GTX 680 & GTX 670 Black Screen

Permalänk
Medlem

GTX 680 & GTX 670 Black Screen

Tjenare, för typ 5 månader sedan så byggde jag ihop en dator som fungerade felfritt tills för nån månad sedan. Jag hade ett gigabyte gtx 670 windforce x3 OC, som fungerade felfritt dom första månaderna men för ca 1-2 månader sedan så började jag få black screens när jag spelade. Jag fick blackscreen och sen så stod det att drivrutinerna har slutat svara. Jag senaste bios på mitt moderkort, senaste drivrutinerna... ALLT. Och det hjälpte inte, så jag köpte ett 680 för att se om det var grafikkortet det var fel på, jag har haft det sen i lördags och än så länge så har jag fått det 3ggr. Någon som kan hjälpa mig? :s Mina specs står i "Signaturen"

Permalänk

Du har ett nätagg som är mer än nog kraftigt. Men det finns alltid dåliga exemplar så du kan ju testa sätta i ett annat och se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk

testat att ominstallera windows (misstänker att det är det du kör:P)

Testa även att dra ner kloken på prollen!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

testat att ominstallera windows (misstänker att det är det du kör:P)

Testa även att dra ner kloken på prollen!

Jag installerade om datorn för typ 2 veckor sedan, hjälpte inte. Jag har dock inte gjort det sen jag fick mig 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtymicke:

Du har ett nätagg som är mer än nog kraftigt. Men det finns alltid dåliga exemplar så du kan ju testa sätta i ett annat och se om det gör någon skillnad.

Har inget annat :s Får väl köpa ett nytt och testa

Permalänk
Medlem

Gäller det för alla spel att du få black screens? Jag hade hängningar med mitt 670 i början när jag spelade bf3, men det försvann och jag tror det fixade sig för att jag avinstallerade Nvidias HD-ljuddrivrutiner som tydligen krockade med mitt ljudkorts (Asus Xonar D2). Nvidias hdljud används om man kör ljud via grafikkortets hdmi och behövs inte annars, men de verkar ändå installeras om man bara kör på autoinstallation av grafikkortsdrivrutinerna.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Gäller det för alla spel att du få black screens? Jag hade hängningar med mitt 670 i början när jag spelade bf3, men det försvann och jag tror det fixade sig för att jag avinstallerade Nvidias HD-ljuddrivrutiner som tydligen krockade med mitt ljudkorts (Asus Xonar D2). Nvidias hdljud används om man kör ljud via grafikkortets hdmi och behövs inte annars, men de verkar ändå installeras om man bara kör på autoinstallation av grafikkortsdrivrutinerna.

ska testa avinstallera det nu! Tack i förhand

Permalänk

Installera inte 310.70 drivrutinen jag får samma fel med den på mina gtx680s kör just nu på beta 310.64 och den fungerar felfritt

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Installera inte 310.70 drivrutinen jag får samma fel med den på mina gtx680s kör just nu på beta 310.64 och den fungerar felfritt

Ok, om inte det hjälper att avinstallera Nvidia AUDIO skiten så testar jag med dom drivrutinerna ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Installera inte 310.70 drivrutinen jag får samma fel med den på mina gtx680s kör just nu på beta 310.64 och den fungerar felfritt

Det hjälpte inte med att ta bort audio skiten så jag testar 310.64 nu ist! Hoppas det hjälper :s