Tappat gnistan för spel, behöver tips! :)

Permalänk
Medlem

Tappat gnistan för spel, behöver tips! :)

Hejsan, är så att jag tycker inte det är så kul med spel längre..
Vet ej varför, vissa är fortfarande skitroliga, men dom flesta tråkiga..

Ge gärna tips på massor av spel som ni tycker är roliga !

Alla spel uppskattas!

Permalänk
Medlem

Min lista på förslag, blandar både Multiplayer & Singleplayers.

RPG:
Dark Souls: Prepare to Die Edition (Dock så bör du ha en gamepad av något slag, själv lirar jag med en 360 kontroll. Se till att du laddar ner mods osv för att piffa upp grafiken lite om du är intresserad av en riktig utmaning!)
The Elder Scrolls V: Skyrim
Dragon Age 1 & 2 (DLC:na är lite hit/miss däremot, så jag föreslår att du lirar spelen utan dem först)
Fallout 3
Fallout: New Vegas

FPS:
FarCry 3
Spec Ops: The Line (extremt dramatiskt, väldigt intressant spel upplevelse; dock så suger multiplayer läget)
COD: Black Ops 2 (samma smörja som de tidigare spelen, men ändå någorlunda bättre)
Battlefield 3
Team Fortress 2
Blacklight: Retribution

Roguelike:
Dungeons of Dredmor (Riktigt grymt spel, imho! Rekommenderar det starkt, om du gillar roguelike RPGs!)
Faster Than Light
Hack, Slash, Loot

Survival/Horror:
War Z
Day Z
The Walking Dead serien
Amnesia: The Dark Descent (Lätt det bästa Horror spelet jag lirat på ett BRA tag, ett måste om du känner för att hoppa/rysa till!)
Dead Space 1 & 2
Metro 2033

MOBA/Action RTS/TPS:
League of Legends
Heroes of Newerth
Dota
Dota 2
Smite
Super Monday Night Combat

Finns en hel del mer, men här har du en snabb lista på spel du verkligen bör pröva! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av timesynq:

Min lista på förslag, blandar både Multiplayer & Singleplayers.

RPG:
Dark Souls: Prepare to Die Edition (Dock så bör du ha en gamepad av något slag, själv lirar jag med en 360 kontroll. Se till att du laddar ner mods osv för att piffa upp grafiken lite om du är intresserad av en riktig utmaning!)
The Elder Scrolls V: Skyrim
Dragon Age 1 & 2 (DLC:na är lite hit/miss däremot, så jag föreslår att du lirar spelen utan dem först)
Fallout 3
Fallout: New Vegas

FPS:
FarCry 3
Spec Ops: The Line (extremt dramatiskt, väldigt intressant spel upplevelse; dock så suger multiplayer läget)
COD: Black Ops 2 (samma smörja som de tidigare spelen, men ändå någorlunda bättre)
Battlefield 3
Team Fortress 2
Blacklight: Retribution

Roguelike:
Dungeons of Dredmor (Riktigt grymt spel, imho! Rekommenderar det starkt, om du gillar roguelike RPGs!)
Faster Than Light
Hack, Slash, Loot

Survival/Horror:
War Z
Day Z
The Walking Dead serien
Amnesia: The Dark Descent (Lätt det bästa Horror spelet jag lirat på ett BRA tag, ett måste om du känner för att hoppa/rysa till!)
Dead Space 1 & 2
Metro 2033

MOBA/Action RTS/TPS:
League of Legends
Heroes of Newerth
Dota
Dota 2
Smite
Super Monday Night Combat

Finns en hel del mer, men här har du en snabb lista på spel du verkligen bör pröva! (:

Tack för alla tips där!
Jag undrar, vad gör man på Fallout egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Tack för alla tips där!
Jag undrar, vad gör man på Fallout egentligen?

Du försöker överleva, ta reda på saker, och rätta till lite ditt som datt. Men du väljer själv vad som är rätt och fel. Rädda byn från monster, eller smyga in efteråt och stjäla det som blir över? Valet är ditt, det är ett otroligt trevligt spel, finns hundratals med mods till det ochså, bara googla på! :>

Permalänk
Medlem

När jag hamnar i samma sits letar jag tillbaka till mina gaming-rötter. Jag har aldrig blivit så slukad av ett spel som final fantasy 7. Har du aldrig kört det, så ge det en chans

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

min önskelista nu till 2012 jul :
1.Hitman absolution
2.Farcry 3
3.Assasins Creed 3
4.BF3.
5.Skyrim

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Tack för alla tips där!
Jag undrar, vad gör man på Fallout egentligen?

Hej,
Sitter just och undrar om jag verkligen ska ha med ett nytt grafikkort i min CDON beställning. Jag har inte så många spel att se fram emot 2013...är bara Sim City 5 och Planetary Annihilation just nu. Dags att växa upp kanske?

Fallout 3 är, ihop med gamla Mafia 1, de bästa spelen jag någonsin spelat. Det enda den gamla Fallout serien har gemensamt är att du startar i en bunker många många år efter ett kärnvapenkrig. Alltså flera generationer senare, och livet där utanför är mest legender och myter. När du kämpat för att ta dig ut börjar spelet och du nystar i något problem. Det hela görs så snyggt för du har en radio med jazz från mellankrigstiden blandat med nyhetsprogram som hintar om vart du ska. Men det hela är en lång och spännande historia.
New Vegas görs lika snyggt, du ser New Vegas lysa upp borta i horisonten varje kväll men du måste jobba dig genom massa små byar och uppdrag innan du närmar dig.

Man undrar ju varför inte HBO gör fler spel? (Walking Dead)

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Kan inte göra annat än att rekommendera Europa Universalis 3. Fick det med PC Gamer och installerade i tron att det skulle vara medelmåttigt, men har suttit fast i flera veckor! Det är ungefär som Risk på crack.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Känner att timesyng glömde nämna The Witcher och The Witcher 2 i sin lista över RPG:s. Hör helt klart till de bästa spelen jag spelat , alla kategorier. Fantastisk grafik, grymma stories med stor valfrihet samt sjukt kul och utmanande gameplay. Vad mer kan man begära? Mass Effect-serien går inte heller av för hackor - riktigt bra!

Några andra sköna lir, plockade från lite alla möjliga genrer, är Football Manager-serien, Dishonored, XCOM: Enemy Unknown, L.A. Noire, Darksiders-spelen, Dead Island, Mark of the Ninja, Freedom Force, Vampire: Bloodlines, Fahrenheit och Crusader Kings 2.

Permalänk
Medlem

XCOM: Enemy Unknown kommer få dig att skratta och gråta omvartannat, starkt rekommenderat! Annars är hela Total War serien och BF3 också helt underbara spel <3

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Dark Souls ifall du gillar att slåss mot fiender som vid en första anblick kan te sig vara omöjliga att besegra. Kräver en del tjurskallighet.

Dwarf Fortress ifall du gillar att planera och pyssla. Gratis. Kräver en del tjurskallighet.

Farming Simulator 2011 ifall du gillar att planera och pyssla.

Dota 2 ifall du gillar lagspel. Gratis.

Tribes: Ascend ifall du gillar CTF i högt tempo. Gratis. Extra belönande när du nått en viss färdighet, enligt mig.

S.T.A.L.K.E.R.-serien ifall du gillar smygande, samlande och skräck.

DayZ (standalone) kommer snart. Ifall du gillar smygande, samlande och skräck med andra spelare.

BF3 är i mina ögon skit. Lägg dina slantar på annat förutsatt att du inte gillar välpolerat bajs som lever på gamla meriter.

Permalänk
Inaktiv

Behöver också tips, så hoppas tråden lever vidare! Tänkte att jag även kunde säga hur min önskelista ser ut.

- Assassins Creed 3
- The Elder Scrolls V Skyrim
- Max Payne 3
- XCOM Enemy Unknown
- Hitman Absolution
- LA Noire
- Dishonored

Just nu har jag endast Battlefield 3 att spela så känner att jag behöver lite annat att spela.

Permalänk
Medlem

Dishonored! det är ett måste spela spel tycker jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Zelda -- A link to the past

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Tack för alla tips där!
Jag undrar, vad gör man på Fallout egentligen?

Har du spelat Far Cry 3 eller Skyrim har du spelat Fallout. Samma koncept men med varierande miljöer osv. Open sandbox som det kallas kan vara riktigt skoj!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

När jag hamnar i samma sits letar jag tillbaka till mina gaming-rötter. Jag har aldrig blivit så slukad av ett spel som final fantasy 7. Har du aldrig kört det, så ge det en chans

Nu när du nämner det, jag har ju inte spelat half life 2 på flera år! Helt sjukt, det här måste rättas till snarast.

Permalänk

FarCry 3 är bra!

Visa signatur

CPU: i5 3570K// GPU: KFA2 geforce gtx 660 ti ex oc 3gb// Moderkort: Asrock z77 extreme 4// HDD1: Western Digital Caviar Blue 1TB 7200rpm//HDD2: Seagate 320GB// HDD3: Verbatim 1TB// SSD: Samsung basic 840 120GB// DVD: Samsung...// RAM: Corsair Vengeance Dual C DDR3, 1600MHz, 2x4GB, Blue// PSU: FSP Aurum 700w 80 plus gold// Chassi: BitFenix Shinobi XL Window, White// CPU-kylning: Phanteks PH-TC14PE Blå//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thormillion:

Hejsan, är så att jag tycker inte det är så kul med spel längre..

Varför försöka tvinga fram det?
Om du inte tycker det är kul längre så låt bli att spela tills du får tillbaka suget istället
Har haft liknande perioder många gånger i mitt liv och då är det bara att göra något annat, till slut kommer suget oftast tillbaka.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Borderlands 1+2

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tetris eller FIFA!

Permalänk
Skrivet av Thormillion:

Hejsan, är så att jag tycker inte det är så kul med spel längre..
Vet ej varför, vissa är fortfarande skitroliga, men dom flesta tråkiga..

Ge gärna tips på massor av spel som ni tycker är roliga !

Alla spel uppskattas!

Köp en NES eller SNES, sen är det klappat och klart.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Varför inte låta bli att spela ett par veckor?

Jag har för tillfället i princip tröttnat helt på multiplayer (igen) och tar mig an äldre godingar och retroflörtande spel, främst indie då.

Sedan är det ju svårt att tipsa när du inte skriver vad du egentligen gillar, eller spelat och tröttnat på.

Permalänk
Skrivet av timesynq:

Faster Than Light

Detta har jag suttit fast i senaste dagarna, beroendeframkallande är vad det är

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Civ 5
Far Cry 3
dishonored (!!)
Feed the beast mod package (Minecraft mod package som är awesome)
BF3
Mafia 2 om du inte har spelat det (!!)
DayZ, har spelat det sedan juli / augusti (Precis innan det blev populärt) Har vart kul hela tiden sedan dess (Mitt favorit spel)
Kommer snart en standalone (Det är en mod atm)
League of legends (Gillar du det så kommer du kunna spendera mycket tid på det)
Amnesia the dark descent (Finns bra custom maps om man vill)
Skyrim om du inte spelat det (Spela med mods från början)
Hitman absolution
XCOM : enemy unknown

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Spel är enligt mig relativt konjunkturkänsligt. Ibland är det skitkul. Ibland sätter man inte ens igång datorn.

Det som får mig att hitta tillbaka till spelandet är nästan alltid. 1. Notalgispelen. 2. Kompisarna som lirar.

Stäng av datorn o läs en bok om kvällen. Om ett par månader kommer suget tilllbaka.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Tycker du borde testa The Walking Dead! jag blev riktigt possetivt överaskad och det är inte som alla andra spel, dsv ett fps

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Civ 5

DayZ, har spelat det sedan juli / augusti (Precis innan det blev populärt) Har vart kul hela tiden sedan dess (Mitt favorit spel)

XCOM : enemy unknown

HIPSTER ALERT, I PLAYED IT BEFORE MAINSTREAM KILLED IT! Haha!

Nej men skamt asido, det ar ett bra tips. Synd att du inte var med fran borjan, nar det var coolt bara..

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

HIPSTER ALERT, I PLAYED IT BEFORE MAINSTREAM KILLED IT! Haha!

Nej men skamt asido, det ar ett bra tips. Synd att du inte var med fran borjan, nar det var coolt bara..

Menade mer att det kanske inte är lika kul nu som det var i början, är ju roligt att se något som utvecklas och blir populärt, speciellt när man var med innan det blev populärt, men borde nog vara ungefär lika kul nu som då (Om man bortser från hackers)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Har inte fastnat ordentligt för något sedan Fallout: New Vegas, vi börjar kanske bli gamla? :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730