Permalänk
Medlem

Ny telefon via telenor

Tjenare!

Ska välja en ny telefon på telenors kampanj på 449:- med mobil o allt. Vilken rekommenderar ni?
Det enda jag gör är att surfar,ringer,sms. Den ska va snabb och bra batteritid. Skiter i Appar etc.
Har haft en iphone 4, sugen på att testa nått annat men är iphone 5 det bästa så
¨
Tack!

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920 kan nog vara ett bra alternativ för dig. Den är välbyggd, snabb, snygg?, använder operativsystemet windows Phone 8 som är väldigt trevligt förutom att det finns lite dåligt med appar till det. Men det är ju inget du kommer lida av så det största problemet med den är inget problem för dig.
Annars blir du säkert nöjd med vilken som helst av dessa Sony Xperia V, Samsung Galaxy S3/Note 2, HTC One X+ och Iphone 5. Ta den du gillar utseendet på mobilen och interfacet mest för de är alla bra mobiler.
Nu i dagarna kommer alla mobiltillverkare utannonsera flera nya mobiler det kan vara värt att vänta ett tag och se vad som kommer de närmaste månaderna, det gör i alla fall jag annars hade jag köpt en Note 2.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Du det var svårt. Men Sony Xperia V har något dom andra inte har. Den tål vatten bäst av alla smartphones.
Något jag önskat alla kunde. Fuktskada är trots allt mig veterligt det vanligaste folk lämnar in sina telefoner på reparation för samt det som oftast inte gäller på garantin.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bra batteritid = RAZR MAXX/HD eller Galaxy Note variant

MAXXen piskar allt och alla vad gäller batteritid. Störst batteri på marknaden och dessutom mindre skärm och sobrare speccar än Note. Samtidigt är den ingen slacker vad gäller prestanda (men inte direkt i toppskicktet heller) och Jelly Bean på gång

Permalänk
Avstängd

Jag är ju partisk men jag säger Nokia Lumia 920, köpte en sådan själv.
Även om vissa appar saknas går det rätt fort framåt på den fronten:
http://www.dailymobile.net/2012/12/28/windows-phone-store-now...

NFC, trådlös laddning, 4g, bra kamera etc..
Det avgjorde för min del.

Permalänk

One X hade jag rekomenderat Har själv denna mobil hos Telenor. Jag änvänder mobilen lite mer änn jag behöver men brurkar ändå ha ca 20% kvär fram mot kvällen

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!