som sagt, lirar inte så mycket missions längre.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Känner att det är dags att ta upp spelandet av EVE igen. Sitter på 20B och en massa Hulks/Orcas, samt "top-notch" ore mining skills. Frågan är om man kan hitta roligt folk att spela med. Förra gången blev det TeamLiquids corp, men de var pure PVP/missioners, vilket inte riktigt passade mig.

Tips någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikentic:

Känner att det är dags att ta upp spelandet av EVE igen. Sitter på 20B och en massa Hulks/Orcas, samt "top-notch" ore mining skills. Frågan är om man kan hitta roligt folk att spela med. Förra gången blev det TeamLiquids corp, men de var pure PVP/missioners, vilket inte riktigt passade mig.

Tips någon?

Beror lite på vad du söker.
High, low, Null?
svenskt/internationellt?
ålder?

Kan skicka ett PM med ett tips om ett skönt gäng. Men som sagt så beror det lite på vad du söker.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cracko:

Du får vara lite försiktig först om du byter från drake till raven. Tror raven tankar sämre och är mer inriktad på att döda fienden snabbt. Sen ska väl raven använda aktiv istället för passiv tank som drake gör?

Antar att du inte använde buddy program för att komma igång med EVE? Då kan man börja spelet med 400-500 mill ISK vilket är ganska skönt.

Skicka PM med ingame namn så får du ISK till en raven idag, om du känner att du sitter på mer ISK än du behöver någon gång så kan du ju skicka tillbaks. Sen kan jag väl tipsa om att satsa på exploration istället så kan du också bränna några hundra mill ISK utan att fundera något särskilt på det.

Du kanske kan bjuda på 1 bill?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Beror lite på vad du söker.
High, low, Null?
svenskt/internationellt?
ålder?

Kan skicka ett PM med ett tips om ett skönt gäng. Men som sagt så beror det lite på vad du söker.

Low/null, nationalitet irrelevant, ålder så hög som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Tänkte bara informera om en fin rabatt nu på Steam, Om man ännu inte har EVE och vill köpa det, och inte får någon att recruita dem.

5 Euro kostar det, då får du 30 dagars spel-tid på det, så slipper man trial begränsningarna
Erbjudandet gäller till 7e December.

För övrigt, om någon vill bli recruitad, skicka mig PM, kan ge er min del av recruit bonusen, vilket är antingen 1 spelmånad eller 1 plex(en in-game timecard, som du kan antingen aktivera eller sälja, i skrivande stund är de värd ca 590 miljoner isk)

Samt att ni får hjälp av mig, så länge det inte är för många som vill bli recruitade

Hej! Jag är helt ny när det gäller EVE. Jag har spelat en trial, alltså 14 dagars speltid, där jag efter runt 10 dagar dog med mitt sprillans nya skepp och gav upp. Jag hittade tillbaka till denna tråd och blev otroligt sugen att testa spelet igen så jag har en fråga angående recruit, får man gratis speltid om man blir recruitad? Eller måste man ha köpt spelet för att detta ska gå? Missade tyvärr erbjudandet på Steam med en enda dag, riktigt surt!

Edit: Kom på en till fråga, om man beslutar sig för att köpa EVE, köper man endast det senaste expansionet (Retribution) eller måste man köpa något mer?

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Skrivet av ieex:

Hej! Jag är helt ny när det gäller EVE. Jag har spelat en trial, alltså 14 dagars speltid, där jag efter runt 10 dagar dog med mitt sprillans nya skepp och gav upp. Jag hittade tillbaka till denna tråd och blev otroligt sugen att testa spelet igen så jag har en fråga angående recruit, får man gratis speltid om man blir recruitad? Eller måste man ha köpt spelet för att detta ska gå? Missade tyvärr erbjudandet på Steam med en enda dag, riktigt surt!

Edit: Kom på en till fråga, om man beslutar sig för att köpa EVE, köper man endast det senaste expansionet (Retribution) eller måste man köpa något mer?

Man får 21 dagars speltid när man blir recruitad. Och när man köper en månad så får jag en bonus.
Du behöver inte köpa någon expansion, du får dem gratis när du köper speltiden till ett recruit konto.

EDIT: Tog bort Recruit länken

Du kan få halva värdet på min bonus, vilket bör bli ca 300 mil, kanske t.o.m hela värdet, beror på mitt humör för tillfället

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!