Permalänk

Hårddiskar

Hejsan allihop.

Jag ska köpa 4 hårddiskar av en polare.

1 Seagate 3.2 g

1 Quantum fireball 3.2 g

1 Seagate 2.5 g

1 Seagate 2.5 g

Alla är på 5700 rpm och alla får jag köpa för 150 spänn + så får jag 2 nätverkskort på köpet 1 3com ISA och ett PCI kort

150 kr för rubb o stubb, är detta ett bra pris eller ?

MVH/ SlowMan

Permalänk

jadå, lite jobbigt att många lyckas hitta så små diskar billigt , själv har jag letat en 2-4 gb disk för att köra i min gammla 166:a som linux men inte hittat någon bllig i närheten

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk

Wehaaa fan vad bra det går, surfar just nu på PII och ena hårddisken Seagate 3.2 funkar fanimig underbart Behövde inte ens hitta drivrutiner till nätverkskortet det tog win 98 hand om
Så här enkelt har det nog aldrig varit med installation av ny hårdvara + win 98.

3 hårddiskar kvar att testa,

/Gamla Seagate hårddiskar är ju nästan knäpptystna men denna susar på bra inne i lådan, bevis att den lever

Permalänk
Medlem

he he... ni kunde fått min 8,4 quantum och 17.1 samsung om jag inte råkat mata kretskorten med 12V istället för 5V.... smoki........

Ja ja.. kom över förlusten och inhanndlade en en seagat baracuda IV 80Gb och satte i min server med P 200Mhz MMX prolle mm.....
Bios hittar 8.5Gb men Linux fixar rästen

Permalänk

/Gamla Seagate hårddiskar är ju nästan knäpptystna men denna susar på bra inne i lådan, bevis att den lever [/B][/QUOTE]

Heh blev lite fel där tror jag

Nya Seagates är knäpptysta ska det ju vara

Permalänk

Ska köpa större disk när jag får pengar över ,Köpte dessa diskar för jag ville få igång gamla bettan så fort som möjligt, hon har ju stått och frusit i över 1,5 år nu men nu blir hon snart varm igen