nvidias nya drivrutin = värdelös? HJÄLP

Permalänk
Medlem

nvidias nya drivrutin = värdelös? HJÄLP

Hejsan, har laddat ner och installerat nvidias nya drivrutin 310.70, den verkar vara värdelös när det gäller spelandet på bf3. jag hackar först och främst, började göra det efter jag hade installerat den, fast när jag går tillbaka till 306.97 så hackar det fortfarande. vad kan det vara?

Permalänk
Medlem

Snälla skriv vad du har i datorn så vi ska kunna komma med en lösning.
Setup?
E det bara på bf3 som det laggar?
Vilken upplösning spelar du på?
Vilken grafikinställning har du, low, medium, high eller ultra?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Snälla skriv vad du har i datorn så vi ska kunna komma med en lösning.
Setup?
E det bara på bf3 som det laggar?
Vilken upplösning spelar du på?
Vilken grafikinställning har du, low, medium, high eller ultra?

Intel® Core i5 3570 3,4Ghz
GeForce GTX 660Ti OC 2GB GDDR5 (1032Mhz)
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz
Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB

Jag kör bara bf3, så ja
spelar 1080p
Jag kör på High inställning

som jag skrev, det började direkt hända första gången jag spelade med den nya drivrutinen installerad, fast gick tillbaka till de gamla men var fortfarande samma

Permalänk
Avstängd

Driver sweeper är första steget! så du får bort alla rester i från den gamla drivern.
Sedan lägger du in en ny! bara ett tips.

Permalänk
Medlem

Har du provat ta bort den gamla drivaren först (starta om datorn) och sedan installera den nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Har du provat ta bort den gamla drivaren först (starta om datorn) och sedan installera den nya?

nej, laddade ner de nya och sedan installerade bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Driver sweeper är första steget! så du får bort alla rester i från den gamla drivern.
Sedan lägger du in en ny! bara ett tips.

hur används driver sweeper då? jag har ju gått tillbaka till den gamla drivrutinen, och som jag tror så är det kvar spår av 310.97 och därför hackar det med även den gamla drivrutinen? hur ska jag börja, vad ska jag göra. om någon kan beskriva så tackar jag hemskt mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4ndas:

nej, laddade ner de nya och sedan installerade bara

Man ska alltid kryssa i "Clean Install" i nvidia drivrutins installationen när man uppgraderar drivrutin.... annars ligger massa gammalt skit kvar och kan skapa problem...

Och sen rekommenderar jag alltid att avmarkera Nvidia HD audio samt 3D Vision om du inte använder ljud igenom HDMI kabeln samt 3D vision....

Installera aldrig något du inte behöver.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Det kan vara "skärmläget" som är fel. Tryck "Alt + Enter" några gånger tills det blir normal bilduppdateringshastighet. Funkar kanske, ibland är lösningen så simpel. Värt att testa ju.

Brukar dock inte hända i så många spel men jag har själv stött på sådana skumma buggar i bl.a. Crysis 1, mina FPS nästan halverades, och då var detta som sagt den simpla lösningen.

Permalänk
Medlem

kör system återställning den återställer även drivrutiner .

Permalänk
Medlem

har också fått att det hackar med dena drivare, dock ligger den på 100fps konstant men är åndå som det hackar,,
kör samma drivare. inte testa en äldre drivare nu dock, men ska kanske göra det.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Skrivet av j.nyberg:

har också fått att det hackar med dena drivare, dock ligger den på 100fps konstant men är åndå som det hackar,,
kör samma drivare. inte testa en äldre drivare nu dock, men ska kanske göra det.

Screentearing? slå på v-sync om du nu inte har en 120hz skärm

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

har också fått att det hackar med dena drivare, dock ligger den på 100fps konstant men är åndå som det hackar,,
kör samma drivare. inte testa en äldre drivare nu dock, men ska kanske göra det.

Exakt samma med mig, fps ligger som den alltid har gjort, pingen är bra. Men det hackar med den nya drivrutinen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tony_fjellborg:

Screentearing? slå på v-sync om du nu inte har en 120hz skärm

Har testat det med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 4ndas:

Har testat det med

Skickades från m.sweclockers.com

Har du provat tvinga på v sync via nvidias controlpanel? Välj läge på, inte anpassningsbar.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem

kan nog vara screentearing vet inte hur det ser ut men låter som mitt fel halva skärmen hakar som efter,, delar som mitten,,

ingen "gamer" utan spelar bara ibland,

kan det bli mindre om jag höjer grafik inställningar kanske ? får lite lägre fps..

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Skrivet av j.nyberg:

kan nog vara screentearing vet inte hur det ser ut men låter som mitt fel halva skärmen hakar som efter,, delar som mitten,,

ingen "gamer" utan spelar bara ibland,

kan det bli mindre om jag höjer grafik inställningar kanske ? får lite lägre fps..

För att bli av med screentearing är v-sync de enda som hjälper. Tvinga på den i nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Avstängd

Jag hade ett jävla problem med mina nya GTX 660 TI fick 4000 poäng i 3dmark11 och riktigt mycket lagg i bf3.

Det som räddade mig va att uppdatera BIOS.

Jag har Asus moderkort och tydligen vad jag har läst så skall det vara problem med Geforce 6 serien och en del av Asus moderkort.

Bara en liten tanke om inget annat hjälper för er.

(Nu har jag 12 000 poäng i 3dmark11, lite skillnad)

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazzer:

(Nu har jag 12 000 poäng i 3dmark11, lite skillnad)

Bevis på det tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crazzer:

Jag hade ett jävla problem med mina nya GTX 660 TI fick 4000 poäng i 3dmark11 och riktigt mycket lagg i bf3.

(Nu har jag 12 000 poäng i 3dmark11, lite skillnad)

Dafuq... du får _väldigt_ mycket mer poäng än ett _väldigt_ överklockat gtx680 .........med ditt 660Ti i 3dmark11?
Nu överdrev du väl sisådär 5-6tusen poäng ungefär? (~50%...)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av crazzer:

Jag hade ett jävla problem med mina nya GTX 660 TI fick 4000 poäng i 3dmark11 och riktigt mycket lagg i bf3.

Det som räddade mig va att uppdatera BIOS.

Jag har Asus moderkort och tydligen vad jag har läst så skall det vara problem med Geforce 6 serien och en del av Asus moderkort.

Bara en liten tanke om inget annat hjälper för er.

(Nu har jag 12 000 poäng i 3dmark11, lite skillnad)

Jo visst tjena att du får 12000 med ett 660...

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Dafuq... du får _väldigt_ mycket mer poäng än ett _väldigt_ överklockat gtx680 .........med ditt 660Ti i 3dmark11?
Nu överdrev du väl sisådär 5-6tusen poäng ungefär? (~50%...)

Skrivet av oskar5140:

Jo visst tjena att du får 12000 med ett 660...

Kanske inte 720p-testet?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Dafuq... du får _väldigt_ mycket mer poäng än ett _väldigt_ överklockat gtx680 .........med ditt 660Ti i 3dmark11?
Nu överdrev du väl sisådär 5-6tusen poäng ungefär? (~50%...)

Har gör väl som alla andra på Swec och ändrar inställningarna i 3dmark11 för att passa hans dator. Därför är det omöjligt att kolla på poängen för att se hur bra någons dator på Swec presterar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av micke7406:

Bevis på det tack

Läs igen : "mina"
Så dubbla 660ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk

Samma problem här. Det hackar ungefär som att den chokar nån gång per sekund. Verkade inte göra det med tidigare drivers (eller inte lika illa). Har två exakt lika riggar varav den ena har 660ti med detta problem. Den andra kör 7950 och har inga problem alls. Grymt störande att spela med nVidia kortet. Allt på max utom anti alias som körs 2x. Crashar aldrig. Undrar om man ska prova utan 3d driver om det är det eventuellt.

Båda har 3570k, 8gig 1600 minne, sniper m3 moderkort och win 7 x64 på 240gig ssd.

Bägge moderkorten har även senaste bios. NVidia kortet också i ett desperat försök till åtgärd. Kortet är ett Asus Direct CU 2gig som körs helt oöverklockat.

Visa signatur

Rigg 1: NZXT Tempest, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Crucial Ballistix Elite, Samsung 830 256GB SSD, Asus nVidia GTX660ti, OCZ ZT 650W.

Rigg 2: Fractal Design R4, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Corsair Dominator, Intel 520 256GB SSD, Gigabyte Radeon 7950OC, Chieftec Nitro 750W.

Permalänk

Har testat lite mer och kommit fram till att det har något med focus att göra. Kör man alt+enter två gånger så funkar det till synes slumpmässig tid igen. Det är som om BF3 tappar fokus och börjar hacka. Hände inte med äldre drivrutiner. Hann i och för sig inte prova så mycket med 310.70 men den innan fungerade i alla fall utmärkt.

Visa signatur

Rigg 1: NZXT Tempest, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Crucial Ballistix Elite, Samsung 830 256GB SSD, Asus nVidia GTX660ti, OCZ ZT 650W.

Rigg 2: Fractal Design R4, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Corsair Dominator, Intel 520 256GB SSD, Gigabyte Radeon 7950OC, Chieftec Nitro 750W.

Permalänk
Medlem

Nått är absolut fel med 310.90, okej fps i spel, hyffsat resultat i 3DMark men i spel t.ex BF3 infinner sig inte "flytet", ett slaggs judder, grynigt på nått sätt.

All-good när jag gick tillbaka till 310.70.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Skrivet av Gr8t:

Nått är absolut fel med 310.90, okej fps i spel, hyffsat resultat i 3DMark men i spel t.ex BF3 infinner sig inte "flytet", ett slaggs judder, grynigt på nått sätt.

All-good när jag gick tillbaka till 310.70.

Ja precis så. Riktigt störande. 3DMark score är ju bra men det är ju inte direkt därför man köper grafikkort. Provade en äldre igår men den var så gammal så den fattade inte att jag har PCI Express 3.0 ens hehe. Får prova 310.70 igen. Den kom ju när julen började och jag åkte hem från min pendlingslägenhet där nVidia datorn står så jag hann inte prova den

Visa signatur

Rigg 1: NZXT Tempest, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Crucial Ballistix Elite, Samsung 830 256GB SSD, Asus nVidia GTX660ti, OCZ ZT 650W.

Rigg 2: Fractal Design R4, Intel Core i5 3570k, Gigabyte Sniper M3, 8GB Corsair Dominator, Intel 520 256GB SSD, Gigabyte Radeon 7950OC, Chieftec Nitro 750W.

Permalänk
Medlem

Glöm inte Drivesweeper, dessutom jag fick även ändra från PCI-E GEN3 till GEN2, GEN3 var tydligen default nu i senaste BIOS för Rampagebrädan som jag drog in i samma veva, kan vara värt att kolla också.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”