Anpassa en Windows 7 ISO?

Permalänk
Medlem

Anpassa en Windows 7 ISO?

Hej Sweclockers

Något som jag länge funderat på är om det går att göra en Windows 7 iso-fil med egna förinställda inställningar. Det finns ett program som heter RT7Lite, men den kan bara modifiera vissa saker.

Jag vill exempelvis kunna ställa in egna energialternativ, ta tillbaka quick-lauch, ta tillbaka gamla taskbaren, lägga till en egen wallpaper, lägga till egna regedit tweaks, med mera, FÖRE installation, som jag sedan kan bränna på en DVD.

I Ubuntu finns det ett program som heter "remastersys". Remastersys gör att man kan skapa en ISO fil av din nuvarande Ubuntu-installation, som man sedan kan bränna på en CD/DVD. Finns det något liknande till Windows 7?

//Winosx

Permalänk
Medlem

Detta går att göra med Windows AIK, men det är ett program med rätt så brant inlärningskurva och lite halvlurigt att använda (enligt eget tycke). Annars letar jag efter liknande program men inte hittat allt för mycket förutom just RT7Lite som dessutom fungerar rätt så dåligt på många sätt

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det finns lite olika program, rt7lite är inte uppdaterat på länge..

Jag har mitt 7Integrator som är en enkel batchfil som använder dism, imagex och oscdimg som alla andra program använder.. Sen har vi andra mkt bättre program på ett annat forum jag inte bör nämna egentligen.

Edit: Oops menade 7Integrator..

Permalänk
Medlem

Jag kör också rt7lite riktigt fin fint litet program tycker jag som gör det den ska.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gefapat:

Detta går att göra med Windows AIK, men det är ett program med rätt så brant inlärningskurva och lite halvlurigt att använda (enligt eget tycke). Annars letar jag efter liknande program men inte hittat allt för mycket förutom just RT7Lite som dessutom fungerar rätt så dåligt på många sätt

RT7Lite fungerar rätt dåligt enligt mig med. Verkar som om jag och du sitter i samma sits. AIK är också svårt tycker jag.

Skrivet av tcntad:

Det finns lite olika program, rt7lite är inte uppdaterat på länge..

Jag har mitt 7Customizer som är en enkel batchfil som använder dism, imagex och oscdimg som alla andra program använder.. Sen har vi andra mkt bättre program på ett annat forum jag inte bör nämna egentligen.

Ett PM vore schysst :).