Podcast 11: "He's dead, Jim"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

Nej, Voyager! Sedan kommer DS9

Tvifan! Janeway är en psykopat och stackars Chakotay går i bakgrunden hela tiden. Doktorn är dock en helt fantastisk karaktär.

Permalänk
Medlem

"He's dead, Jim", bara jag som tänker på Google Chrome eller?

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk

Hata inte på Game of Thrones och dess nakenscener!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

trevligt att det inte bara är basröster idag

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av retro123:

Går tågen var femte minut då som de gör här i rusningstrafik? Skulle kunna bli många mail, däremot vid längre stopp så vore det bra.

Bussar var tionde minut i "stan". Dem har jag dock ingen vidare koll på, åker inte med dem, och får då självklart inga mail om det. Skulle tro att de bara skriver att typ "Linje 1 drabbad av förseningar under eftermiddagen", och sen får man kolla i appen om man vill veta noggrannare.

Men min landsbygdstrafik går var trettionde minut, där funkar det fint.

Permalänk
Medlem

meeeeh.... Dilithium!! grundenergikällan i Starfleet =P

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Hmm...
Efter att ha läst den titeln så vart jag tvungen att lyssna på denna igen och i vanlig ordning kan jag inte sluta...

*Nynnar vidare*
Star trekking across the universe
On the starship Enterprise, under captain kirk
Star trekking across the universe
Only going forward, still can't find reverse

It's worse than that, he's dead Jim, dead Jim, dead Jim
It's worse than that, he's dead Jim, dead Jim, dead
It's life Jim but not as we know it, not as we know it, not as we know it
It's life Jim but not as we know, not as we know ... captain

There's klingons on the starboard bow, starboard bow, starboard bow
There's klingons on the starboard bow, starboard bow Jim

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Så mycket Star Trek nu så man blir bara lycklig satt nämligen och läste ArsTechnica om hur några fans fick för sig iden att rädda kommandobryggan från Enterpsie-D (TNG).
Och så här när man kommer hem på kvällen en trevlig pod med än mer nörderier

Och vadå snöoväder tunnelbanna flöt på riktigt fint, precis som för Jonas men det är ju inte så konstigt eftersom jag sett honom några gånger på linjen så man vet ju vart han åker :)....(Kanske ska bli stalker på heltid... Eller så får S.T.A.L.K.E.R duga.. )
Men visst undrar jag med varför man inte har mer info om fördröjningar i trafiken och IT-struktur som klarar av belastningen under "kaos" om de även kunde lägga in vilka vägar som var (eller räknades som) plogade osv så skulle det var guld värt under sådan här oväder... Men det skulle ju vara något som vi vill ha, istället för vissa spärrar osv....
Och alla fördröjningar eller trafik problem (för buss etc) rapporteras in i stort sett omedelbart och det vet exakt vart tågen är på linjen så de har infon bara ingen som klarar av att göra något nyttigt med den...

PS Voyager e bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Så mycket Star Trek nu så man blir bara lycklig satt nämligen och läste ArsTechnica om hur några fans fick för sig iden att rädda kommandobryggan från Enterpsie-D (TNG).
Och så här när man kommer hem på kvällen en trevlig pod med än mer nörderier

Och vadå snöoväder tunnelbanna flöt på riktigt fint, precis som för Jonas men det är ju inte så konstigt eftersom jag sett honom några gånger på linjen så man vet ju vart han åker :)....(Kanske ska bli stalker på heltid... Eller så får S.T.A.L.K.E.R duga.. )
Men visst undrar jag med varför man inte har mer info om fördröjningar i trafiken och IT-struktur som klarar av belastningen under "kaos" om de även kunde lägga in vilka vägar som var (eller räknades som) plogade osv så skulle det var guld värt under sådan här oväder... Men det skulle ju vara något som vi vill ha, istället för vissa spärrar osv....
Och alla fördröjningar eller trafik problem (för buss etc) rapporteras in i stort sett omedelbart och det vet exakt vart tågen är på linjen så de har infon bara ingen som klarar av att göra något nyttigt med den...

PS Voyager e bäst

Jag menar ju det! Robert Picardo gör hela serien för mig
Kul att så många föredrar Voyager framför de andra serierna!

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Jag var ganska säker på att det var den tionde. Men om du säger det så!

Permalänk
Medlem

Kul med podcast!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

"He's dead, Jim", bara jag som tänker på Google Chrome eller?

Jag också! dock är ju chrome från google. Google var inte tillåtet.

Permalänk

När hamnar den på iTunes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Deep Space 9 är bäst!

Helt rätt. För mig går ordningen så här:

DS9 -> TNG -> VOY -> ENT -> TOS

Så sett så gillar jag alla serierna, men det är svårt för mig att inte se TOS som "löjlig" när man ser alla cheesy effekter och kulisser

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk

"Jag köpte min Air för att den är fin. Jag vet inte vad som är i den"

99mac, tack men nej tack.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

vad skönt att Direktnedladdning av avsnitt (mp3) grejen låg på samma sida inbakad

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Rickard11:

"Jag köpte min Air för att den är fin. Jag vet inte vad som är i den"

99mac, tack men nej tack.

"Ill buy anything thats shiny and has an apple on it"

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem

Kan man få lite mer av Emils dialekt, den är så jävla skön!
Önskar att han tar allt "gnäll" på östgötska!

Permalänk
Medlem

The walking dead är ett spel man MÅSTE man spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Hata inte på Game of Thrones och dess nakenscener!

Mm, man kan inte hata Game of Thrones för att tv-serien innehåller nakenscener..
Böckerna är ju underbart råa och fyllda med naket, våld och sex.

Permalänk
Avstängd

nice, blir att lyssna på den nu med telefonen i sängen .

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

farenheight var ett av bra spel!

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

För mig är det:

TNG -> Voyager och sedan TOS. DS9 mår jag illa av pga alla Ferengis och Enterprise räknar jag inte som äkta StarTrek.

Undrar om de lanserar ny serie nån gång som utspelar sig ännu längre fram i framtiden. Kanske när vi lämnar Vintergatan och börjar utforska andra galaxer. Måste finnas gott om Borg-wannabes där ute

Permalänk

Denna kvinna, bara jag som trodde att det var Jonas flickvän? ialf 10 första minuterna

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tyckte fan bilden påminnde, denna bild tog jag när jag var hos DICE förra hösten

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/10/25/C.jpg?t=o...

SweClockers nyhetsbild

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/12/10/20121203_1208...

Ser ut att vara tagen på balkongen ovanför

Jag skulle vilja påstå att sweclockers bild ligger mer åt "vänster". Höjdskillnaden känns dock mer svårtippad.

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

För mig är det:

TNG -> Voyager och sedan TOS. DS9 mår jag illa av pga alla Ferengis och Enterprise räknar jag inte som äkta StarTrek.

Undrar om de lanserar ny serie nån gång som utspelar sig ännu längre fram i framtiden. Kanske när vi lämnar Vintergatan och börjar utforska andra galaxer. Måste finnas gott om Borg-wannabes där ute

DS9 är ju dock ganska bra, samtliga skådespelare är ju bra, om det bara hade varit en annan, riktig skådespelare till Sisko. Fyfan för den mannen, så jävla oduglig att man vill sätta sig i ett hörn, omringa sig med tv-skärmar vars samtliga spelar blandningar av Troll 2 och Titanic, medans man sakta skär sig i armarna med en slö fickkniv för att få slut på lidandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knasterboll:

DS9 är ju dock ganska bra, samtliga skådespelare är ju bra, om det bara hade varit en annan, riktig skådespelare till Sisko. Fyfan för den mannen, så jävla oduglig att man vill sätta sig i ett hörn, omringa sig med tv-skärmar vars samtliga spelar blandningar av Troll 2 och Titanic, medans man sakta skär sig i armarna med en slö fickkniv för att få slut på lidandet.

Tyckte han gjorde ett bra jobb. Manuset och inriktningen på religion är vad jag såg som svagt. Settingen var seriens styrka.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som gärna faktiskt hade velat fått lite mer matnyttigt om henne mer än just star trekintresset alltså mer rörande Ida som journalistbakgrund. Särskilt från oss sweclockare där majoriteten är pro-pc och bryr oss relativt lite om apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P180 Black edition | Opteron 165 1,8 @ 2,8mhz | 7900 GTX | Asus A8N32-sli | Corsair 4000PT 2gig | Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

As skönt att sitta på natten och lira black ops 2 (no hate pls) och lyssna på er babbla på

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Mer balanserat ljud nu, behövde inte kasta av mig lurarna

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.