Om jag formaterar om datorn försvinner mina saves då i Guild Wars 2 ?

Permalänk

Om jag formaterar om datorn försvinner mina saves då i Guild Wars 2 ?

Har ju förstått att man sparar spelets framgångar på en server någonstans och tänkte formatera om datorn. Undrar fall jag måste börja om från början då eller om mina saves finns kvar på mitt konto eller liknande ? Hur ligger det till ?

Permalänk
Medlem

Om du inte har savesen sparade på datorn så finns de ju online precis som framsteg och spar sparas i tex steams servrar annars kan du ju kolla i din GW2 mapp i program files och se om du hittar nån mapp som heter "saves"

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Skrivet av 3K^:

Om du inte har savesen sparade på datorn så finns de ju online precis som framsteg och spar sparas i tex steams servrar annars kan du ju kolla i din GW2 mapp i program files och se om du hittar nån mapp som heter "saves"

Finns ingen mapp på datorn för saves. Hittade bara två mappar/filer och den ena var 15 Gb så antar att det är själva spelet. Den andra var lite text dokument. Så vad tror ni, sparas det online ? Såfall borde man ju kunna formatera om datorn utan att förlora sina framsteg, eller ?

Permalänk
Medlem

Självklart försvinner dom inte, då det är sparat i "molnet". Bara köra på!

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem

Har du googlat?

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Har du googlat?

Ne jag har skapat en tråd på ett forum där man får hjälp och diskuterar vättiga saker. Men Googla du sen skriver du det här i tråden vad du kom fram till

Permalänk
Medlem

Här får man absolut hjälp om man behöver. Fast dolk tröttnar tillslut på att hjälpa andra som inte visar någon som helst vilja att försöka ta reda på något först.
Med din kommentar om att andra kan googla åt dig visar på extrem lathet.

Mitt tips är att du faktiskt försöker ta reda på dina frågor först, och om du inte hittar något så fråga här på forumet. Du har trots att ställt en rör del frågor på sistone där allt finns att ta reda på online. det är utvecklande och lärorikt att försöka själv istället för att alltid få set serverat på silverfat.

Ett vänskapligt tips från mig till sig såhär på årets sista dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har ju förstått att man sparar spelets framgångar på en server någonstans och tänkte formatera om datorn. Undrar fall jag måste börja om från början då eller om mina saves finns kvar på mitt konto eller liknande ? Hur ligger det till ?

Allt ligger på Arenanets servrar. Det kvittar vad du gör med din dator eller om du ens skaffar en ny dator. Allt finns där när du väl installerat spelet igen.

Permalänk
Medlem

I'm calling troll on this one, kolla på hans senaste trådar, om inte så, så är det väldigt konstigt.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Men forum är ju till för att diskutera vättiga saker....

Permalänk
Medlem

Såklart forumet är för det , fast när man frågar om allting inom ett spel, och skapar flertal trådar när han verkar försöka vara helt inkompetent..lite egen uppfattning har man ju även om man inte är bäst på engelska o så

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Försökte vara ironisk...

Permalänk
Medlem

Ironi gör sig inte så bra i text

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

I'm calling troll on this one, kolla på hans senaste trådar, om inte så, så är det väldigt konstigt.

Det är ju punshline82, killen med en ny tråd för var 4e post och minst 3 nya trådar varje dag han är online, självklart trollar han inte, han bara frågar massor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Ironi gör sig inte så bra i text

Så sant! Men de tre punkterna efter kommentaren borde ha tydliggjort det.

Jag för alltid på samma sätt, och ändå missade jag ironin.... Skyller på julhelgerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Har ju förstått att man sparar spelets framgångar på en server någonstans och tänkte formatera om datorn. Undrar fall jag måste börja om från början då eller om mina saves finns kvar på mitt konto eller liknande ? Hur ligger det till ?

Allt försvinner.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Allt försvinner.

Och det är du helt säker på ?

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Det är ju punshline82, killen med en ny tråd för var 4e post och minst 3 nya trådar varje dag han är online, självklart trollar han inte, han bara frågar massor

Yeh, thats me !

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Och det är du helt säker på ?

Ja, 1337% säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har ju förstått att man sparar spelets framgångar på en server någonstans och tänkte formatera om datorn. Undrar fall jag måste börja om från början då eller om mina saves finns kvar på mitt konto eller liknande ? Hur ligger det till ?

Allt ligger på servern så du kan formatera eller tom slänga hdd som spelet låg på tidigare och ändå starta precis där du var innan allt det hände.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Allt ligger på servern så du kan formatera eller tom slänga hdd som spelet låg på tidigare och ändå starta precis där du var innan allt det hände.

Okej Men Lullebulle han sejer ju tvärt om ?
Blir lite osäker.

Permalänk
Medlem

Men herregud alla dina karaktärer i MMO spel sparas online. Inte i själva datorn. Bara du har kontot till spelet så behöver du inte oroa dig. Jag har formaterat datorn och installerade om Guild Wars 2 utan problem. Mina karaktärer fanns kvar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan