Inet vinner årets datorbutik 2012

Permalänk
Medlem

Sorgset att alla röstar på Inet i alla frågor. Visst Inet är enligt mig årets butik, de har bäst service osv. Men bäst priser har de fan inte. Förstår inte varför alla kryssar i Inet på varenda fråga bara för att deras hjärta slår för Inet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Du ska nog läsa det som Andreas svarade på en gång till.
Någon gjorde ett extremt dumt uttalande om P12or, och fick svar på tal. Du får det att låta som att Andreas bara kallade någon p12 rakt upp och ner utan anledning.

Så att Andreas svalde ett flaimbait och förvärrade situationen skulle vara en försvar? Om någon skriver ett uttalande om P12or så är det bästa att anmäla och ignorera, precis som moderatorerna skriver gång på gång.

Citat:

Tyvärr så har nivån på Sweclockers sjunkit, denna hela tråden är ett bevis på det. Det är inte okej att tycka annorlunda, om man inte gillar detsamma som någon annan är man antingen p12 eller dum i huvudet.

Att nivån här på Sweclockers har sjunkit det senaste året/åren är tyvärr uppenbart, ska jag jämföra med mina barn (12 och 14 år) så är mognaden här betydlig lägre än så. Sedan anser jag att redaktionen tyvärr gör situationen sämre igenom att till exemplet skriva gröna/röda laget istället för nVidia/AMD

Citat:

Jag ser gärna att adminsens attityd förändras och att de blir hårdare mot flaming. 90% av denna tråden borde rensas, då det är en tråd där man får reda på resultatet och ska gratta vinnaren (Inet). Tyvärr så verkar de flesta inläggen här vara hatinlägg mot antignen Inet eller mot dom som gillar Inet, eller hatinlägg mot dem som skriver hatinlägg...

Jag kan inte annat än att hålla om att tråden borde rensas hårt men då uppstår ett problem för den moderatorn, han måste nämligen även rensa Andreas inlägg. Kan tanka mig att flera moderatorer skulle ha svårt att moderera sin egen chefredaktör vilket gör att tråden inte bli modererad. Sedan anser jag att man mycket väl ska ha rätt att ifrågasätta resultatet, fråga efter siffror samt komma med förslag om hur frågor skulle kunna förtydligas så att situationer som om "prisvärd" verkligen ska innehålla service eller inte kan undvikas i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Tja, men det är ju som jag skrev ovan, ska man ha billigt så är det alltid en risk. Felet är ju tyvärr att många konsumenter inte ver hur de ska agerna när de ska reklamera, vilket butikerna drar nytta av, och i detta fall "kanske" cdon. Jag tror på lagarna, och i min värd ska alla butiker i sverige följa lagarna = ingen kan blåsa mig. Det har funkat hittils....

Gjorde RMA på ett 7970 jag köpt på CDON, kortet var stendött. Tog en vecka innan dom gick med på att det var nog dött då jag blev lite irriterad och listade precisd allt jag hade prövat. Jag hann köpa ett nytt 7970 på dustin, och skicka tillbaks det på ångerrätten då jag inte var nöjd med kortet, hann med att köpa ytterligare ett 7970 som jag är väldigt nöjd med. Allt detta innan jag hört nåt vidare från CDON i mitt ärende, dessutom skulle jag skicka kortet tilll deras verkstad osv. Efter ett par månader då hävde dom helt plötsligt köpet(underbart, dom frågade dock aldrig mig nåt om det eller så)

En positiv sak är att jag köpte ett Matrix 7970 till sist(köpte det långt innan det va klart med cdon ärendert, dock) Grymt trevligt kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

"när ni själva bara stirra er blint på prislapparna och hellre köper en rostig bil som håller i 1mån än lägga ut 100 000kr på en bil som kan hålla 10-20år" - Nu är det ju så att exakt samma var kan kosta helt olika, och det är ju inte motiverande att betala några hundringar mer bara för att man "gillar butiken". Jag har beställt från alla de kända webutiker och leveransen har tagit max en dag om man beställt innan klockan 12:00.

Om ni anser att cdon är dåliga med RMA så får ni väll ta till med "hårdhandskarna", bukar jag göra då och då i tvister, och vanligtvis funkar det :).

Jag tycker personligen alla butiker förutom Dustin är sjukt värdelösa på att hantera RMA. Hos Dustin är det aldrig något snack om saken om man på ett fackmannamässigt sätt förklarar varför en produkt behöver RMA.

Hos övriga verkar det sitta fler paragrafryttande ungdomar som inte kan eller får avgöra själva i något returärende, Inet hade skräckexemplet för min del när dom ville ta in en SSD för upp till en veckas testande innan någon åtgärd kunde tas när jag försökte få en RMA på ett intermittent fel som dök upp 2-3 gånger per månad. Kan tänka mig att CDON har mycket jobbigare procedurer.

Antingen har jag haft världens största otur med Inet eller så är alla på swec för godtrogna konsumerister som köper PR-jippon, rabattkoder och liknande med hull och hår. För min del känns det skamligt att dom fortsätter vinna detta pris.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Vi frågar efter "bästa pris" och "bästa sortiment", inte lägsta pris eller bredaste utbud. Exakt vad man lägger för innebörd i detta blir därmed personligt. Bäst pris kan lika gärna betyda priset i relation till service, leveranstid eller annat mervärde. I vilket fall som helst anser många uppenbarligen att Inet lyckas bättre än övriga även i dessa avseenden.

Att utforma frågor i en enkät som gör att det går att tolka på olika sätt är dåligt utformade frågor och gör att enkäten inte besvarar någonting. Kan man tolka någonting olika så kommer också svaret betyda olika saker beroende på vem som svarar på frågan, det inte är bra om man försöker få en sammanfattning. Nu är nu inte SCB men ni borde försöka eliminera så många felfaktorer som möjligt ändå.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur Inet återigen kan vinna, visst dom är ok men swec har höjt dom lång över skyarna, och det mest pga att man slipper 50:- i frakt + att många användare är nya på swec och går på hypen.

Jag är absolut inte helnöjd med dom, det enda jag gillar är gratis frakten och leveranstiden (som är likavärdig dom andra större aktörerna)

Dom är inte billigast, har en lagerhållning där mycket ej finns på lager, saknar mycket komponenter osv.

tex finns hälften av deras sortiment inte på lager, så är det jämnt, om man ändå beställer en vara som inte finns på lager som jag gjort ett flertal gånger fick jag en gång ett mail där det står "Varan xxxxx finns inte i lager och kan ta många veckor att få hem, vill du ända ordern eller avbeställa hör av dig till ...." helt otroligt, varför har dom kvar varor i sortimentet när dom ändå knappt kan få tag på`t och sen skriva "kan ta många veckor"
Ett par andra gånger samma visa men att det gått 2veckor utan någon info när och om varan kommer överhuvudtaget, sitter och väntar dag ut och in utan någon info överhuvudtaget.

Jag har även fått spydiga svar 2ggr genom mail.

Jag är mer nöjd med Komplett,Dustin och Webhallen, dock blir det lite dyrare med komplett pga att man inte kan betala med sittkontokort som jag ofta gör, så jag måste använda postförskott, just därför väljer jag numera sällan komplett, blir mer och mer CDON då dom verkligen börjar bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Förstår inte hur Inet återigen kan vinna, visst dom är ok men swec har höjt dom lång över skyarna, och det mest pga att man slipper 50:- i frakt + att många användare är nya på swec och går på hypen.

Jag är absolut inte helnöjd med dom, det enda jag gillar är gratis frakten och leveranstiden (som är likavärdig dom andra större aktörerna)

Dom är inte billigast, har en lagerhållning där mycket ej finns på lager, saknar mycket komponenter osv.

tex finns hälften av deras sortiment inte på lager, så är det jämnt, om man ändå beställer en vara som inte finns på lager som jag gjort ett flertal gånger fick jag en gång ett mail där det står "Varan xxxxx finns inte i lager och kan ta många veckor att få hem, vill du ända ordern eller avbeställa hör av dig till ...." helt otroligt, varför har dom kvar varor i sortimentet när dom ändå knappt kan få tag på`t och sen skriva "kan ta många veckor"
Ett par andra gånger samma visa men att det gått 2veckor utan någon info när och om varan kommer överhuvudtaget, sitter och väntar dag ut och in utan någon info överhuvudtaget.

Jag har även fått spydiga svar 2ggr genom mail.

Jag är mer nöjd med Komplett,Dustin och Webhallen, dock blir det lite dyrare med komplett pga att man inte kan betala med sittkontokort som jag ofta gör, så jag måste använda postförskott, just därför väljer jag numera sällan komplett, blir mer och mer CDON då dom verkligen börjar bli bra.

Det är alldeles för mycket som inte är i lager. Deras utbud gällande Grafikkort från Nvidia är ett skämt. Det är schysst att dom har mina favoriter från EVGA men sen är det inte så mycket mer.
Utbudet måste bli bättre, jag vill kunna välja bland fler tillverkare när jag beställer Graffe, SSD, Mobo och PSU. Inet är annars mycket bra och jag gillar verkligen dom men omröstningen ger sken av ett perfekt företag med mängder av prylar som ständigt är i lager.
Ska man bygga en high-end rigg kan man ju glömma Inet vilket jag tycker är tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Dem är bra på väldigt många områden men något dem måste bredda är sortimentet.
Dock, stort grattis!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jo klart att hemsidan inte är på topp, men hittar ju det jag söker, och ibland lite mer. Inte så krånglig men skulle klart kunna förbättras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

De jag köper där är det 39kr frakt på, sen är delbetalning på teknikvaror inte precis någon högdare. De har oftast rea på en del grejer, och bra priser (ibland billigare) än t.ex. Inet som är lite för dyra på t.ex. grafikkortsmarknaden!

Det är ju bara min åsikt och mina erfarenheter

39kr frakt vilket jämnar ut kostnaden för produkten i de flesta fall.
Sen så kan ju inte reor räknas. Precis som at säga att Ica har billigare lösviktsgodis än Willy's men så är det t.ex halloween
då de alltid sänker på Ica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa:

Ska man bygga en high-end rigg kan man ju glömma Inet vilket jag tycker är tråkigt.

Har du tänkt på att inte alla gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Jag tycker personligen alla butiker förutom Dustin är sjukt värdelösa på att hantera RMA. Hos Dustin är det aldrig något snack om saken om man på ett fackmannamässigt sätt förklarar varför en produkt behöver RMA.

Hos övriga verkar det sitta fler paragrafryttande ungdomar som inte kan eller får avgöra själva i något returärende, Inet hade skräckexemplet för min del när dom ville ta in en SSD för upp till en veckas testande innan någon åtgärd kunde tas när jag försökte få en RMA på ett intermittent fel som dök upp 2-3 gånger per månad. Kan tänka mig att CDON har mycket jobbigare procedurer.

Antingen har jag haft världens största otur med Inet eller så är alla på swec för godtrogna konsumerister som köper PR-jippon, rabattkoder och liknande med hull och hår. För min del känns det skamligt att dom fortsätter vinna detta pris.

Inet har alltid varit snabba för mig, samma med CDON.
Men varför hakar alla upp sig på allting? Gillar du inte Inet finns det ingen som kommer hindra dig från att skita fullständigt i dem.
Samma sak med alla butiker. Personligen beställer jag lite efter behov.
Är priset på Inet helt okej på en produkt och jag helst vill ha åtkomst till en butik för enklare support köper jag där.
Behövs inte det eller om det nu skulle vara en produkt som CDON är ganska mycket billigare i eller kanske har rea,
då köper jag väl där.
Det här med att rösta för en butik tycker jag är löjligt.
Borde egentligen läggas ned, för oavsett vilken butik det skulle bli blir det tjafs,
och vi själva vinner inte ett skit på detta, många blir bara arga och sura på varann.
De enda som vinner på detta är företaget själv vilket nu är Inet.

Vad sägs om att vi röstar på att ta bort "årets datorbutik" istället?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tillbaka till topic och höj nivån både ett och två snäpp. Provocerande oneliners, meme-bilder och liknande trams hör inte hemma i forumet. Diskutera sakfrågan och låt bli att kasta paj.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Aleshi:

Redaktionen?

Kan ni svara på en enkel fråga? Om jag anger att jag bara handlat på Komplett, och ingen annan butik alls, och jag röstar för att Komplett är bästa butiken i år, räknas min röst då? Eller är det så att ens röster bara räknas i relation till vilka butiker jag handlar på?

Så om 500 personer röstat på Inet, men bara 50 av dem även handlat på Komplett. Och 400 röstar på komplett, och där har samtliga handlat från både inet och Komplett. Då borde ju Komplett vinna. För Komplett har 400 informerade röster medan Inet bara har 50. Av 450 människor som handlat på båda så tyckte ju 400 personer att Komplett var bättre. Eller räknas bara den med högst antal röster oavsett om de vet vad de pratar om eller inte?

[...]

Det är en intressant fråga! Hela 98,67 procent röstade på en butik de handlat* från på frågan "Vilken butik anser du är värdig att koras till Årets datorbutik 2012?"

Vi viktar dock inte svaren på något sätt utan flest röster vinner.

* Kryssat butiken på frågan "Välj en eller flera butiker som du har handlat hos, besökt eller på annat sätt haft erfarenhet av under 2012."

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Inet kanske inte är billigast men jag betalar mer än gärna lite extra för deras service Handlar allt på inet... förutom om de är riktigt stora pris skillnader då

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Entusiast

Jag själv är mer neutral i valet av märken, butiker, produkter och tjänster. Jag väljer det som för mig är övergripande det bästa valet.
Inom marknaden av datorkomponenter, är det Inet som vinner i många kategorier. Inet förlorar dock på ett par punkter: Tillgänglighet och priser.

Mitt resonemang till min röst på Inet:
Jag har handlat hos många butiker, och även provat på nya uppstickare.
Det jag tittar på är priset, leveranstid av beställda varor och och butikens leveranstider från centrallager.

Priset
För mig kvittar det om priset på en produkt varierar lite grann.
Om butik 1 har produkt "X" för 1000 kronor, och butik 2 har samma produkt "X" för 1050 kronor, så är det inte av någon betydelse för mig. Butik 2 har bättre garantihantering, service och till och med support som är bättre än butik 1. Då betalar jag gladeligen 50 kronor mer, i vetskap om att jag har en trygghet bakom mig om något skulle strula.

Inet har ställt upp för mig genom att köpa tillbaks ett felaktigt val, defekt produkt eller liknande, så att jag snabbt kan komma igång / reparera en eller flera datorer. Detta även efter tidsfristen för "öppet köp" eller bruten förpackning. Inet "går en extra mil" och ställer verkligen upp även när dem inte behöver det. Det betyder mycket för mig och mina bekanta, och är väl värt även om produkterna kostar en fjuttsumma mer.

Däremot, om priser varierar markant, så är det självfallet att jag överväger valet av en annan butik.

Lagerstatus
Finns inte produkten i lager, kontaktar jag butiken ifråga och hör efter hur lång leveranstid dem har från centrallager och leverantör.
Många butiker har lovat att ha produkter i lager inom kort, men endast ett fåtal klarar att hålla sina "prognoser". Inet är en av dem.
Visst, prognosen håller inte alltid, men för det mesta. Trots allt kan ingen förutspå leverans från leverantörer till 100%.
Det är synd att folk oftast dömer ut en butik helt och håller på grund av enstaka dagars leveransförsening.

Även här har Inet gått "en extra mil" och hjälp mig att ta fram ett värdigt alternativ de fåtal gånger som en produkt inte kunnats leverara inom en rimlig tidsfrist. Inet har alltid kontaktat mig inför sådana beslut, så att jag blir delaktig i beslutet, innan leverans.
Andra butiker har rent rätt och slätt restnoterat på obestämd tid utan någon form av kontakt, vilket resulterar i att en massa tid går till spillo.

Kundservice EFTER avslutat affär
Så fort tidsfristen för ett "öppet köp" löper ut, anser många butiker att affären med kunden ifråga är avslutat och historia. Inet tillhör inte den kategorin.
Datorkomponenter kan börja strula på sätt som inte täcks av tillverkarens garantier och anses vara "normalt beteende". Exempel är dåliga drivrutiner, spoltjut, instabilitet som inte kan testas säkert och så vidare.

Som privat slutkund har man inte mycket att säga till om, och får glatt svälja allt som tillverkaren tycker och tänker om ärenden.
I de flesta fall ställer inte butiker upp i sådana fall. Dock finns det ett fåtal undantag från den regeln. Inet är en av dessa undantag.
Butiker och återförsäljare har mer att säga till om när något strular och som inte täcks av garantier, och Inet har för bevisat detta ett flertal gånger för mig.
Inet har alltid hjälp mig lösa fall som ligger i gråzonen av garantifall. Jag har blandade erfarenheter från andra butiker.

Slutsats
Som nämnt har Inet inte de bästa priserna, men dem ligger inte långt efter.
Kundservicen och alla dem extra milen Inet går för sina kunder (min egen erfarenhet) överväger detta mycket.
Tillgängligheten är inte heller Inets bästa.. .eller.. så var fallet. Inets satsning i Stockholm är mycket välkommet, och jag har nyttjat deras butik många gånger. Även i butiken får jag all möjlig service som endast Kjell & Co kan matcha.

Jag måste dock hålla med tidigare skribenter längre upp i tråden: Folk röstar blint på Inet i alla kategorier utan att ens kolla upp saken.
Det finns kategorier som Inet helt klart förlorar i, men som folk röstar på trots kalla fakta.
Jag själv kallar den typen av röstning: Fanboy-röstning. (Innebär att man helt blint klickar på ett enda alternativ i alla kategorier rakt igenom)
Det är den sämsta typen av röster som finns. Det är röster vars röstare struntar kallt i fakta och erfarenheter och ser till att en omröstning blir obalanserad och orättvis.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Bäst sortiment behöver dock inte betyda "störst" sortiment för alla.

Nope, bästa sortiment betyder uppenbarligen att man har felaktigt lagersaldo på sin hemsida, vilket gör att det kan gå veckor utan att man hör något, sen när det har gått för lång tid så ringer man dit och först då får man veta att varan som de hade utlovat skulle anlända hem till dig inom 3-5 dagar nu inte kommer in på lager först om 2 veckor. Måste säga att det är riktigt bra sortiment och service där (Skrattar så jag gråter)

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av yorii:

Jag tycker personligen alla butiker förutom Dustin är sjukt värdelösa på att hantera RMA. Hos Dustin är det aldrig något snack om saken om man på ett fackmannamässigt sätt förklarar varför en produkt behöver RMA.

Hos övriga verkar det sitta fler paragrafryttande ungdomar som inte kan eller får avgöra själva i något returärende, Inet hade skräckexemplet för min del när dom ville ta in en SSD för upp till en veckas testande innan någon åtgärd kunde tas när jag försökte få en RMA på ett intermittent fel som dök upp 2-3 gånger per månad. Kan tänka mig att CDON har mycket jobbigare procedurer.

Antingen har jag haft världens största otur med Inet eller så är alla på swec för godtrogna konsumerister som köper PR-jippon, rabattkoder och liknande med hull och hår. För min del känns det skamligt att dom fortsätter vinna detta pris.

Du har alltså haft RMA ärenden hos ALLA datorbutiker, då måste du precis som du säger ha en jäkla otur.

CDON är väl dom som kör mest med rabatter osv exklusivt för swec medlemmar. Inet har fri frakt över 500kr är det väl? Nån annan rabatt har dom väl inte?

Skrivet av Waowt:

Inet har alltid varit snabba för mig, samma med CDON.
Men varför hakar alla upp sig på allting? Gillar du inte Inet finns det ingen som kommer hindra dig från att skita fullständigt i dem.
Samma sak med alla butiker. Personligen beställer jag lite efter behov.
Är priset på Inet helt okej på en produkt och jag helst vill ha åtkomst till en butik för enklare support köper jag där.
Behövs inte det eller om det nu skulle vara en produkt som CDON är ganska mycket billigare i eller kanske har rea,
då köper jag väl där.
Det här med att rösta för en butik tycker jag är löjligt.
Borde egentligen läggas ned, för oavsett vilken butik det skulle bli blir det tjafs,
och vi själva vinner inte ett skit på detta, många blir bara arga och sura på varann.
De enda som vinner på detta är företaget själv vilket nu är Inet.

Vad sägs om att vi röstar på att ta bort "årets datorbutik" istället?

Det har aldrig vart nåt tjaffs övriga år vad jag kan komma ihåg, då var alla eniga om att inet var bäst helt enkelt.

Det som har ändrats vad jag kan se är att en hödljudd minoritet inte tycks acceptera majoritetens breslut. Skulle jag gissa på vad det har att göra med så lutar det nog åt att medelådern sannolikt är väldigt mycket lägre nu än för ett par år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du har alltså haft RMA ärenden hos ALLA datorbutiker, då måste du precis som du säger ha en jäkla otur.

Nja, inte exakt _alla_, men jag jobbar med inköp av hårdvara för flertalet företag och handlar hårdvara för sisådär 200000kr per år i snitt.
Det blir mer än en handfull RMA-ärenden när man jobbat som tekniker/manager/sysadmin i 5 år.

Skrivet av Waowt:

Vad sägs om att vi röstar på att ta bort "årets datorbutik" istället?

Jag röstar för att vi ändrar det till "årets sämsta datorbutik" istället, alla stora butiker är mer eller mindre lika bra ändå och visst, jag kan ju mycket väl ha världens otur när det gäller vissa aktörer, det förnekar jag inte
Men det är mer som utskiljer en riktigt jävla dålig butik än vad det skiljer på Inet/Dustin/Komplett/Webhallen osv.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är en intressant fråga! Hela 98,67 procent röstade på en butik de handlat* från på frågan "Vilken butik anser du är värdig att koras till Årets datorbutik 2012?"

Vi viktar dock inte svaren på något sätt utan flest röster vinner.

* Kryssat butiken på frågan "Välj en eller flera butiker som du har handlat hos, besökt eller på annat sätt haft erfarenhet av under 2012."

Okej. Kan vara en intressant grej för nästa år annars. Just nu känns det lite som att omröstningen mest visar vilken butik som är störst. Och en butik med mottot "inte störst, men bäst" har ju inte en chans även om de skulle ha mycket nöjdare kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och en butik med mottot "inte störst, men bäst" har ju inte en chans även om de skulle ha mycket nöjdare kunder.

Låter som inet skulle passa bra in på ett sådant motto "inte störst, men bäst".

Jämförelse antal anställda enligt allabolag (2011):

Inet: 43
Cdon: ca 500 (svårt att avgöra då det är splittrat i flera bolag)
Webbhallen: 145
Dustin: 425
Komplett: 66

Permalänk

hur f** kan inet vinna igen...(måste vara pingvinstången..) personligen har jag aldrig handlat där pga priserna däremot har jag handlat många components på cdon.com till ett förmånligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Låter som inet skulle passa bra in på ett sådant motto "inte störst, men bäst".

Jämförelse antal anställda enligt allabolag (2011):

Inet: 43
Cdon: ca 500 (svårt att avgöra då det är splittrat i flera bolag)
Webbhallen: 145
Dustin: 425
Komplett: 66

Största butiken bland Sweclockers användare är inte nödvändigtvis den med flest anställda.

Permalänk
Medlem

Heeeeelt oförståligt hur Inet kan ta hem det här igen.. de få gånger jag har försökt handla ur deras butik på hötorget har bemötandet varit helt horribelt, hemsidan är hemsk och som folk tidigare sagt så är ju inte direkt lagerhållningen strålande heller.
De har helt enkelt inga bra punkter öht.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
99:e percentilen

Alla som röstade fram Inet som billigaste butik kan ju ta en titt på den här jämförelsen med CDON.

CDON är billigast på 993 produkter (57 %).
Inet är billigast på 314 produkter (18 %).
De har samma pris på 435 produkter (25 %).

Prisfighten inkluderar endast produkter som båda butikerna säljer. Böcker är ej inkluderade.

Dold text

Däremot har Inet utmärkt service, men det är tydligt att folk bara röstat på Inet på alla punkter bara för att.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett någon vinnarkampanj från Inet

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har du tänkt på att inte alla gör det?

Men vill man är Inet det absolut sista valet. Samtliga butiker som fanns i omröstningen har ett bredare sortiment. Inet har sämst men lyckas ändå vinna.
Man blir trött.. mycket trött.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Hade gärna sett någon vinnarkampanj från Inet

Det finns!

http://www.inet.se/kampanj/arets-datorbutik-2012/?utm_source=...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Än en gång är jag oerhört besviken att man inte tog sig tiden och presentera tårtan till Inet Ringön, själva modermodemet i hela Inet.

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa:

Men vill man är Inet det absolut sista valet. Samtliga butiker som fanns i omröstningen har ett bredare sortiment. Inet har sämst men lyckas ändå vinna.
Man blir trött.. mycket trött.

Som jag sa i ett tidigare inlägg är det inte något att haka upp sig på.
Hela grejen med "Årets datorbutik" är bara fånigt.