Permalänk

Synd att vinter-eventet blev inställt (greevils stal julen), men det var väl inte helt oväntat med tanke på mycket de stressade med diretide. Verkar som de ska göra nåt väldigt litet, men det framgår inte riktigt vad än. Kanske blir en gift till alla på julafton?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Kanske blir en gift till alla på julafton?

Det hoppas jag inte, DotA spelare har nog med items tack vare Diretide

Permalänk

Tycker verkligen inte att detta greevil eventet är speciellt kul, allt är bara tur det kvittar verkligen hur bra eller dålig man är, har man turen att ha fått en greevil med bra skills och sedan väljer en hyffsad hjälte så vinner man.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Har ett par nycklar om någon behöver, pma!

Visa signatur

Nej.

Permalänk

vilken charater är bäst för mig att spela i dota 2? ska bara va gubbar med range.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Skrivet av FreakinOAL:

vilken charater är bäst för mig att spela i dota 2? ska bara va gubbar med range.

Alla, man väljer inte en hjälte och spelar den hela tiden, man väljer den som passar teamet bäst. Däremot kan man vara bättre med carry, support eller ganking hjältar.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Alla, man väljer inte en hjälte och spelar den hela tiden, man väljer den som passar teamet bäst. Däremot kan man vara bättre med carry, support eller ganking hjältar.

men med support då vilken är bäst då?

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Började spela Dota2 idag, men håller redan på att tröttna.
9/10 spel blir avbrutna eftersom alla inte connectar, och sen så är där fan alltid leavers.

Konstigt UI och bristen på surrender-option är bara några av de sakerna jag stör mig på.

Saknar redan LoL, och jag är en stor Dota (1) entusiast.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av FreakinOAL:

men med support då vilken är bäst då?

Rubick, jakiro, Lich, Tidehunter, Vengeful spirit, är några som jag tycker är roliga support hjältar, alla är range utom tidehunter. De brukar funka i de flesta kombinationer man har av hjältar. Vilka som är bäst är en fråga om i vilket sammanhang, det går helt enkelt inte att säga att denna supporthjälten är bäst, då det beror på vilka hjältar som de andra i ditt lag har och vilka hjältar motståndarna har.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Har 4 nycklar om någon vill ha.

Permalänk
Medlem

Någon som vill byta 2 yellow essence emot 2 blå eller 2 röda?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Började spela Dota2 idag, men håller redan på att tröttna.
9/10 spel blir avbrutna eftersom alla inte connectar, och sen så är där fan alltid leavers.

Konstigt UI och bristen på surrender-option är bara några av de sakerna jag stör mig på.

Saknar redan LoL, och jag är en stor Dota (1) entusiast.

Sånt slipper du ju högre stridsnivå du når.
Har stridsnivå 11 ingen har lämnat på ett bra tag, ques tar max 2min

Permalänk
Avstängd

nån som vet exakt när detta holiday skräp försvinner?

gillar inte snö-kartan

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av Qslig:

nån som vet exakt när detta holiday skräp försvinner?

gillar inte snö-kartan

Jag tror det försvinner den 9 Januari, annars runt den tiden.

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Vart hittar man trevliga svenskar att lira med? Någon speciell lobby eller nått? Spelat 3 games, fullt med ryssar som inte snackar engelska. Lite irriterande på Europa regionen.
http://steamcommunity.com/id/Smeken/

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

För er som inte har fått kod så kan ni lätt få en via:
http://www.dota2.com/survey/experience/?l=swedish

Gratis och snabbt, bara att fylla i lite uppgifter i ett formulär och så har ni dota2!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Skulle även jag vilja ha nån/några att spela meddfast blir mest lite sporadiskt speland eoftast på kvällssidan då jag har små barn så hinner inte så mkt. är väll semi noob skulle jag säga

Permalänk
Medlem

Har massa nycklar kvar, PMa mig för mer info

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om matchen Na'Vi - Empire som börjar nu 20.00! Två av världens bästa lag för tillfället.
Edit: dock så är den försenad för tillfället eftersom Valve verkar ha problem med servrarna.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Tänkte bara tipsa om matchen Na'Vi - Empire som börjar nu 20.00! Två av världens bästa lag för tillfället.
Edit: dock så är den försenad för tillfället eftersom Valve verkar ha problem med servrarna.

Due to emergency maintenance, The Dota 2 Network is offline. This means that matchmaking, spectating and other game features are be offline.

We are working on restoring service as soon as possible.
http://dev.dota2.com/announcement.php?f=&a=16

Såg också fram emot denna matchen, men jag skulle gissa att den blir postponed.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zerorepent:

Due to emergency maintenance, The Dota 2 Network is offline. This means that matchmaking, spectating and other game features are be offline.

We are working on restoring service as soon as possible.
http://dev.dota2.com/announcement.php?f=&a=16

Såg också fram emot denna matchen, men jag skulle gissa att den blir postponed.

Tobi sa förut att den skulle bli postponed, inte tills när dock.

EDIT: Tills imorgon verkar det som

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tobi sa förut att den skulle bli postponed, inte tills när dock.

EDIT: Tills imorgon verkar det som

vadå kommer det ligga nere idag fredag?... vafan enda jävla dagen man planerat att sitta framför datorn i timmar då ska dom såklart ta ner skiten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

vadå kommer det ligga nere idag fredag?... vafan enda jävla dagen man planerat att sitta framför datorn i timmar då ska dom såklart ta ner skiten...

Nejdå spelet fungerar nu och kommer även göra det idag, det var matchen mellan Na'Vi och Empire som han menade hade blivit framskjuten.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FelixJ:

Snacka inte om du inte har någon aning om vad du pratar om, sprid inte fel kunskap.
"delayen" som fanns på wc3 var pga. att bnet lade till delay på minst X ms, det ordnade man då via hamachi, ggc, lc osv. Existerar ingen delay förutom vanlig internet ping på dota2, då nätkoden är långt mycket bättre än wc3 & bnet.
Turn raten, som jag tror du snackar om är hårdkodat både i wc3 och dota2 pga. det strategiska djupet det erbjuder; exempelvis sand king. Om du stunnar så du hamnar bakom ryggen på fienden hinner ingen hero i spelt vända sig om och stunna dig innan channel för ulti är över.

Ni har båda rätt men lite fel. Och det är inte säkert att jag har helt rätt heller men jag pratar utifrån erfarenhet och vad jag läst.

Battlenet hade 250ms i delay för alla. Så om du spelade med 150ms eller 30ms skulle inte ha någon roll. Det skulle vara lika för alla. Precis som du säger så kunde man gå ner på den ms'en med tex ggc, lc osv. De hade faktiskt delay I dota 2. Den var väldigt hög i tidig beta och sen var den nere väldigt lågt ett tag men sen ökade de den lite igen. Om detta berodde på serverkapacitet eller om de vill ha det så är lite oklart. Jag är dock van med delyen nu och ser det som en del av spelet. Men att säga att han har helt fel och inte ska prata är kanske lite orättvist?

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=30993

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Ni har båda rätt men lite fel. Och det är inte säkert att jag har helt rätt heller men jag pratar utifrån erfarenhet och vad jag läst.

Battlenet hade 250ms i delay för alla. Så om du spelade med 150ms eller 30ms skulle inte ha någon roll. Det skulle vara lika för alla. Precis som du säger så kunde man gå ner på den ms'en med tex ggc, lc osv. De hade faktiskt delay I dota 2. Den var väldigt hög i tidig beta och sen var den nere väldigt lågt ett tag men sen ökade de den lite igen. Om detta berodde på serverkapacitet eller om de vill ha det så är lite oklart. Jag är dock van med delyen nu och ser det som en del av spelet. Men att säga att han har helt fel och inte ska prata är kanske lite orättvist?

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=30993

Det där du refererar tilll är troligtvis när dem ändrade om med interp och ratesen för alla med några random patcher. Att folk har fel inställningar clientside är inte lika med att det är en inbyggd delay i spelet. Dota2 har ingen "inbyggd delay" förutom det som behövs för nätkoden att fungera. Rätta nätinställningar och man har ingen märkbar delay, har man felaktiga inställningar känns det som det är delay.

Permalänk
Medlem

https://dotabuff.com/polls/dotabuff-rating
Det där kan kanske bli något då den nuvarande ratingen i Dota inte riktigt fungerar på bästa sätt, fast det är ju som sagt "bara" en beta ännu.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

https://dotabuff.com/polls/dotabuff-rating
Det där kan kanske bli något då den nuvarande ratingen i Dota inte riktigt fungerar på bästa sätt, fast det är ju som sagt "bara" en beta ännu.

Jag ser inte riktigt hur det skulle hjälpa, om de lägger in det så hoppas jag att ratingen är privat. Den kommer inte hjälpa i matchmaking alls, möjligen när man kör matcher som inte är matchmaking men tveksamt. När de är publika värden blir det för mycket hat i lag-baserade spel annars. Jag vet inte hur eller om LoL har det, men i HoN fungerade det inte alls (iaf när jag spelade det). Folk blev blinda och stirrade bara på MMR och KD-ratings osv. Och idiotförklaringarna började redan innan matcherna startat ordentligt. Som sagt det är bra med rating, men privat eller synlig med folk på sin friendslist.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #42

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #42
Patch notes:

Added Least Played mode to matchmaking! In this mode players can only choose from a list of their least played heroes. This mode is great for learning new heroes since everyone will be on equal footing.

GAMEPLAY

- Faceless Void: Fixed Backtrack working on HP Removal.
- Medusa: Mystic Snake now returns to restore you when it is blocked by Linken's Sphere.
- Meepo: Fixed an exploit with boot selection
- Riki: Fixed an issue with Permanent Invisibility on respawning.
- Slark: Fixed Impale based stuns not getting removed by Dark Pact.
- Issuing the haste command to the courier with the new UI no longer interrupts channeling spells on the primary hero.
- Fixed an exploit allowing items to be combined from multiple owners.
- Fixed Thunderclap being purgable.
- Fixed Malefice being purgable.
- Fixed Poison Touch being purgable and its interaction with BKB
- Fixed Brewmaster's Dispel not dealing damage to illusions.
- Fixed illusion damage interaction with other things that modify outgoing damage percentage (like Quelling Blade).
- Fixed being unable to target yourself with Force Staff if you are magic immune.
- Least Played Mode: The top 20 winning heroes for each player will be disabled. Heroes with less than 3 wins will not be disabled.

UI

- Fixed an exploit that let you bring up the panel to repick after the game started
- The Balanced Shuffle button now shows up for all non-league private lobbies.
- Fixed Nightstalker's darkness indicator persisting across games.
- Abandoned games are marked in the match history

BOTS

- Added Drow bot.
- Added Warlock bot (and Warlock Golem bot).
- Added support for bots using unique attack modifiers to harass while laning.
- Fixed bug that was causing bots to farm for buyback much earlier than they should.
- Fixed bug that was causing some bots to get stuck when trying to use a Tango.
- Bots that are lanemates of a carry will no longer jungle during the laning phase.
- If a hero is already jungling during the laning phase, additional bots will not jungle.

WORKSHOP

- Added Import Courier and Import Ward.
- Added support for animations and attachment points.
- Added Quicksave & Quickload import buttons to make it easy to redo a previous import.
- Added Centaur Warrunner, Batrider, Mirana, Keeper of the Light, Shadow Demon, and Slark.
- Preview now allows you to add multiple cosmetic items onto the preview Hero.
- Preview now has a Portrait camera view.
- Preview now allows you to select a skin on models with multiple skins.
- Preview now visualizes attachment points on models that require attachments to be valid.
- Improved validation of polygon and bone count of submitted models

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Några svenskar som vill lira på kvällarna? Lägg till Haziza87@hotmaill.com på Steam så kör vi. Är en okej spelare tycker jag själv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Tjo! Jag har 10 nycklar ifall någon vill ha en, det är bara att skicka ett pm.