Permalänk
Medlem

Ny mus, budget runt 1000:-

Hallå kära sweclockers, nu behöver jag eran hjälp.

Jag är verkligen usel på möss och jag har precis kört slut min nuvarande Razor deathadder och behöver en ny mus. Jag har införskaffat mig ett nytt mekaniskt tangentbord, Qpad MK-80 Pro och vill ha någon mus som går i samma riktning när det kommer till stilrenhet.

Jag behöver inte onödigt mycket knappar på musen, med andra ord, ingen Mmo-mus.
Den ska vara stilren och inte ha en massa konstiga ljus eller färger.
Jag vill att den ska vara i mattsvart, inget skinande plast.

Jag kan tänka mig att lägga runt 1000-lappen.

Skriv gärna lite om musen, vad är det som gör den så bra och komfortabel att använda?

Stort tack!

Edit:
Det blev Qpad 5K Den känns riktigt bra i handen

Hittade en passande mus
Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Razer lachesis, riktigt skön å bra mus. Matt på ovansidan och lite blank på sidorna. Bra mus skön, ändra sens på en knapp bakom scrollen. sidoknappar på var sida (2 st). Bra gjord och haft den ett bra tag.

Permalänk

Qpad 5k verkar fylla dina behov rätt bra. Jag har en själv och är super nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Razer lachesis, riktigt skön å bra mus. Matt på ovansidan och lite blank på sidorna. Bra mus skön, ändra sens på en knapp bakom scrollen. sidoknappar på var sida (2 st). Bra gjord och haft den ett bra tag.

Tack för förslaget men jag tror jag är sugen på att testa något annat än Razer denna gången

Skrivet av MuffinManxD:

Qpad 5k verkar fylla dina behov rätt bra. Jag har en själv och är super nöjd!

Tog en titt på denna på youtube och den känns ganska så spot on faktiskt, tack för förslaget.

Är fortfarande öppen för fler förslag Tack

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Naos 5000 eller 8200 kanske kunde vara något för dig, men 5K är trevlig - har själv en sedan ~3 veckor och är nöjd hittills.

Permalänk
Medlem

Zowie EC1 eVo. Stilren, väldigt lik form och storlek med deathaddern, helt gummerad och svart, och har en riktigt bra sensor med väldigt låg LOD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Logitech G9X, skönt grepp och valbar vikt.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Hallå kära sweclockers, nu behöver jag eran hjälp.

Jag är verkligen usel på möss och jag har precis kört slut min nuvarande Razor deathadder och behöver en ny mus. Jag har införskaffat mig ett nytt mekaniskt tangentbord, Qpad MK-80 Pro och vill ha någon mus som går i samma riktning när det kommer till stilrenhet.

Jag behöver inte onödigt mycket knappar på musen, med andra ord, ingen Mmo-mus.
Den ska vara stilren och inte ha en massa konstiga ljus eller färger.
Jag vill att den ska vara i mattsvart, inget skinande plast.

Jag kan tänka mig att lägga runt 1000-lappen.

Skriv gärna lite om musen, vad är det som gör den så bra och komfortabel att använda?

Stort tack!

Försök att testa passformen på mössen om du har möjlighet; det viktigaste är ju ändå att den ligger bra i handen. Själv gillar jag MX518 / G400 från Logitech, men dina händer kanske inte alls passar dem...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Jag kör med en R.A.T 7. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751342 och det är tveklöst den grymmaste musen jag använt. Det kan ta några timmars spelande innan man hittar rätt "customization", men när man väl gjort det, så är det nog den skönaste musen i världen. Förutom flickvännens! Kommer aldrig köpa någon annan datormus känns det som Har hört att dom inte ska vara så lämpliga till musmattor i tyg dock, vet ej om det stämmer då jag ej har en sån.

sen finns det ju förstås också den trådlösa varianten ( om man är mupp ) http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771155
några hundringar dyrare men gillar man inte sladdar så är den nog minst lika bra Tror det är samma specs på 9 och 7. Finns 3 och 5 också, skillnaden är väl hur många dpi dom har.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Vet att du vill lägga 1000kr men en mus som fortfarande många gillar å håller högkvalite för priset är mx518/g400 min andra favorit mus är det. Favoriten är explorer 3.0 sitter perfekt i handen tur man handla på sig några innan dem la ner den

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Naos 5000 eller 8200 kanske kunde vara något för dig, men 5K är trevlig - har själv en sedan ~3 veckor och är nöjd hittills.

har inte provat själv men sett ett par av dessa trådar sista månaden och naos verkar var grymm http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5871

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Skulle själv rekommendera Qpad 5k eller en Mionix 5000 som typ är samma sorts mus men qpaden går ju ihop med ditt tangentbord så skulle nog kört på den. Annars har jag en Rat7 nästan oanvänd om du är sugen på en sådan sorts mus.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei Raw rubberized/glossy.

* inget lull lull
* stilren
* bekväm
* går att stänga av den lysande loggan
* om man vill såp kan man köra den vänsterhänt

http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei-raw

Raw: (utan lull lull)
http://www.inet.se/produkt/6606394/steelseries-sensei-raw-glo...
http://www.inet.se/produkt/6606395/steelseries-sensei-raw-rub...
Sensei Pro: (lull lull edition)
http://www.inet.se/produkt/6606234/steelseries-sensei-pro-gra...
fanatic edition:
http://www.inet.se/produkt/6606283/steelseries-sensei-pro-las...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar hårt antingen en ny Razer Deathadder eller en QPAD av någon modell. Dem är grymt sköna och har fungerat fint för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobb0:

Hallå kära sweclockers, nu behöver jag eran hjälp.

Jag är verkligen usel på möss och jag har precis kört slut min nuvarande Razor deathadder och behöver en ny mus. Jag har införskaffat mig ett nytt mekaniskt tangentbord, Qpad MK-80 Pro och vill ha någon mus som går i samma riktning när det kommer till stilrenhet.

Jag behöver inte onödigt mycket knappar på musen, med andra ord, ingen Mmo-mus.
Den ska vara stilren och inte ha en massa konstiga ljus eller färger.
Jag vill att den ska vara i mattsvart, inget skinande plast.

Jag kan tänka mig att lägga runt 1000-lappen.

Skriv gärna lite om musen, vad är det som gör den så bra och komfortabel att använda?

Stort tack!

Köp den nya versionen av deathadder + glides och en bra musmatta

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

säger bara razerboomslang ps/2

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

logitech g500 är min favorit är väldigt skön med lite lull lull

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en Steelseries Xai som jag stormtrivs med så jag skulle rekommendera efterföljaren till den, Steelseries Sensei. Den har en platt och simpel form som fungerar för både höger- och vänsterhänta. Ytan är matt så det är enkel att ta tag i och lyfta upp. Scrollen har en räfflad yta och rullar lagomt mycket i spel.

Man slipper allt krångel med drivrutiner - allt går att ställa in på musen. Perfekt om du använder andra operativsystem än Windows. Ännu bättre nu när Valve och Blizzard vill göra sina spel spelbara på Ubuntu.

Kabeln är aningen stel men stryktålig. Håller fortfarande sedan inköpet i slutet av 2009. Hade tidigare några Logitech MX518 som älskade att glappa vid musen. Däremot har Logitech en underbar support som skickade nya möss. I vanliga fall brukar det ta 3 dagar för Posten att komma upp till Örnsköldsvik, men Logitech skickade ifrån Schweiz och hit på 2 dagar.

Det enda som jag inte gillar med musen är att jag som är högerhänt kan aldrig använda "tum"-knapparna på högersidan av musen, så man går miste om två knappar. Drömmen vore om de gjorde en mus för högerhänta med 4st tum-knappar. Sen är nog musen 1-2mm för låg i höjden för att min hand för att vara helt avslappnad på den när man surfar. I spel är det claw-grip som gäller!
Dock tror jag inte musen duger för folk som vill kunna göra macros och sånt.

Jag tycker du borde åka in någonstans och testa en!

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar och hjälpen.
Var nere på Elgiganten och testade lite möss igår eftermiddag, så fick se och känna på lite olika modeller.
Det slutade med en Qpad 5k trots allt. Känns riktigt bra i handen och går bra ihop med mitt nya tangentbord.

Här är den på bild.

Jag är riktigt nöjd!
Stort tack till er!

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!