Permalänk

Play/Pause knappar till mk-85

Hej,

Jag har ett QPAD mk-85 och undrar ifall man kan använda play/paus knapparna till något annat en Windows Media Player (t.ex Spotify) som kommer upp när man trycker på dom och i så fall hur man ändrar dom?

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk

Jag har ett mk-50 och använder play/pause till Spotify utan problem

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma fundering. Det finns ju en funktion i Winamp för att ta över mediatangenterna, men det funkar inte med mk-85. Provade avinstallera Windows Media Player, men det fick bara effekten att knapparna inte gör något alls.

Permalänk

Det är ju konstigt att de "funkar" till mk-50 men inte till mk-85...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

avinstallera programet till tangentbordet så funkar det

Permalänk
Skrivet av asdfasd:

avinstallera programet till tangentbordet så funkar det

Men då kan man väll inte ha makro knappar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Det stämmer. Tack asdfasd!

Permalänk
Medlem

Macro sparas i tangentbordet, så dem går att använda även om du Avinstallerar programmet, jag har ett MK-85 själv, och har gjort likadant för att kunna nyttja media-knapparna!

S~

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sonoka:

Macro sparas i tangentbordet, så dem går att använda även om du Avinstallerar programmet, jag har ett MK-85 själv, och har gjort likadant för att kunna nyttja media-knapparna!

S~

Det tänkte jag inte på men då är det lä bara å avinstallera då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Fungerar er Windowsknapp på MK-85?

Permalänk
Skrivet av Njevil:

Fungerar er Windowsknapp på MK-85?

Förmodligen har du tangentbordet i "G" läge. Syns högst upp till höger på tangentbordet under USB-portarna. För att stänga av detta läge så trycker du Fn+F12.

Permalänk
Medlem

Avinstallera är onödigt

Att avinstaller programmet är väll onödigt? Fungerar iaf för mig att bara avsluta programmet, kan ju sedan bara starta upp det när jag behöver det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.