Permalänk

Datorn startar inte..

Hej!, jag slängde ihop en dator åt mina föräldrars kompis. Jag använde dessa komponenter http://www.inet.se/kundvagn/visa/2656992/2012-12-09
Men när jag ska försöka starta den så händer absolut ingenting. Jag skulle tro att det är nätaggregatet som är paj men någon annan kanske vet bättre som har samma problem
(Hade ett gammalt chassi liggandes)
Tack på förhand!

Permalänk

Har du kopplat allt rätt? Testat att tjuvkoppla psun? Du lämnar inte mycket info.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Oja allt är inkopplat och jag har provat att tjuvkoppla det, samt med moderkortet mellan de två stiften.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raosmaosen:

Oja allt är inkopplat och jag har provat att tjuvkoppla det, samt med moderkortet mellan de två stiften.

Rätt antal moderkortsdistanser?

För många och allting kortsluts med risk för skador.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Nej det är inte för många men det fattas en i ena hörnet bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raosmaosen:

Nej det är inte för många men det fattas en i ena hörnet bara.

ta ut modekortet å testa starta funkar inte det ta en skruv mejsel å kort slut power sw stiften på modekortet å funkar inte det montera om cpu kolla så alla pinnar är hela. Efter det skulle jag köpa nytt nätagg eller låna

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d