Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

i5 3570k tillräcklig oc

Jag har inte en ivy i5 och jag inga tankar på att införskaffa i en heller, men jag kom och tänka på hur mycket överclock som verkligen skulle vara 'nödvändig' med spel i tankarna? Det finns ju såklart cpu tunga rtser och liknande men om man bortser från dem och tänker lite mer på mainstream spel. Jag är själv tveksam om jag verkligen vinner så mycket på att pressa min bloomfield över 3,8ghz?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det blev en lite onödig tråd i slutändan men tack för artikeln. När jag väl uppgraderar så lär det inte vara för prestanda utan snarare för lägre temperaturer och ström förbrukning. Man undrar ju dock hur många det är som överlockar mest för överklagandets skull efter att ha fått det där klart för sig?

Permalänk
Skrivet av BubbenMan:

Det blev en lite onödig tråd i slutändan men tack för artikeln. När jag väl uppgraderar så lär det inte vara för prestanda utan snarare för lägre temperaturer och ström förbrukning. Man undrar ju dock hur många det är som överlockar mest för överklagandets skull efter att ha fått det där klart för sig?

Jag gör både och dvs. för sakens skull och för lite extra prestanda, även om min i5 inte kommer flaska 660'n på år och dar men lite + i kanten vid Cpu tunga spel är härligt. ^^