kan man ha eyefinity med olika skärmar med xfx radeon 7870

Permalänk

kan man ha eyefinity med olika skärmar med xfx radeon 7870

jag har ett xfx radeon 7870 core ed. och jag undrar hur man får eyefinity att fungera med en 24¨och två 19¨ skärmar. jag får bara bild på 2 av dem för när jag försöker utöka till en tredje så står det att det inte går och spara dem inställningarna. jag använder 2 dvi kablar ocj en mini displayport->dvi sladd.
tack på förhand
//ekman

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det måste minidisplay-dvi adaptern vara en aktiv sådan, dessa brukar behöva strömförsörjning via tex usb.

Om man kör olika skärmstorlekar kommer den att sätta upplösningen på den minsta skärmen på alla de andra, detta kan ge en utdragen bild på de andra.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Som jag förstår det måste minidisplay-dvi adaptern vara en aktiv sådan, dessa brukar behöva strömförsörjning via tex usb.

Om man kör olika skärmstorlekar kommer den att sätta upplösningen på den minsta skärmen på alla de andra, detta kan ge en utdragen bild på de andra.

funkar en sån här
http://www.dustinhome.se/product/5010546664/xfx-mini-displayp...

Permalänk
Medlem

Det skall den göra ja.

En sak du kan testa innan du handlar är att köra eyefinity på två skärmar, ta en stor och en liten.
Detta bara för att du skall få en liten uppfattning hur det kommer att se ut med olika skärmstorlekar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Din 24tum kommer köra samma upplösning som dina 19 och allt kommer se helt konstigt ut in-game. Bättre och köra dom som utökade.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kör utökat eller byt skärmar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

[QUOTE="KaakaaN;13072064"]Din 24tum kommer köra samma upplösning som dina 19 och allt kommer se helt konstigt ut in-game. Bättre och köra dom som utökade.[/QUOmåste man ha en adapter till det också? för nu kan jag bara få 2 och fungera för när jag ska utöka till den 3 så står det cannot save settings.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Kör utökat eller byt skärmar.

Skrivet av xfade:

Det skall den göra ja.

En sak du kan testa innan du handlar är att köra eyefinity på två skärmar, ta en stor och en liten.
Detta bara för att du skall få en liten uppfattning hur det kommer att se ut med olika skärmstorlekar.

jag ska köpa nya skärmar om ett tag men

Permalänk
Medlem

[quote="bounty_hunter;13072577"]

Skrivet av KaakaaN:

Din 24tum kommer köra samma upplösning som dina 19 och allt kommer se helt konstigt ut in-game. Bättre och köra dom som utökade.[/QUOmåste man ha en adapter till det också? för nu kan jag bara få 2 och fungera för när jag ska utöka till den 3 så står det cannot save settings.

Yes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -