Permalänk
Avstängd

Samsung PS60E535 ?

Jag söker en ny TV specifikt för filmtittande och speciellt blu-rays, och snubblade över Samsung PS60E535

Den låter mäktig, men någon som vet mer om alla specifikationer kring denna TV får gärna uttala sig om den är värd pengarna

T.ex 600 Hz Sub-Field Motion, hur påverkar det en film?

http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-theatre/tv/plasma-...

Permalänk
Avstängd

den där försäljningstekniken WOW 600-800-2000hz subfield truemotion tramset ska du inte gå på! köp dig en tv med uppdateringsfrekvensen 100hz.
Då sitter du inte med en uråldrig 50/60hz teknik dom har lagt på denna såkallade subfield teknik för att det ska låta bra bara! det är bara ett försäljngsknep.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bicepscurl:

den där försäljningstekniken WOW 600-800-2000hz subfield truemotion tramset ska du inte gå på! köp dig en tv med uppdateringsfrekvensen 100hz.
Då sitter du inte med en uråldrig 50/60hz teknik dom har lagt på denna såkallade subfield teknik för att det ska låta bra bara! det är bara ett försäljngsknep.

Så detta är inte en bra TV menar du, den kör med gammal teknik?

Permalänk
Avstängd

Svar ja! som jag skrev titta på en tv med uppdateringsfrkvensen 100hz.. sony bravia har bra tv's

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

den där försäljningstekniken WOW 600-800-2000hz subfield truemotion tramset ska du inte gå på! köp dig en tv med uppdateringsfrekvensen 100hz.
Då sitter du inte med en uråldrig 50/60hz teknik dom har lagt på denna såkallade subfield teknik för att det ska låta bra bara! det är bara ett försäljngsknep.

Det där beror lite på. Grejen med högre hz i olika tekniker är inte bara försäljningsknep rakt av helt utan innebörd trots allt.
Fördelen med att ha högre hz i detta fall är för bildbehandligstekniken i fråga.
I praktiken gäller att ju högre hz i bildförbättraren, desto jämnare bild utan s.k. "jitter". Sedan är det såklart upp till var och en att ha detta påslaget.
Själv tycker jag om det eftersom det skapar ett "överflyt" i bilden såsom när man exempelvis spelar ett spel i 60hz eller kollar en film filmad med handycam.

Tekniken är alltså till för att skapa bättre flyt i bilden och inget annat.

I framtiden kommer vi inte behöva dessa tekniker i samma utsträcking eftersom filmer numer oftare kommer spelas in med 48fps istället för 24fps.
Ni som sett The Hobbit (i alla fall 3D-versionen) vet vad jag pratar om.

Vill du vara helt säker så gå in i en butik och prova på ett exemplar där. Det är då man får den bästa uppfattningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bicepscurl:

Svar ja! som jag skrev titta på en tv med uppdateringsfrkvensen 100hz.. sony bravia har bra tv's

Men Sony Bravia är ju LCD, för den bästa filmupplevelsen är det väl Plasma som gäller

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s109664870

tv's

Vill du vara helt säker så gå in i en butik och prova på ett exemplar där. Det är då man får den bästa uppfattningen.

Håller helt med! bästa sättet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emmet45:

Men Sony Bravia är ju LCD, för den bästa filmupplevelsen är det väl Plasma som gäller

Japp det har du rätt i kollade inte in hans länk innan jag skrev det och såg efteråt att det var en plasma och du har så rätt att det är lcd sony's tv's....

Japp plasma är bra och REK framför lcd's jag personligen kommer köpa mig en ny plasma till tv rummet när det blir aktuellt.