SweClockers Raceday (F1 2012, intressekoll)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hört att fysikmotorn i spelet inte alls är något vidare och att det äldre (2011) är att föredra emot 2012 spelet.
Själv har jag ingen lust att köpa spelet bara för att pröva om det är kul samt ingen jag känner spelar det
Jag håller mig till mitt LFS och RaceRoom.

Finns som demo på steam med

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

F1 2011 är klart mycket bättre enligt mig. Dock missar man USA:s GP. För övrigt är det en grym ide'. Hur många kör igentligen med ratt? Kul att veta :). Sitter själv på en G27:a

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Skapade ett konto på forumet bara för att svara på den här tråden! Jag och ett par polare har lirat en hel del F1 2012 sedan releasen och är självklart sugna på att hoppa på en sån här grej, alla 3 lirar med g27

Permalänk

Skulle gärna vara med om det är racingspel det gäller! Dock så är jag lite tveksam mot F1 2012, testade 2011 och det var sådär. Föredrar rFactor, finns hundratals mods som osar professionell kvalitet, mycket open-wheel om det är F1 man gillar. Dedikerade servrar är också ett plus. Kanske dra en intressekoll på rFactor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kan vi inte köra Need for Speed Most wanted istället?

spel med sämre körkänsla får man leta efter!

Jag har inte köpt f1 2012 än, men jag har spelat både 2010 och 2011, och nu har jag fått hem min g27 ratt så jag kanske skulle vara med på detta

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av daniie:

Jag kan vara med, beror dock lite på vilka inställningar som ni ska köra med.

Då jag sitter på xbox 360 dosa så känns det som jag behöver ABS, traction och auto växlar.

Reglerna ska passa både ratt och kontroll, sen kan man ju ställa in vad man själv vill ha, t.ex om man inte vill ha ABS så kan man stänga av det.

Skrivet av SuperSverker:

Är det inte du du verkligen inte behöver det? Till skillnad från oss som sitter på tangentbord?

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag vill ha det så realistiskt som möjligt...

Kanske inte 78 varv, men nästan.

Mvh

Jag och vargeEEEEn brukar lira med 25% av ett vanligt race just nu, men vill folk ha längre race så kan det självklart ökas.

Skrivet av itkoll:

varför inte 2012 e ju ett bra spel ...hojta till när ni ska köra

Vi kommer länka den riktiga tråden här när det blir aktuellt.

Skrivet av LeovinceZX:

Sen tycker jag att det känns lite tråkigt att alla bilar känns likadant att köra dvs. alla påminner om varandra som har samma drivning och motorplacering.

Men då är ju din skicklighet som förare viktigare än att ha den snabbaste bilen.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hur många kör igentligen med ratt? Kul att veta :). Sitter själv på en G27:a

En snabb koll så är det minst 6 personen som sitter med ratt, alla verkar ha G27

Skrivet av Taloth497:

Skapade ett konto på forumet bara för att svara på den här tråden! Jag och ett par polare har lirat en hel del F1 2012 sedan releasen och är självklart sugna på att hoppa på en sån här grej, alla 3 lirar med g27

Välkommen till forumet

Härligt att så många verkar vara intresserade av det här. Ni får gärna hoppa in på Mumble redan nu och bekanta er lite.

Permalänk
Medlem

Är riktigt intresserad, kul med lite motstånd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 2500k | MSI P67A-GD55 REV B3 | 8GB Corsair XMS3 Vengeance 1600mhz | Asus GTX 1070ti | Corsair GS 800W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Skrivet av Orici:

Kan vi inte köra Need for Speed Most wanted istället?

Vi kan väl försöka hålla oss till spel med körkänsla som åtminstone avlägset påminner om den i riktiga bilar.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem

Är nog på vilket spel det nu blir, får köpa det lite snabbt när det bestäms bara
Spelar även Trackmania som vargeEEEEn, men har ingen aning om jag har sett honom ingame nångång, kanske har ett annat nick där

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unitarded:

Vi kan väl försöka hålla oss till spel med körkänsla som åtminstone avlägset påminner om den i riktiga bilar.

Vad snackad du för skit, NFSMW är bra!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rockztar:

Är nog på vilket spel det nu blir, får köpa det lite snabbt när det bestäms bara
Spelar även Trackmania som vargeEEEEn, men har ingen aning om jag har sett honom ingame nångång, kanske har ett annat nick där

Var minst ett år sedan jag lirade TM senast, var ingen direkt lång karriär jag gjorde

Nog med OT nu dock. Den här vändan är den F1 2012 som tidigare nämnt som ska köras.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag kan kanske vara med. Har Formula Force EX.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av bjajjull:

Jag kan kanske vara med. Har Formula Force EX.

Trevligt! Jag gjorde en liten snabb koll också och spelet stödjer din ratt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Testade demot igår och det verkar helt ok.
Ska spela lite till idag före jag bestämmer mig att köpa spelet, ifall jag sedan hittar tid kan jag nog vara med (är dock långt från att vara proffs dock...)

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Trevligt! Jag gjorde en liten snabb koll också och spelet stödjer din ratt

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte det dagen innan det släpptes

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av eatyourdog:

Testade demot igår och det verkar helt ok.
Ska spela lite till idag före jag bestämmer mig att köpa spelet, ifall jag sedan hittar tid kan jag nog vara med (är dock långt från att vara proffs dock...)

Det kommer ju helt klart vara folk som är bättre än vissa. Tanken med det här är att ha roligt och race:a med dom man kan. T.ex så är jag och vargeEEEEn hyfsat jämna så vi kommer fightas en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan också vara intresserad av att vara med. Skulle däremot vilja veta lite varvtider så jag vet om det är för stor skillnad mellan er och mig då jag inte är intresserad av att lägga pengar på ett spel som jag spelar två ggr.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och testa demot. Har mest spelat spelen från Simbin innan men F1 verkar ganska kul det också. Får damma av min g27a:)

Vore riktigt fräckt om man är många spelare från sweclockers i samma lopp.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Sloghunt:

Jag kan också vara intresserad av att vara med. Skulle däremot vilja veta lite varvtider så jag vet om det är för stor skillnad mellan er och mig då jag inte är intresserad av att lägga pengar på ett spel som jag spelar två ggr.

Kolla på videon i första inlägget, då borde du få ett hum om hur vi kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Kolla på videon i första inlägget, då borde du få ett hum om hur vi kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Får göra det, har ni tänkt att det bara ska vara lite spridda race eller vill ni göra en hel säsong där medlemmar kan representera stallen och ha både ett förar-mästerskap och team-mästerskap?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av LeovinceZX
Sen tycker jag att det känns lite tråkigt att alla bilar känns likadant att köra dvs. alla påminner om varandra som har samma drivning och motorplacering.

Skrivet av Kenneth:

Men då är ju din skicklighet som förare viktigare än att ha den snabbaste bilen.

Det är inte toppfarten och skickligheten det handlar om utan känslan i bilen. En bil från 60-talet ska inte kännas likadant som en bil från 00-talet bara för att de har samma effekt, motorplacering samt drivning (bakhjulsdrift t.ex.). Jag äger hur många bilar som helst på GT5 men det är inge kul att köpa nya bilar längre och trimma de till max eftersom de känns exakt som de bilar jag redan har. Skulle jag välja att köra så jag bara ser vägen och inte bilen så skulle jag inte kunna säga vilken bil jag kör eftersom alla beter sig så lika. Det enda jag skulle kunna veta är i vilken ände den driver.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag spelar en del F1 2012, dock med modifierat "skadesystem". Bilarna är helt tokigt tåliga i sitt grundutförande, man kan till och med räta upp bilen mot en vägg i Monaco i 230 km/h utan att den skadas.

Rekommenderar verkligen att ni tittar på http://www.racedepartment.com/forum/microdownloads/f1-2012-damage-mod.201/viewfile.

Hur bilarna skadas definieras i en xml-fil. Men tyvärr fungerar det ej i multiplayer

Edit: Jag är gärna med och spelar, fastän ni säkert är mycket bättre än jag Sista plats är också en plats!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sloghunt:

Får göra det, har ni tänkt att det bara ska vara lite spridda race eller vill ni göra en hel säsong där medlemmar kan representera stallen och ha både ett förar-mästerskap och team-mästerskap?

Det vi tänkte för den här gången är en kväll med racing, dels för att se hur intresset ser ut och dels för att bara göra en rolig och social kväll.

Skrivet av Calet:

Jag spelar en del F1 2012, dock med modifierat "skadesystem". Bilarna är helt tokigt tåliga i sitt grundutförande, man kan till och med räta upp bilen mot en vägg i Monaco i 230 km/h utan att den skadas.

Rekommenderar verkligen att ni tittar på http://www.racedepartment.com/forum/microdownloads/f1-2012-damage-mod.201/viewfile.

Hur bilarna skadas definieras i en xml-fil. Men tyvärr fungerar det ej i multiplayer

Edit: Jag är gärna med och spelar, fastän ni säkert är mycket bättre än jag Sista plats är också en plats!

Hade vart fint med lite bättre skademodeller men med många spelare på banan går det en och annan vinge ändå Alla är välkomna, det handlar inte om att vinna utan om att köra och ha skoj!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Det vi tänkte för den här gången är en kväll med racing, dels för att se hur intresset ser ut och dels för att bara göra en rolig och social kväll.

Hade vart fint med lite bättre skademodeller men med många spelare på banan går det en och annan vinge ändå Alla är välkomna, det handlar inte om att vinna utan om att köra och ha skoj!

Okej, jag verkar vara i nivå med dig och raven, frågan är då om man ska köpa spelet. Har ni utav en händelse någon sim-titel, typ Project Cars eller rFactor?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med på F12012. Jag kör med ratt.

Permalänk
Medlem

Jag är på. Har kört en hel del, var ett tag sedan nu dock Får damma av ratten och bränna lite gummi med er. Använder mig av Thrustmaster T500 Ferrari F1 Wheel.

Vilka dagar/tider brukar ni köra?

Permalänk
SpelClockers

Har så jävla tråkigt på jobbet, behöver ha något att se fram imot.

Har börjat snegla på iRacing, finns en promotion genom Chevrolet som gör att man får några bilar, banor och gratis speltid i 3 månader, vet dock inte om man får länka det här.
Men det är bara att göra en googlesökning så hittar man det.

Vore kul att ha någon/några att börja spela iRacing med.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Jag har nu köpt spelet så jag är på, kör med en G27 ratt.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Någon som är på att köra ikväll?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Sloghunt:

Någon som är på att köra ikväll?

Hoppa in på mumble och försök att ragga lite folk! Det finns nog folk som vill köra lite

Skickades från m.sweclockers.com