Permalänk
Medlem

Jag lägger då min röst på T34an, mer skada = mer credits, bättre gun ele/sup.
Löwen kommer bara att ta eld och brinna upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkx:

Har redan Ram-II, är efter Löwe eller T34 är ännu inte säker.

Vad kostar dessa tanks? Jag fick min T34 gratis när den omvandlades till premium så jag vet inte..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

11 vs 14k?

Permalänk
Medlem

Nej om man skulle hem och jaga Ace tanker på Caernen nu så man kan byta upp sig till en Qonqueror...

Permalänk
Medlem

T34 kostar 12k guld medans Löwe kostar 500 guld mer

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

T34 har en riktigt bra kanon. Det har Löwen också. Fördelen med T34:an är att den har ett hårt torn och en gun-depression som är gudabenådad (som alla US-tanks). Hull-down bakom en sten eller svag uppförsbacka är det en fantastisk money-maker.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Många på officiella forumet verkar tro att WG ska göra T-59 tillgänglig igen i nästa patch då den verkar få en lite buff av kanonen från ~230 till ~250 damage. Jag måste säga att T-59 är en riktigt fin tank om man gillar att spela medium tanks.

Så om man går i tankar om att köpa en dyr premium-vagn så kan man avvakta lite och se..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

T-34 helt klart om du nu inte orkar vänta på Type-59.
Annars kan du vänta på public test o helt enkelt köra båda.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Har kört lite public test server, hittills har det gått bäst med Löwe än T34

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Duktiga spelare gör mycket bättre ifrån sig med T34 än Löwe. Har du koll på hull down och osv så är T34 överlägsen Löwe på precis allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDust:

Duktiga spelare gör mycket bättre ifrån sig med T34 än Löwe. Har du koll på hull down och osv så är T34 överlägsen Löwe på precis allt.

Du har lättare att träffa där du siktar med Löwen på längre avstånd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Du har lättare att träffa där du siktar med Löwen på längre avstånd...

Du har lättare att missa det du siktar på med T34:an på längre avstånd...

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

Du har lättare att missa det du siktar på med T34:an på längre avstånd...

T-34:an ser lång ut på bra håll...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här löwe, t34 och type 59 och måste nog säga att jag tkr t34 är den bästa av dom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boombastic:

T-34:an ser lång ut på bra håll...

Skickades från m.sweclockers.com

T-34:an är en tier 5 tank

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

T-34:an är en tier 5 tank

Och den ser lång ut på bra håll.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Om du KAN ratta vagn, köp en super pershing. så jävla hård så att det inte finns. jävligt få vet vart man ska skjuta på den, och när du möter någon som gör så backar du bara tills de får dålig vinkel. kanonen är lika träffsäker som löwens, men laddar om på halva tiden. kör 40 AP och 20 APCR så är du set!

(Rammer, Vents och binoculars ligger på den just nu, crewet på 100% och utan skill, dock tränar jag det mot sixth sense och repair.)

Edit: Jag sågar Löwen totalt, efter över 600 matcher var det en FRÖJD att sälja den rostburken. den manövrerar some n maus och har inget av pansaren. ammorackas direkt och får inte ner pipan tillräckligt långt för att kunna peeka. en sämre variant av Vk4502A imo.

Edit 2: ska sägas, jag har tangerat 180k credits med Löwen på en match, medans jag snittar 110k med pershingen. (löwens snitt ligger runt 80k)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

jag fattar inte hur ni får så mycket pengar. Är det på specialevent där det är 2x pengarna?
Jag har fått ace-utmärkelse många gånger på flera olika fordon och kan ibland göra 3000 skada med en tier 5 tank men kommer ändå bara upp i runt 40000 utan premium som bäst. Det spelar ingen roll om jag dödar 10 st heller och gör 5000 skada... det blir inga stora pengar ändå.

Permalänk
Medlem

Det finns mer att tänka på än bara vilken tank som tjänar mest credits (i slutändan beror det ändå på vilken spelstil den enskilde spelaren har, vissa spelar bättre med Löwe andra med T34 etc). När du sitter med ett antal T10 tanks så är man sällan jättesugen på att lira random games själv, dels kostar det en hel del när man blir utskjuten och man kan sällan bära ett lag själv som man har större möjlighet till själv vid lägre tiers. Då är premiumtanks lysande att flytta över sin besättning till och träna upp den på, du tjänar pengar på samma gång som de får skill. Om du spelar T10 själv så kommer du med premiumkonto en vanlig kväll gå lite plus i snitt per match, om du däremot rullar ut din premiumtank (tier 8) så kommer du tjäna en rejäl hög med credits och samtidigt få viktiga skillups på din besättning du använder till CW och TC.

Så antingen kan du välja den premiumtank du gissar på passar din spelstil bäst, eller så är du lite taktisk och väljer den premium som passar dina T10 tanks (om du inte har någon än så välj en i det träd du siktar på först). Om du t.ex har en IS-4 och en IS-7 så skulle jag rekommendera en IS-6 som premiumtank (alt. en rysk Churchill) och sitter du med en T110E5 så blir ju en T34 det naturliga valet etc etc.

Alla premiumtanks har ju sina fördelar och nackdelar, det viktiga är ju att anpassa sig efter banan man spelar på precis som man gör med vanliga tanks. Bara för att en T34 har ett hårt torn i fronten så skall man ju inte ge sig ut på ett öppet fält där man blir utskjuten på nolltid.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

jag fattar inte hur ni får så mycket pengar. Är det på specialevent där det är 2x pengarna?
Jag har fått ace-utmärkelse många gånger på flera olika fordon och kan ibland göra 3000 skada med en tier 5 tank men kommer ändå bara upp i runt 40000 utan premium som bäst. Det spelar ingen roll om jag dödar 10 st heller och gör 5000 skada... det blir inga stora pengar ändå.

premium tanks ger 50% mer cred
premium ger dej 50% mer cred o exp

de borde förklara skilnaden i inkomst

rätta mej om jag har fel

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

premium tanks ger 50% mer cred
premium ger dej 50% mer cred o exp

de borde förklara skilnaden i inkomst

rätta mej om jag har fel

aha visste inte att premiumtanksen ger 50% mer cred... trodde de bara var mycket billigare att reparera.
Har bara en T25 och den gör man ju inte så mycket skada med så det hinner bli några hiskeliga summor. Det går nog dock inte att gå back med den som jag nästan alltid gör med min VK4502B trots massor med skada. Dör ju alltid med den och hinner ändå avlossa 20-30 skott så det blir ju lite cred åt helvete.

Ont. T29 gillar iaf jag så T34 skulle jag ha valt alla dagar i veckan utan att ha testat varken Löwe eller T34. Detta med tanke på att jag har spöat massor med Löwen med min VK4501A (eller vad den heter) medans T34:an är betydligt svårare och gör jäkligt mvket mer ont att möta och att T34:an borde bara en bättre variant av T29:an som är helt fantastisk på rätt bana (kuperad) och väldigt bra på övriga. Det är som alltid... könnar man till svagheterna så kan man undvika att visa dem. Med löwen är det dock svårt för den enda som verkar vara bra med den ( genom att har mött den ett flertal gånger under de över 4000 matcher jag spelat) är att den träffar bättre på håll. Men det är ju en spelstil dt oxå... att hålla sig i bakgrunden... men hur kul är det???

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag blir lite sugen på den nya brittiska premium TDn AT-15A efter att ha mött den igår kväll. Dess armor är ju helt stört bra för Tier7. Dock blir jag lite mindre sugen efter att ha läst på forumet då den inte har någon vidare kanon och möter ganska ofta Tier9.. jag är kluven.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag måste säga att jag blir lite sugen på den nya brittiska premium TDn AT-15A efter att ha mött den igår kväll. Dess armor är ju helt stört bra för Tier7. Dock blir jag lite mindre sugen efter att ha läst på forumet då den inte har någon vidare kanon och möter ganska ofta Tier9.. jag är kluven.

sköt på den i sidan idag med T29 198 pen kanonen och ett av tre skott penetrerade... Det är rätt bra armor det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

sköt på den i sidan idag med T29 198 pen kanonen och ett av tre skott penetrerade... Det är rätt bra armor det.

Beror på vart du träffar, Penetrerar lägre fronten på den med min is-2 175 pen. Inte dingat ett skott där än.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en SU-122-44

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Beror på vart du träffar, Penetrerar lägre fronten på den med min is-2 175 pen. Inte dingat ett skott där än.

Givetvis. Han/hon stod bakom ett buskage så jag såg inte exakt vart jag träffade men jag siktade mitt i den stora platta ytan i sidan på tanken med ca 80-85 graders vinkel vilket är riktigt bra... ändå bara en av tre. Ibland har man otur oxå. 198 pen är bara ett medel och inte exakt mått på vad den penetrerar varje gång.

Permalänk
Medlem

Blev en SU-122-44 älskar den väldigt hög DPM, snabb, bra armour

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkx:

Blev en SU-122-44 älskar den väldigt hög DPM, snabb, bra armour

Hur är kanonen på den, och hur är match making?
Såg att den var ganska billig, bara 4725 guld. Funderar på att ge mig in i ryska TD trädet, har diverse besättningsmän över från andra tanks redan, KV2, KV3, KV-13, S-51 osv.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Kanonen är riktigt grym väldigt hög skada gör 400 i damage, oneshota en panther igår så det säger en hel del om kanonen. Den hamnar rätt bra faktiskt i match making. Jag hade köpt den, är jäklig nöjd över den faktiskt 4725 guld är den värd

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Hur är kanonen på den, och hur är match making?
Såg att den var ganska billig, bara 4725 guld. Funderar på att ge mig in i ryska TD trädet, har diverse besättningsmän över från andra tanks redan, KV2, KV3, KV-13, S-51 osv.

Sitter också och sneglar på su-122-44an.

Den har samma kanon som alla andra ryska tanks. 122 d-25t fast td versionen med en extrem rate of fire.

175 pen med 3000~ dpm det är ganska fint det.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.