CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Får tacka så mycket för en snabb leverans som vanligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hade 25% på alla komponenter, 1000 spänn lägre än närmaste konkurrent är inte helt fel..

Hur får man 25 %?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Hur får man 25 %?

Går på mässan som var i helgen som gick. Med andra ord försent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon aning när (eller om) ni kommer få Logitech M510 i lager igen?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Krass:

Någon aning när (eller om) ni kommer få Logitech M510 i lager igen?

Hej hej

Det ser ut som om vi får in dem i lager i början av nästa vecka.

MVH Josefin

Skrivet av Swineflu:

*CENSUR* bara o kolla omdömena på prisjakt den senaste tiden... det snöar ettor där nu

Hej hej

Fast detta är ju en tråd där folk kan få hjälp eller tipsa om funktioner, produkter etc som de vill att vi tar upp i sortimentet.
Vill du kritisera CDON får du gärna göra det, antingen konstruktivt i denna tråden eller så skapar du en egen tråd.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det något fraktfritt erbjudande för Swec medlemmar just nu?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AddeezZ:

Finns det något fraktfritt erbjudande för Swec medlemmar just nu?

Hej hej

Inte fraktfritt, men däremot är 5% på komponenter igång. Du hittar länken i min signatur.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Finns det något fraktfritt erbjudande för Swec medlemmar just nu?

Rabattkoder är i en annan tråd, där finns bl.a följande;
#12975598

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CDON.COM:

Hej Josefine!

Kan jag få ta del av denna kampanjen: http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_siberia_v2_fullsize_...

Köpte mitt headset i söndags och tycker det skulle kunna vara trevligt att få tillbaka pengaskillnaden i kampanjen på t ex ett presentkort.

Eller måste jag bemöda oss båda med att skicka in det gamla headsetet till er och låta det kosta oss båda en massa tid och pengar?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Hej!

Skulle beställa ett par av Nedanstående produkt och ge bort i present. Men helt plötsligt när jag skulle beställa så ändrade ni så att det inte var fraktfritt längre. Varför det?

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_siberia_v2_fullsize_...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Josefine!

Kan jag få ta del av denna kampanjen: http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_siberia_v2_fullsize_...

Köpte mitt headset i söndags och tycker det skulle kunna vara trevligt att få tillbaka pengaskillnaden i kampanjen på t ex ett presentkort.

Eller måste jag bemöda oss båda med att skicka in det gamla headsetet till er och låta det kosta oss båda en massa tid och pengar?

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att lösa det.

MVH Josefin

Skrivet av pasta med ingon:

Hej!

Skulle beställa ett par av Nedanstående produkt och ge bort i present. Men helt plötsligt när jag skulle beställa så ändrade ni så att det inte var fraktfritt längre. Varför det?

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_siberia_v2_fullsize_...

Hej hej

Tanken var inte att det skulle vara _både_ halva priset och fraktfritt. 29:- i frakt känns rätt rimligt ändå när det är halva priset på själva varan, eller?

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har alltid vart nöjd med CDON men fick komponenter på min beställning annullerade pga att produkterna tydligen inte fanns i lager. (De fanns det vid beställning och även nu fem dagar senare) Kundtjänst vill nu att jag beställer på nytt utan 25% rabatten och erbjuder mig istället 50kr rabatt... Har skickat ett PM till Josefin och hoppas på en smidig lösning!

EDIT: Josefin har redan svarat på PM med en lösning, nu ligger bollen hos vanliga kundtjänsten! Tur att personer som Josefin arbetar på CDON, snacka om att hålla kvar kunder på ett trevlig sätt!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Tanken var inte att det skulle vara _både_ halva priset och fraktfritt. 29:- i frakt känns rätt rimligt ändå när det är halva priset på själva varan, eller?

MVH Josefin

Visst kanske det är rimligt men det känns ju inte lika kul och köpa det nu när jag egentligen skulle fått det billigare. Blir så himla trött på att företag inte kan bestämma sig angående priser på kampanjer. Exempelvis när ni hade Oden-datorn på kampanj innan där ni tog bort skärmen ur erbjudandet. Det är så ofta det är en kampanj där företagen höjer priset mitt i kampanjen.

Hade först tänkt köpa headsetet hos Webhallen i deras julkalender för ungefär samma pris men helt plötsligt bestämde dem sig för att chockhöja priset efter att haft kampanjen i några ynka timmar.

Edit, Josefin hittade en lösning:).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan_Sandmark:

Jag har alltid vart nöjd med CDON men fick komponenter på min beställning annullerade pga att produkterna tydligen inte fanns i lager. (De fanns det vid beställning och även nu fem dagar senare) Kundtjänst vill nu att jag beställer på nytt utan 25% rabatten och erbjuder mig istället 50kr rabatt... Har skickat ett PM till Josefin och hoppas på en smidig lösning!

EDIT: Josefin har redan svarat på PM med en lösning, nu ligger bollen hos vanliga kundtjänsten! Tur att personer som Josefin arbetar på CDON, snacka om att hålla kvar kunder på ett trevlig sätt!

Och där var allt löst! En besvärlig upplevelse vändes till något positivt och en nöjd kund. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swineflu:

eeh.. ja

jag skriver inte negativt om ett företag om jag inte upplever problem med dem...

fortsätt du o handla där men snart kommer det hända även för dej

Haha OK. Du låter säker du. Jag har handlat på CDOn ett par år utan problem. Även om det skulle strula nån gång skulle jag inte bli grinig för det. Det har fungerat så smärtfritt i såpass många år nu så om det strular nån enskild gång så får det vara så. Alla kan ha otur nån gång.
Jag handlar oftast på CDOn och Webhallen. Funkat bra hittils. Alla gör som de vill givetvis.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tänkte göra ett litet inlägg angående felaktigheter i era produktbeskrivningar.

http://cdon.se/hemelektronik/ddr-dimm-400_corsair_value_selec... stämmer inte produktbilderna alls.

Och på http://cdon.se/hemelektronik/kingston_4gb_ramkit_2x2gb_hyperx... stämmer inte första bilden utan den som gäller är den andra. Även produktbeskrivningen var fel innan (KINGSTON 4GB RAMKit 4x1GB HyperX DDR2) och uppgav att det var fyra 1gb-stickor fast det egentligen är 2*2gb men hela beskrivningen är borttagen nu så nu är det bara lite tomt istället för fel

EDIT: Glömde grafikkortet http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_670_ftw_2gb_ddr... där första bilden visar ett gtx 670 med stockkylare vilket definitivt inte stämmer på EVGA FTW-versionen som använder 680-kylaren istället. Ett tips är ju att shoppa in Assassins Crees III-bilden på en av dom andra bilderna på kortet istället då dom stämmer

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte köpa en vengeance m60 mus av er till det grymma priset av 299kr (349kr - bonuskod christmas), men när jag skulle betala så hade någon annan köpt det sista exemplaret.
Nu hittar jag inte dessa möss på er hemsida, förutom en på fyndvaror som kostar 399kr. Kommer ni få in nya m60 möss till det låga priset eller ska man sluta hoppas på att få tag i den till det priset?

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Har inte fått svar på vad som möjligen var fel än, men vi gör så att vi sänker det till 399:- ytterligare några dagar.

MVH Josefin

Tack, men det står fortfarande 499 kr när jag går in och uppdaterar med 'Ctrl + F5'.

--------

Någon annan med samma problem?
http://cdon.se/hemelektronik/tp-link_tp-link_450mbps_dual_ban...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Antielefant

Tråd städad!

Denna tråd är varken till för personliga supportärenden eller för att baita Josefin. Hon gör ett utmärkt jobb i att hjälpa medlemmar här och ska absolut inte behöva utstå varken det språkbruk eller de lösa anklagelser vissa riktar mot henne.

Skärpning!

Påminner er samtliga att läsa denna klistrade tråd i detta forum innan ni postar vidare;
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av '[TBOC:

Razor;12992034']Tänkte göra ett litet inlägg angående felaktigheter i era produktbeskrivningar.

http://cdon.se/hemelektronik/ddr-dimm-400_corsair_value_selec... stämmer inte produktbilderna alls.

Och på http://cdon.se/hemelektronik/kingston_4gb_ramkit_2x2gb_hyperx... stämmer inte första bilden utan den som gäller är den andra. Även produktbeskrivningen var fel innan (KINGSTON 4GB RAMKit 4x1GB HyperX DDR2) och uppgav att det var fyra 1gb-stickor fast det egentligen är 2*2gb men hela beskrivningen är borttagen nu så nu är det bara lite tomt istället för fel

EDIT: Glömde grafikkortet http://cdon.se/hemelektronik/evga_geforce_gtx_670_ftw_2gb_ddr... där första bilden visar ett gtx 670 med stockkylare vilket definitivt inte stämmer på EVGA FTW-versionen som använder 680-kylaren istället. Ett tips är ju att shoppa in Assassins Crees III-bilden på en av dom andra bilderna på kortet istället då dom stämmer

Hej hej

Hmm, bilden på första är samma bild som på Corsairs sida: http://www.corsair.com/memory-by-product-family/value-select-...

Kollar på de andra två. Tack för hjälpen!

MVH Josefin

Skrivet av daikai1:

Hej, tänkte köpa en vengeance m60 mus av er till det grymma priset av 299kr (349kr - bonuskod christmas), men när jag skulle betala så hade någon annan köpt det sista exemplaret.
Nu hittar jag inte dessa möss på er hemsida, förutom en på fyndvaror som kostar 399kr. Kommer ni få in nya m60 möss till det låga priset eller ska man sluta hoppas på att få tag i den till det priset?

Hej hej

Den kommer upp på nytt inom kort med nytt artikelnummer (och ny förpackning). Gissar på att priset landar på ungefär detsamma.

MVH Josefin

Skrivet av FireFox:

Tack, men det står fortfarande 499 kr när jag går in och uppdaterar med 'Ctrl + F5'.

--------

Någon annan med samma problem?
http://cdon.se/hemelektronik/tp-link_tp-link_450mbps_dual_ban...

Hej hej

Men vad... Den visar 399:- här och det blir 399:- om jag lägger den i varukorgen. Har du testat lägga in den?

MVH Josefin

Skrivet av Zcenicx:

Tråd städad!

Denna tråd är varken till för personliga supportärenden eller för att baita Josefin. Hon gör ett utmärkt jobb i att hjälpa medlemmar här och ska absolut inte behöva utstå varken det språkbruk eller de lösa anklagelser vissa riktar mot henne.

Skärpning!

Påminner er samtliga att läsa denna klistrade tråd i detta forum innan ni postar vidare;
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Hej hej

Tack för städningen!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill bara tacka er CDON En del har klagat på er men jag ha ALDRIG haft problem med er. Härom dagen beställde jag ett grafikkort och leveranstiden var bara 1 dag Dessutom så vart det en beställning på lite julklappar sedan efter jag lagt ordern så missade jag 2 artiklar, det gick inte att komplettera ordern med dessa 2 artiklar då ordern redan gått så långt men detta löste ni riktigt snyggt genom att bjuda på frakten. Vill verkligen tacka er God Jul Alla på CDON, dessutom så ska ni SweC medlemmar som ser detta också ha en God Jul

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för snabb leverans! Beställde en SSD under expot och sitter nu med den i knät. Snabbt, mycket billigt och pålitligt! 5 lussebullar av 5 möjliga.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det har säkert nämnts tidigare, men er sida hade kunnat behöva fler underkategorier :). Till exempel om man söker på ett headset, så ser man endast

"Start" --> "Hemelektronik" --> "Headset namn".

Så man måste själv leta efter kategorin för headset vilket kan vara bökigt i den här sorters navigation. Det bör således läggas till fler. Kanske

"Start" --> "Hemelektronik" --> "Tillbehör"? --> "Headset"? --> "Headset namn".

Så att man snabbt kan trycka på headset för att se andra varianter eller tillbehör som är steget högre om man nu kanske är ute efter en musmatta?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Men vad... Den visar 399:- här och det blir 399:- om jag lägger den i varukorgen. Har du testat lägga in den?

MVH Josefin

Det är något konstigt med den produkten.. När jag går in på den så visar den 399:-.
Stänger ner fönstret och öppnar sidan igen och då står det 479:-, klickar uppdatera 5 gånger och DÅ visas 399:- igen.
Stänger ner fönstret och då visas 399:- igen, uppdaterar några gånger så vipps kommer 479:- tillbaka ibland.

Den verkar ha lite problem att bestämma sig för om den ska visa rabatt eller inte?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för CDON att packa varor egentligen? Har stått "Status: Varorna packas", i snart 24 timmar. Vill ju ha mina grafikkort innan helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av roobi:

Vill bara tacka er CDON En del har klagat på er men jag ha ALDRIG haft problem med er. Härom dagen beställde jag ett grafikkort och leveranstiden var bara 1 dag Dessutom så vart det en beställning på lite julklappar sedan efter jag lagt ordern så missade jag 2 artiklar, det gick inte att komplettera ordern med dessa 2 artiklar då ordern redan gått så långt men detta löste ni riktigt snyggt genom att bjuda på frakten. Vill verkligen tacka er God Jul Alla på CDON, dessutom så ska ni SweC medlemmar som ser detta också ha en God Jul

Hej hej

God Jul!

MVH Josefin

Skrivet av zelxi:

Det har säkert nämnts tidigare, men er sida hade kunnat behöva fler underkategorier :). Till exempel om man söker på ett headset, så ser man endast

"Start" --> "Hemelektronik" --> "Headset namn".

Så man måste själv leta efter kategorin för headset vilket kan vara bökigt i den här sorters navigation. Det bör således läggas till fler. Kanske

"Start" --> "Hemelektronik" --> "Tillbehör"? --> "Headset"? --> "Headset namn".

Så att man snabbt kan trycka på headset för att se andra varianter eller tillbehör som är steget högre om man nu kanske är ute efter en musmatta?

Hej hej

Håller med och tar upp det här, tack för tipset!

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Det är något konstigt med den produkten.. När jag går in på den så visar den 399:-.
Stänger ner fönstret och öppnar sidan igen och då står det 479:-, klickar uppdatera 5 gånger och DÅ visas 399:- igen.
Stänger ner fönstret och då visas 399:- igen, uppdaterar några gånger så vipps kommer 479:- tillbaka ibland.

Den verkar ha lite problem att bestämma sig för om den ska visa rabatt eller inte?

Hej hej

Vad hände om du la den i varukorgen?

MVH Josefin

Skrivet av Marxor:

Hur lång tid tar det för CDON att packa varor egentligen? Har stått "Status: Varorna packas", i snart 24 timmar. Vill ju ha mina grafikkort innan helgen.

Hej hej

Om du skickar ett PM med ditt ordernummer så kan jag ta en titt på vad som händer där.

Jag kan i alla fall informera dig om att du inte behöver krångla med att skicka tillbaka ett paket, du kan helt enkelt låta bli att hämta ut det och låta Posten och oss sköta det istället.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är på jakt efter nya datorhögtalare. När kommer ni få in Corsair SP2500 2.1 PC speaker system? Nuvarande lagerstatus är tillfälligt slut.

MVH Kristian

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Vad hände om du la den i varukorgen?

MVH Josefin

Tja lite svårt att säga just nu faktiskt då ni verkar ha löst problemet för nu får jag enbart upp 399:- oavsett hur många gånger jag uppdaterar och öppnat produkten på nytt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag har beställt http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix_sport_kit_2x8g..., men verkar som de tog slut på lagret efter köpet. Det verkar också som cdon planerar att skicka flera av mina beställda varor i en bunt(?), och ser ut som att jag kommer behöva vänta på att minnena innan varorna levereras. Undrar när minnena kommer in?

Permalänk
Medlem

Vilken otur jag har haft med mitt köp från CDON.
Jag beställde ett XFX HD7870 2GB grafikkort med komponentrabattkod från CDON EXPO som jag fick vid mitt besök där i helgen.
Kortet skickades i måndags och av någon lustig anledning hamnade i Åbo, Finland innan den tillslut kom i fram till stockholm idag.
I paketet skulle en kupong finnas med från CDON (http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/) om man köpt ett single card. Men denna saknades. Kontaktade livechatten men dom kunde inte hjälpa mig, utan ett ärende till kundtjänst upprättades.
Har någon annan råkat ut för detta nyligen?