Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av matte47:

Nu startar den inte längre.
Satte in hörlurarna som vanligt för att lyssna på musik, då började den att tjata om att installera Tal i mobilen, vilket jag inte hade någon lust med alls, den fortsatte tjata och tjata. så lika bra tänkte jag och gjorde det, sen skulle den starta om sig. Fick upp två kugghjul som snurrade ett tag och har nu en som lyser på skärmen, testade att göra olika om starter som står på deras hemsida. Inget funkar.
Är det bara att skicka in den nu?

Prova soft reset. Håll in Volym ner och powerknappen.

Du kan också prova volym upp sen volym ner sen kamera knappen sen powerknappen.

Permalänk

Hoppas att den svenska varianten kommer upp på Nokias servrar innan sista januari, för då stänger Nokia tillgången till servrarna för allmänheten:
http://allaboutwindowsphone.com/flow/item/16533_Nokia_to_bloc...

Permalänk
Avstängd

Kineserna får möjlighet att blocka telefonummer/SMS på sina Lumia 920:
http://www.wpcentral.com/call-sms-blocker-functions-exclusive...

Jag gissar att nåt liknande kommer hit så småningom också.
Bra om man vill slippa säljare och såna man ej vill prata med.

Permalänk
Medlem

Nån som vet nåt om färgerna grå, eller blå när dom kommer släppas?

@nders

Permalänk

Tjena

Hej alla glada. Skriver för första gången på Sweclockers,
har däremot läst (nästan) hela tråden och har således fastnat
oerhört för Lumia 920. Verkar vara en fantastisk lur.

Problemet är att den verkar inte finnas någonstans att köpa?
Jag är idag en iPhone-användare (iPhone 5) men har nästan ruttnat
på det nuvarande OS:et där det knappt hänt något sedan iP4.

Hur är telefonen sedan updaten som kom? Är det många med
buggar eller är det som vanligt där endast de med bekymmer
skriker högst? Vanligt bekymmer tyvärr enligt mig.

Till sist tycker jag att ni verkar vara ett skojfriskt och påläst
gäng härinne och det är kul att läsa. Fridens!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Vad kan det vara för fel om inte telefonnumren visas i kontakt listan på telefonen när jag synkar från hotmail? Kollar jag i kontakterna på hotmail kontot så finns dom där under alla namn. Det är endast namnen som visas i telefonen inget annat

Jag hade samma problem och vet inte varför det blir så, men min lösning var att importera kontakterna till min gmail/google-konto och sedan synka telefonen till det kontot istället. Då kom alla nummer och andra uppgifter med som de skulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leahspappa:

Hej alla glada. Skriver för första gången på Sweclockers,
har däremot läst (nästan) hela tråden och har således fastnat
oerhört för Lumia 920. Verkar vara en fantastisk lur.

Problemet är att den verkar inte finnas någonstans att köpa?
Jag är idag en iPhone-användare (iPhone 5) men har nästan ruttnat
på det nuvarande OS:et där det knappt hänt något sedan iP4.

Hur är telefonen sedan updaten som kom? Är det många med
buggar eller är det som vanligt där endast de med bekymmer
skriker högst? Vanligt bekymmer tyvärr enligt mig.

Till sist tycker jag att ni verkar vara ett skojfriskt och påläst
gäng härinne och det är kul att läsa. Fridens!

Av dom som jag känner har en haft problem vilket löstes med en softreset. Så det verkar enligt min mening inte vara något större problem. Kan inte svara angående updaten då jag inte fått min ännu och inte haft så mycket facetime med luren själv än.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett headset till Lumian och vad jag vet så är det headset med Android kompabilitet man skall ha för att allt skall funka.
Kravet är bra ljud för musiklyssning och bra mic.

Är det någon som har testat något av följande headset eller möjligtvis har hört något om dem eller har något annat headset att rekommendera?

Dem jag har kollat på är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1539348
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=968915
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008028

Visa signatur

MB: ASUS P8Z77-V PRO-ATX | CPU: Intel i7-3770K 3,5GHz | GPU: GeForce GTX 680 2GB
RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | Systemdisk: Intel SSD 330, 120GB | Skärm: DELL U2711 27''
Ljudkort: Asus XONAR D2 | Kylning: Corsair Hydro H100 | PSU: Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Din hund är awesome

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Verkar som din film fick youtube att gå ner. Ligger nere nu!!!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuioN:

Verkar som din film fick youtube att gå ner. Ligger nere nu!!!

Jasså, själv sitter jag o dricker kaffe o kollar på Fail-Compilations så hos mig funkar det

Permalänk

nu har jag fått huvudbry över om vit verkligen är rätt väg att gå....
Röd ser vacker ut på alla filmer man sett.
Men vit med high contrast ser exremt snyggt ut också... aj aj.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

hmm orkar inte läsa igenom allt. Har nån problem med win7 64bit att telefonen inte får drivisar? "RM-821|Nokia Lumia 920 driver not found" kommer upp

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

En uppdatering ang. min Lumia 920 som jag tappade och spräckte displayen, nu 3 veckor senare har jag fått kostnadsförslag via mail:

"Kostnadsförslaget avser utbyte av chassi, WPC RX MODULE, display, fixeringstejp för batteri samt hållare. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1795 kr exkl frakt och moms."

Låter helt sjukt för en trasig display, då ska halva luren bytas ut.
Ska ringa försäkringsbolaget imorgon och se vad dom säger.

Uppföljning kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

En uppdatering ang. min Lumia 920 som jag tappade och spräckte displayen, nu 3 veckor senare har jag fått kostnadsförslag via mail:

"Kostnadsförslaget avser utbyte av chassi, WPC RX MODULE, display, fixeringstejp för batteri samt hållare. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1795 kr exkl frakt och moms."

Låter helt sjukt för en trasig display, då ska halva luren bytas ut.
Ska ringa försäkringsbolaget imorgon och se vad dom säger.

Uppföljning kommer.

Jag skulle aldrig betala 1795 kr exkls frakt och moms enbart för reparation av display.

Bättre att ta ut nytt Lumia 920 på hemförsäkring. Självrisken kostar 1500 kr oftast. Mycket bättre så.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

En uppdatering ang. min Lumia 920 som jag tappade och spräckte displayen, nu 3 veckor senare har jag fått kostnadsförslag via mail:

"Kostnadsförslaget avser utbyte av chassi, WPC RX MODULE, display, fixeringstejp för batteri samt hållare. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1795 kr exkl frakt och moms."

Låter helt sjukt för en trasig display, då ska halva luren bytas ut.
Ska ringa försäkringsbolaget imorgon och se vad dom säger.

Uppföljning kommer.

Tyckte det var ganska ok pris, kan du inte få tag på delarna, på den där filmen med isärplockningen så såg det ju inte ut som rocketscience direkt?

Permalänk
Medlem

Här sitter man och youtubar senaste klippen av lumian och vad hittar man då inte? Jo en skön review av fatboykudden skapad av Nisse-Tuta Hehe grym review!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jag skulle aldrig betala 1795 kr exkls frakt och moms enbart för reparation av display.

Bättre att ta ut nytt Lumia 920 på hemförsäkring. Självrisken kostar 1500 kr oftast. Mycket bättre så.

Ja fast nu är det ju inte jag som tar ställning till reperation av telefonen, det blir ju försäkringsbolaget som bestämmer hur de vill ersätta mig, antingen rep eller ersättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Här sitter man och youtubar senaste klippen av lumian och vad hittar man då inte? Jo en skön review av fatboykudden skapad av Nisse-Tuta Hehe grym review!

Ja jag har lite för mycket fritid
Var inte så sugen eftersom jag aldrig gillat att vara "hoast" så att säga, men jag ville knyta ihop säcken med Fatboyen. Kommer nog göra en med JBLn och Lumian i stort också.
Any who.... http://www.youtube.com/watch?v=aiK01ZYYyfM&sns=em

Permalänk
Medlem

Gör eran röst hörd hos SVT om ni vill ha en app.
Länk till tråd : http://kontakt.svtplay.se/org/svt-play/d/windows-phone-8-1/
Länk till video som bevisar att det går fast SVT påstår nåt annat : http://www.youtube.com/watch?v=cGLwP_DPsRE&feature=youtu.be

Permalänk

Tjena!

Har haft min Lumia 920 i snart två veckor nu och måste säga att jag gillar den skarpt! Bytte upp mig från en Lumia 800 och känner att den nya luren rättar till allt jag saknade. WP8 känns så fräscht och modernt och kameran är otrolig.

Hade lite problem i början med kort batteritid, men det fixade sig efter jag lät batteriet köras tomt en gång. Har också fått soft resetta ett par gånger i början men nu har allt rullat på perfekt ett tag.

Men...

Har läst en stor del av alla inlägg i denna tråd men det är en mystisk grej med min lur som jag inte sett att någon annan skrivit om. Det är nämligen så att då mobilen är kopplad till laddare blir responsen på skärmen väldigt dålig. Det är knappt så jag kan svepa upp låsskärmen och telefonen överlag blir väldigt svår att navigera då svepningar lätt tolkas som tryckningar om man inte gör väldigt långsamma rörelser. Om jag tex vill skrolla ner på min startskärm så öppnas istället den app som jag råkade lägga fingret på först osv... Det sker alltså bara då luren är kopplad till laddaren. Har någon annan råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem

Har nu haft 4-5 kompisar som säger att dom ringer till mig och att det kommer signaler, men jag får INGENTING, inte ens att det är ett samtal missat?!
Ingenting funkar på denna jävla mobilen helt seriöst, jag sitter nu uppbunden på 24 månader med en mobil som inte har ett batteri och som buggar sönder.
Någon som vet vad jag kan göra? Är det operatörens eller Nokias ansvar?

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen min egna 920:a!!!
Åkte till elgiganten och köpte.

Kan dock inte säga så mycket om den eftersom jag bara har haft den i 20 minuter och hälften av den tiden har någon i familjen stulit den.

Permalänk
Skrivet av fogmod:

Gör eran röst hörd hos SVT om ni vill ha en app.
Länk till tråd : http://kontakt.svtplay.se/org/svt-play/d/windows-phone-8-1/
Länk till video som bevisar att det går fast SVT påstår nåt annat : http://www.youtube.com/watch?v=cGLwP_DPsRE&feature=youtu.be

Det är så dåligt av svt, det roliga är att de inte kan ge vettiga svar. De kör bara copy & paste på gamla svar från BBC om en app till WP7 (BBC har också valt apples HLS)

Permalänk
Skrivet av Cadoro:

Har nu haft 4-5 kompisar som säger att dom ringer till mig och att det kommer signaler, men jag får INGENTING, inte ens att det är ett samtal missat?!
Ingenting funkar på denna jävla mobilen helt seriöst, jag sitter nu uppbunden på 24 månader med en mobil som inte har ett batteri och som buggar sönder.
Någon som vet vad jag kan göra? Är det operatörens eller Nokias ansvar?

Du har väl fått ett måndagsex? Har aldrig haft ett problem med min och batteriet håller minst två dagar...

Permalänk
Avstängd

Går det att skapa mappar i applistan? Startsidan är okej eftersom där har man bara de vanligaste sakerna man använder samt att det får plats ganska många små ikoner dvs man behöver inte rulla så mycket på skärmen.

Däremot blir ju applistan ganska lång efter ett tag o det skulle vara fint om det går att skapa mappar för olika kategorier.

Permalänk
Skrivet av bingobelle:

Går det att skapa mappar i applistan? Startsidan är okej eftersom där har man bara de vanligaste sakerna man använder samt att det får plats ganska många små ikoner dvs man behöver inte rulla så mycket på skärmen.

Däremot blir ju applistan ganska lång efter ett tag o det skulle vara fint om det går att skapa mappar för olika kategorier.

Dom grupperas ju i bokstavsordning och du kan ju enkelt hoppa till en viss bokstav. Personligen tycker jag det är perfekt, jämfört med iOS och Android.

Permalänk

Ni som beställt via Tele2 har ni hört något om era laddningsplattor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Du har väl fått ett måndagsex? Har aldrig haft ett problem med min och batteriet håller minst två dagar...

Min har också funkat bra sedan dag 1 (förhandsbokade m.m.). Har inte märkt av några större problem. Kanske några småbuggar (strulande volymknapp 1x, och att WP8 låser sig en liten stund ca: 3x) De största problemen jag har haft är att t.ex Google ska hålla på att krångla (öppenhet my ass) med YouTube. Och att jag saknar lite småfunktioner.

Det roliga är att folk brukar skrika när de stöter på problem, inte när allt funkar som det ska. Med tanke på hur bra försäljningen verkar gå så är det bara några få procent som kanske har dessa stora buggar (batteri m.m.).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Någon som prövat synology appen till telefonen? kan jag streama musik utan problem från min nas med den? .flac osv

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.