Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 EVO installation

Tjaadå, köpte mig en Cooler Master Hyper 212 Evo till min processor ( AMD Phenom II X4 965 Black Edition ) jag köpte för cirka 2 veckor sedan ( används ).

Har ett Asus M4N68T-M socket AM3+ och undrar ifall jag behöver ta bort moderkortet för att applicera denna bakplåt man fick med kylaren för att få fast kylaren, eller kan jag få fast kylaren utan denna bakplåt?

Jag undrar även om jag kan använda den kylpasta som redan ligger på processorn då jag använt den i bara 2 veckor, eller måste jag lägga på ny kylpasta?

Jag har Artic Silver 5 och Cooler Master kylpasta som jag fick med i köpet. Vilken är isåfall bäst att använda?

Tack på förhand!

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Artic Silver 5 är bättre kylpasta. Och ja du borde lägga ny pasta när du monterar ny kylare och sen om du behöver ta bort modekortet för att sätta dit backplate beror på vad du har för chassi om du kollar baksidan ser du att det går att det finns ett stort hål så ja funkar det helt enkelt Så fråga är vad har du för chassi?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Artic Silver 5 är bättre kylpasta. Och ja du borde lägga ny pasta när du monterar ny kylare och sen om du behöver ta bort modekortet för att sätta dit backplate beror på vad du har för chassi om du kollar baksidan ser du att det går att det finns ett stort hål så ja funkar det helt enkelt Så fråga är vad har du för chassi?

MVH

Har ett Ace Ecco 400 chassi

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Jag tror du måste ta ut modekortet för att sätta ditt backplate vad jag har kollat runt så ser jag inget "hål" där cpu/cpu kylare ska sitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Jag tror du måste ta ut modekortet för att sätta ditt backplate vad jag har kollat runt så ser jag inget "hål" där cpu/cpu kylare ska sitta.

Okej :/

Måste jag göra något för att inte skada komponenterna? hålla den på ett speciellt sätt eller kan jag lägga moderkortet uppochned på bordet och montera backplate utan att det tar skada? Har aldrig gjort sånt förut så vet inte hur man gör riktigt hehe

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Ta det bara lugnt, använd ESD-armband. Så är det ingen fara.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flight:

Ta det bara lugnt, använd ESD-armband. Så är det ingen fara.

Jag har inget ESD-armband.. Kanske inte ska försöka plocka bort moderkortet utan armbandet överhuvudtaget?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Det är klart att det går, om du inte är i ett särskilt torrt utrymme eller så, fliskläder är väl inte heller att rekommendera.

Rör ett jordat metallföremål med jämna mellanrum. (Ett element exempelvis)

Annars har du här för 60 spänn: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/tillbehr/install...

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Okej vad bra! Åker och köper ett armband imorgon då !

Tack för hjälpen

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ