Okänslig tochpad på MBP early 2011

Permalänk
Medlem

Okänslig tochpad på MBP early 2011

Har börjat tycka att att min touchpad har börjat bli okänslig som om det är skit på glaset. Jag har försökt att torka av den lite och det blir bättre ett tag, men sen blir den "lika" okänslig igen. Men jag tycker ändå efter avtorkningen att den fortfarande inte är lika känslig som innan. Ute i hörnen där man inte har använt den är den dock bättre. Kan det vara ett hårdvarufel eller är det bara skit på glaset, vad tror ni? Borde man reklamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Har börjat tycka att att min touchpad har börjat bli okänslig som om det är skit på glaset. Jag har försökt att torka av den lite och det blir bättre ett tag, men sen blir den "lika" okänslig igen.

Om det stämmer och inte är något du bara har fått för dig (no offence) så har du ju hittat problemet.
Annars så får du väl lämna in den för undersökning om du klarar dig utan den ett par dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N-yman:

Om det stämmer och inte är något du bara har fått för dig (no offence) så har du ju hittat problemet.
Annars så får du väl lämna in den för undersökning om du klarar dig utan den ett par dagar.

Mycket möjligt att man blivit nojjig. Kanske ska man ta med sig den till en återförsäljare och jämföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Mycket möjligt att man blivit nojjig. Kanske ska man ta med sig den till en återförsäljare och jämföra?

Ja, lika bra att få problemet ur vägen!

Permalänk
Medlem

Använder du BetterTouchTool?

Fick liknande problem nyligen, det var någon bugg i BTT.
Verkade precis som att det var något fel på plattan.

Löste med en update.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josasp:

Använder du BetterTouchTool?

Fick liknande problem nyligen, det var någon bugg i BTT.
Verkade precis som att det var något fel på plattan.

Löste med en update.

Nej det använder jag inte.