Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du nån aning om när denna kommer in på lager?
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_stae104_usb_cable-211747...

Köpte hårddisken på julkalendern igår. Tyvärr saknade den USB3 så tänkte att jag får uppgradera

Permalänk
Medlem

Hur ful får man agera? Beställde en Fujitsu Lifebook AH532 GL Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP för 1990kr fick hem en Fujitsu Lifebook AH531 GL Intel Celeron B815 2GB 320GB 15.6 W7HP utan förvarning. Skulle inte ens vilja ha den även om jag får den för 1000kr. CDON får en chans att ordna upp detta, annars beställer jag samma/liknade datorn från någon annan butik då får CDON står för mellanskillnaden. Det finns faktis lag och regler här i Sverige och det gäller för alla, även CDON.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att skicka en order till ett annat namn och annan adress än sin egen?
För jag vill skicka en julklapp direkt till någon.
Adress går att ändra men inte namn?

EDIT: Jag hittade i kundservice, ni borde fixa ett bättre sätt att göra det på.
Och ni borde fixa den här länken: http://cdon.se/kundservice/leverans/g%c3%a5va%252f%c3%a4ndra_...

Skrivet av bYkICr:

Hur ful får man agera? Beställde en Fujitsu Lifebook AH532 GL Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP för 1990kr fick hem en Fujitsu Lifebook AH531 GL Intel Celeron B815 2GB 320GB 15.6 W7HP utan förvarning. Skulle inte ens vilja ha den även om jag får den för 1000kr. CDON får en chans att ordna upp detta, annars beställer jag samma/liknade datorn från någon annan butik då får CDON står för mellanskillnaden. Det finns faktis lag och regler här i Sverige och det gäller för alla, även CDON.

Är du säker på att du beställde i3an?
För det var bara Celeronen med 2GB minne som kostade 1990, i3an kostade 2990.

EDIT: Det du kan göra är nog bara att häva ditt köp och skicka tillbaka datorn och få pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Finns det något sätt att skicka en order till ett annat namn och annan adress än sin egen?

Är du säker på att du beställde i3an?
För det var bara Celeronen med 2GB minne som kostade 1990, i3an kostade 2990.

EDIT: Det du kan göra är nog bara att häva ditt köp och skicka tillbaka datorn och få pengarna tillbaka.

Beställde den när det var dagens lucka erbjudande, den tog slut efter ett par timmar men jag hann lade in ordern på den, tom på kvittot står att det är en i3 men på paket står det celeron. Skickar de inte en liknade ersättningsprodukt på kan man begära skadestånd, enligt lag. Det är ett avtalsbrott. En liknande produkt skulle isf vara denna http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i3-.... inte en celeron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bYkICr:

Beställde den när det var dagens lucka erbjudande, den tog slut efter ett par timmar men jag hann lade in ordern på den, tom på kvittot står att det är en i3 men på paket står det celeron. Skickar de inte en liknade ersättningsprodukt på kan man begära skadestånd, enligt lag. Det är ett avtalsbrott. En liknande produkt skulle isf vara denna http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i3-.... inte en celeron.

Jag beställde samma dator på dagens lucka erbjudande och det var en celeron som kostade 1990.
Någonting måste ha blivit fel för dig om det står i3 på kvittot, jag hoppas det löser sig iaf.
Trist när det blir så.
Men kolla själv, det var dagens lucka den 10e December, det är en celeron där. Inte en i3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag beställde samma dator på dagens lucka erbjudande och det var en celeron som kostade 1990.
Någonting måste ha blivit fel för dig om det står i3 på kvittot, jag hoppas det löser sig iaf.
Trist när det blir så.
Men kolla själv, det var dagens lucka den 10e December, det är en celeron där. Inte en i3.

Då har du missat i3, för det tog slut efter ett par timmar och de lade ut celeron som ersättningsprodukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag beställde samma dator på dagens lucka erbjudande och det var en celeron som kostade 1990.
Någonting måste ha blivit fel för dig om det står i3 på kvittot, jag hoppas det löser sig iaf.
Trist när det blir så.
Men kolla själv, det var dagens lucka den 10e December, det är en celeron där. Inte en i3.

Det var denna som var original-erbjudandet, den tog slut och de tog in ett alternativ vilket var den med celeron.
Denna:
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_...

Josefins svar (se sista svaret);
#12982396

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar om ni kommer få in http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica_ath-es55_bk_ear-p... igen innan 20% rabatten slutar? Tänkte köpa den men tvekade lite och upptäckte någon timma senare att just DEN av alla tagit slut... Måste dock berömma er för generellt väldigt bra priser och i min erfarenhet mycket mindre problem med retur och kundtjänst än flera andra affärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bYkICr:

Då har du missat i3, för det tog slut efter ett par timmar och de lade ut celeron som ersättningsprodukt.

Ah, jaha.
Då var det ju oerhört kasst av dom att skicka dig ersättningsvaran utan att tala om det för dig!

Skrivet av Electrix:

Det var denna som var original-erbjudandet, den tog slut och de tog in ett alternativ vilket var den med celeron.
Denna:
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_...

Josefins svar (se sista svaret);
#12982396

Okej, ja, oerhört dåligt av dom att inte säga till innan ifall den varan någon beställt är slut!

Permalänk
Medlem

Har ni lust att inkludera chassin i "Utmanare2012" erbjudandet?
Ett datorchassi är ju helt klart en datorkomponent!

Permalänk
Medlem

Kan man inte få byta ut sina rabattkoder ??

Jag har fått tre olika 50kr-koder nu den senaste veckan när jag handlade massa nya grejor av er, haft namnsdag och fyllt år så jag vill hellre ha en kod med högre värde än tre på 50kr som jag ändå inte kan använda eftersom man inte kan lägga på mer än en kod per order och då är det inte lönt...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Har ni lust att inkludera chassin i "Utmanare2012" erbjudandet?
Ett datorchassi är ju helt klart en datorkomponent!

Det funkar för mig iaf?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Det dyker upp otroligt mycket kampanjer på komponenter, vore trevligt att få se lite IPS skärmar på kampanj det är trots allt en teknik som inte riktigt slagit igenom än bland konsumenter. Mer IPS kampanj åt folket

Permalänk
Medlem

Tjenare

Beställde ett headset för ett par dagar sedan!
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits" i 3 dagar nu, har det blivit något galet här?
Ordernummer: 36581660

Hinner jag få dom innan Jul?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7:

Vilken otur jag har haft med mitt köp från CDON.
Jag beställde ett XFX HD7870 2GB grafikkort med komponentrabattkod från CDON EXPO som jag fick vid mitt besök där i helgen.
Kortet skickades i måndags och av någon lustig anledning hamnade i Åbo, Finland innan den tillslut kom i fram till stockholm idag.
I paketet skulle en kupong finnas med från CDON (http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/) om man köpt ett single card. Men denna saknades. Kontaktade livechatten men dom kunde inte hjälpa mig, utan ett ärende till kundtjänst upprättades.
Har någon annan råkat ut för detta nyligen?

Kundservice fixade till detta i Fredags, och spelkupongen fungerade perfekt. Bra där CDON!
Men som sagt, ingen kompensation eller förklaring varför ej spelkupongen bifogades i mitt paket som utlovat.
Jaja, CDON (Josefin) ni har mina uppgifter, ordernr: 36373949

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Tjenare

Beställde ett headset för ett par dagar sedan!
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits" i 3 dagar nu, har det blivit något galet här?
Ordernummer: 36581660

Hinner jag få dom innan Jul?

Mvh

Brukar du få post på helgerna??

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Det funkar för mig iaf?

Jo, märkte det nu.
Hade 2 varor i korgen innan och då drogs 15% automatiskt för den billigaste, får bli 2 paket istället eftersom cdon insisterar

Permalänk
Medlem

Kommer jag få min order innan jul?

(36691259)

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Blev ett http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_680_lightning_2g... med 15% rabatten.

väntar spänt !

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Hade tänkt att beställa ny gamingdator imorrn. Finns det några rabattkoder som är aktuella?

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk
Medlem

Hej! Min mamma skulle precis beställa en vit ipad 16gb wifi (http://cdon.se/hemelektronik/apple_ipad_2_16gb_wifi_vit-14249...) men från att hon la den i kundkorgen till att hon skulle checka ut så tog den slut. Kommer ni få in dem snart igen till samma pris?

Permalänk
Medlem

Köpte ett GTX690 för 7292 kr ink frakt med rabatten. Ok pris va?

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanFrånFragBite:

Hade tänkt att beställa ny gamingdator imorrn. Finns det några rabattkoder som är aktuella?

"Utmanare2012" sista dagen så lägg en order ikväll 15%

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk

När får ni in fler av dessa i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/fractal_design_core_1000_tower_n...
Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Thor veor v2

köpte denna av er för några månader sedan nu och har upptäckte att det fryser sig en hel del, har testat alla möjliga drivrutiner och inställningar utan resultat och nu innan jag börjar ringa runt bland tusen kundtjänster och skickar in datorn så undrar jag om det har varit liknande problem med samma datormodell hos andrra kunder eller om det är just någon av komponenterna som spökar

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel® Core™ i5-3450 (6M Cache, up to 3.50 GHz ivy bridge)
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z77A-G45 - Socket 1155 - ATX
Minne:Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 915Mhz
Hårddisk: Seagate Barracuda Green 2TB - 5900RPM - 64MB + Corsair 120GB SSD - Force 3
Nätaggregat:Corsair CX 600W V2 80+
Övrig kylning: 1x120mm insug och 1x120mm utblås i lådan

Permalänk
Medlem

Blev just flyttad från köplats 1 till köplats 2 tre gånger i ett supportärende på livesupporten, tycker det är konstigt när jag har ordernummer och allt i min rubrik så allt som behövs borde finnas där.

Du skrev: Hej
Du skrev: Först vill jag bara fråga en sak
Du skrev: Hur kommer det sig att jag blivit flyttad från plats 1 till plats 2 3 gånger nu?
Anton H: hej, är det en datorkomponent ni beställt?
Du skrev: Japp
Anton H: då kan det vara så att ni blivit flyttad till rätt kö
Anton H: dvs hemelektronik
Du skrev: 3 gånger?
Du skrev: Fast jag köade som hemelektronik
Anton H: ja då var det underligt
Anton H: tror inte ni blivit flyttad, den kan ha visat fel bara

Skitsnack skulle jag vilja kalla det där för. Tycker CDON borde anstränga sig lite med den redan bristande supporten dom har. Där tappar ni poäng i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Blev just flyttad från köplats 1 till köplats 2 tre gånger i ett supportärende på livesupporten, tycker det är konstigt när jag har ordernummer och allt i min rubrik så allt som behövs borde finnas där.

Du skrev: Hej
Du skrev: Först vill jag bara fråga en sak
Du skrev: Hur kommer det sig att jag blivit flyttad från plats 1 till plats 2 3 gånger nu?
Anton H: hej, är det en datorkomponent ni beställt?
Du skrev: Japp
Anton H: då kan det vara så att ni blivit flyttad till rätt kö
Anton H: dvs hemelektronik
Du skrev: 3 gånger?
Du skrev: Fast jag köade som hemelektronik
Anton H: ja då var det underligt
Anton H: tror inte ni blivit flyttad, den kan ha visat fel bara

Skitsnack skulle jag vilja kalla det där för. Tycker CDON borde anstränga sig lite med den redan bristande supporten dom har. Där tappar ni poäng i alla fall.

Kan ha varit att andra blivit överförda från en person till en annan och då hamnar före i kön? Vet inte men det har hänt mig också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Lite lustigt. Hade två kollegor som beställde Fujitsu AH532 (julkalenderdatorn) förra veckan. När de fick paketen var datorn utbytt mot en 531 med celeron och 2GB minne, på fakturan stod dock rätt dator. Den ena hjälpte jag via chatten och han skulle få en ersättningsdator utskickad. Den andra hjälpte jag via kundservice-formuläret, han fick beskedet att datorn har utgått och att han får returnera den felaktiga och få pengarna tillbaka. Stor hjälp några dagar innan jul.

Med tanke på vad som hände mig mig med Thor Oden så tycker jag nog att cdon har gett sig in på områden de inte riktigt behärskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Lite lustigt. Hade två kollegor som beställde Fujitsu AH532 (julkalenderdatorn) förra veckan. När de fick paketen var datorn utbytt mot en 531 med celeron och 2GB minne, på fakturan stod dock rätt dator. Den ena hjälpte jag via chatten och han skulle få en ersättningsdator utskickad. Den andra hjälpte jag via kundservice-formuläret, han fick beskedet att datorn har utgått och att han får returnera den felaktiga och få pengarna tillbaka. Stor hjälp några dagar innan jul.

Med tanke på vad som hände mig mig med Thor Oden så tycker jag nog att cdon har gett sig in på områden de inte riktigt behärskar...

Samma här, de ville markuleras ordern. De försöker gör det så enkel för sig som möjligt.