Permalänk

Ny mus?

Tjena tänkte uppgradera mig till en ny mus,

Men nu kommer frågan, vad för mus ska man ha?

Skulle vilja få lite tips av er vad ni rekommenderar för något.

Tack på förhand!

Permalänk

Beror lite på vad du ska använda den till men jag kan varmt rekomendera Logitech G700

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

Eftersom att det är en "personlig" fråga så svarar jag utrifrån mina egna åsikter, de kanske inte stämmer med alla andras men det är vad jag tycker.

Jag tycker pesonligen inte att du ska köpa Razer, anledningen till att jag tycker det är för att de senaste mössen jag har haft samt min syster har haft från det företaget har gått sönder och börjat dubbelklicka. Efter att ha tröttnat på dem så tänkte jag (för ca 2 år sedan) att det var dax att köpa något nytt.

Det slutade med att jag satt med en Qpad - 5k mus, den har funkat helt filfritt sedan köp. Den har överlevt båda bank, släng, Cola, och lite kärlig sen start. Den ligger väldigt bra i handen, något som kan vara värt att tänka på då är att jag har lite större händer samt att denna musen är lite tyngre än vad kansker Razer's motsvarande är.

Annars har jag också bara hört gott om Logitech's möss, det jag tycker du ska göra är att gå till en butik och testa de möss du tycker ser intressanta ut, Inet är väldigt bra på att ha sortiment utsällt i hyllorna för testande.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

G400 är ju väldigt bra för pengen. Vill du ha trådlöst kör på G700. Förutom de 2 så har jag inte prövat någon jag direkt kan rekommendera.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

G400 är den jag har just nu, har haft den lite för länge.

Qpad- 5k Den musen har jag kollat på, Många säger att den är värd!. Men jag vet inte,

Får åka in till inet och känna på några stycken.

Permalänk
Medlem

Trots att Cyborg's R.A.T-serie ser helt whack ut så ligger handen skönt som fan på dom! Då dom är justerbara i längd (dyrare också med vikter) så passar dom de flesta! Men gör som du sa, åk in o testa!