Bahnhof erbjuder blockering av SVT Play för att slippa tv-avgift

Permalänk
Medlem

he he

eller ha.

Lets do a tidning med bilder på olika sorters tandpetare som alla måste betala för, eftersom de har brevlådor. Yay!

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kan ha Bahnhof nu.
Hoppas att andra operatörer hänger på.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

haha fan vad bra! tänkte just på det när jag läste nyheten om tv-avgiften: att man som internnet- leverantör borde kunna blockera svtplay så att kunderna slipper tvingas till att betala för att man innehar en dator. hoppas telia tar efter med, fast det är väll tveksamt.
har i dagsläget ingen tv och samma dag jag skulle avanmäla skiten så läser jag i tidningen:down:

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobbster:

haha fan vad bra! tänkte just på det när jag läste nyheten om tv-avgiften: att man som internnet- leverantör borde kunna blockera svtplay så att kunderna slipper tvingas till att betala för att man innehar en dator. hoppas telia tar efter med, fast det är väll tveksamt.
har i dagsläget ingen tv och samma dag jag skulle avanmäla skiten så läser jag i tidningen:down:

om det blir något av detta så kommer ALLA leverantörer ta efter

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig betalat tv-licens, valt att se på tvsändningar från sverige eller inneha en tv-mottagare i den definition som tidigare satts upp. Detta är en stolthet som gör att jag aldrig gynnat det som i sverige kallas "pubic-service", men snarare är "statens propagandamaskin" där man ibland gör några pinsamma scoop om sig självt i hopp om att ingen inser att man snyggt och prydligt lägger fram den information man vill visa och filtrerar ur obekväm dito.

Stå upp om ni inte vill ha ett nytt USA i sverige. Jag ser inget som är värt att betala för. Valfrihet är ett måste, annars får man importera datorerna, precis som med hårddiskar, cdskivor och annat som jag ogillar taxeringen på.

Permalänk
Medlem

Äsch, PR-jippo, bra reklam för dom..Public service behövs och kommer alltid att finnas..Detta kommer aldrig igenom och ifall det gör det så kommer SVT att införa skatt istället och då kommer alla att betala ändå fast man kommer inte att lägga märke till det-ingen faktura..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Tror jag ska bygga vidare på en affärsidé, med SVT som mentor.

Ska börja skotta snö hos grannarna och tvinga dem att betala för tjänsten. Att de inte har beställt någon tjänst, spelar ingen roll. De har möjlighet att få den och jag utför den.

Se bara till att lägga mer snö på deras gårdar, som du kallar för "snöskottning".

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

SVT - Elak!
Bahnhof - Snäll

Permalänk
Medlem

editera hosts filen till detta

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
127.0.0.1 svt.se
127.0.0.1 sr.se
127.0.0.1 ur.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Och du vet vad Sweclockers gillar, tror aldrig jag har sett så många likes på ett så kort inlägg.

Haha, bokstav/gilla ration är off the hook!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av rmd:

Jag har aldrig betalat tv-licens, valt att se på tvsändningar från sverige eller inneha en tv-mottagare i den definition som tidigare satts upp. Detta är en stolthet som gör att jag aldrig gynnat det som i sverige kallas "pubic-service", men snarare är "statens propagandamaskin" där man ibland gör några pinsamma scoop om sig självt i hopp om att ingen inser att man snyggt och prydligt lägger fram den information man vill visa och filtrerar ur obekväm dito.

Stå upp om ni inte vill ha ett nytt USA i sverige. Jag ser inget som är värt att betala för. Valfrihet är ett måste, annars får man importera datorerna, precis som med hårddiskar, cdskivor och annat som jag ogillar taxeringen på.

Grejen är ju just det. Att införa ett tvång att betala för något man inte nyttjar är så jävla långt utanför demokratin att det i sig själv är en oxymoron. Vi har oberoende tv och radio som tvingar oss att kolla på dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Svt är vårt enda oberoende granskande media och förtjänar de pengar de får. Ja, det är en låtsasskatt som du i princip inte kommer undan med att betala, lev med det.

Tv4 etc har ingen skyldighet och heller inte intresse att berätta någon slags ovinklad sanning, särskilt om svt inte fanns, då de direkt i nyheterna skulle kunna börja undanta skandaler från den egna koncernen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ska detta ens behövas? SVT väljer ju att göra sitt material tillgängligt för alla genom att ha det på nätet. Om jag spelar upp min nykomponerade låt på maxvolym på torget, kan jag kräva betalning då?

Nej, antingen får TV-avgiften integreras i skatten eller så slutar man tramsa på det här viset.

Vet inte om någon svarat dig för jag orkar inte läsa igenom allt. Men jag har för mig att tv-avgiften inte läggs på skatten för att svt ska förbli politiskt neutrala som i dagsläget (vilket är ren bullshit, för dom är inte alls neutrala idag som dom påstår, men det är en annan diskution) och om det läggs på skatten kan olika partier ge olika mycket till svt/sr och på så vis göra att dom blir partiska.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Svt är vårt enda oberoende granskande media och förtjänar de pengar de får. Ja, det är en låtsasskatt som du i princip inte kommer undan med att betala, lev med det.

Tv4 etc har ingen skyldighet och heller inte intresse att berätta någon slags ovinklad sanning, särskilt om svt inte fanns, då de direkt i nyheterna skulle kunna börja undanta skandaler från den egna koncernen.

Enda oberoendet sr och svt kan hävda är gällande reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Medlem

Tanke på Eva Hamiltons ideologi, så borde vem som helst kunna skapa en helt meningslös hemsida och sedan kräva att alla med en internet-anslutning ska betala en månadsavgift på 500kr för att alla har ju möjligheten att besöka denna meningslösa sidan man själv valt att ladda upp. ?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd

Jaha, bara jag som ser hur bahnhof har läst swectråden och vill vinna kunder? Passa på nu! Vi vill ändå framstå som rebellerna! Ger oss credd hos de yngsta.
Troligen är det pappa och mamma som betalar ändå och detta når inte dem i alla fall. Gott försök hur som helst!

Permalänk

Önskar ett stort fett uppror, bara till att hoppa in och veva

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Avstängd

Bahnoff är fan sköna!

Permalänk

Oja. Tur man redan har Banhoff som leverantör. ^^ Go Banhoff

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Citat från tråden "Tv-avgift för datorer och surfplattor i februari"

"Fick svar från Radiotjänst efter att jag mailat och frågat.
Det spelar ingen roll om det är en dator jag lånar från jobbet som arbetsredskap eftersom det ändå är innehav.
Det spelar heller ingen roll om man försöker trixa med att låta ISP blocka eftersom de reglarna om att göra mottagaren obrukbar inte längre gäller privatpersoner.

Det enda att hoppas på är alltså att det mer noggrant definieras vad som juridiskt tekniskt innebär att vara 'avsedd för tv-mottagning' .

Svaret:
"Det är riktigt att för företag ges i 5 § i lagen (1989:41) om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst en möjlighet att plombera en tv-mottagare för att den på så vis inte ska vara avgiftspliktig. För en dator gäller samma regler som för en vanlig tv, att den ska göras obrukbar för att se på utsändningar med. Sen skickar företaget ett intyg till Radiotjänst på detta och en bedömning görs.Detta gäller alltså inte privatpersoner.

Det är själva innehavet som är avgiftspliktigt. Det betyder att har man en dator i sitt hem, även utan att äga den, som har möjlighet att visa tv-utsändningar så ska man betala radio- och tv-avgift.""

#13154555

Citerar mig själv eftersom folk inte verkar ha sätt inlägget.

Permalänk
Medlem

älskar att bli straffad att betala för nått man inte använder i huvdtaget. säger som många andra..svt kan väl göra så det blir en betalsida och om man vill se på det får man betala en summa då helt enkelt!elr typ betala för en månad elr liknande. vi är ju endå på 2013 talet..inte 1900...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silenceville:

Önskar ett stort fett uppror, bara till att hoppa in och veva

Ja men då är du cirka fytrioår sen och troligen skulle du få nog efter en smäll., det närmaste moder svea kommit ett uppror var väl 1968 och även då var det rent av löjligt och bara inspirerat av andra som fransmän mm.
"Uppror" för att man ska betala för ettan och tvåan då du endast vill se på farmen och körslaget eller vad det heter, tillåt mig skratta. Har yngre personer blivit så otroligt mycket ointilligentare än förr? Tydligt att det är så. De är curlade sen riktigt ung ålder och sen får vi vad vi förtjänar för ungdom.

Permalänk

Bahnhof = geni!

Bästa marknadsföringskampanjen på länge.

Permalänk
Medlem

Jag säger det jag sagt de sista 10 åren, det parti som är villiga att kasta ut SVT på gatan och tvinga dom faktiskt producera innehåll som lockar människor till att betala frivilligt för det, får min röst i nästa val.

Det är en princip för mig att inte betala för något jag inte nyttjar, kan behöva nyttja eller kommer nyttja, oavsett vad det kostar.
Jag håller med att SVT på nätet borde bli en betaltjänst bara. Låt de som vill betala för skiten och låt resten av oss som uppenbarligen inte har något intresse slippa.

Enda positiva med att dom lägger det på alla med interner vore ju att man förhoppningsvis då slipper alla samtal och brev från Radiotjänst. Det enda företag i världen som går att jämföra med en finne i arslet.

Permalänk
Medlem

-Du betalar ingen tv-avgift, du vet väl att det innefattar datorinnehav nu också va?
Jag har ingen dator
-Men du har ju bredband, och köpt en ny dator på el-giganten 2013-01-01?
Nej jag tappade datorn på väg hem från affären, så jag slängde den.
-Har du en tv?
Nej.
*Du lägger på*

Permalänk
Medlem

Kom på en sak, någon som vet huruvida man omfattas ifall man har ett mobilabonnemang med surf? Det bör ju omfattas också, eller?

Annars kan man ju komma runt allt genom att köpa sådant och köpa till fri surf följt av att koppla in mobilen i datorn och surfa via den? <g>

Permalänk
Skrivet av Andyah:

älskar att bli straffad att betala för nått man inte använder i huvdtaget. säger som många andra..svt kan väl göra så det blir en betalsida och om man vill se på det får man betala en summa då helt enkelt!elr typ betala för en månad elr liknande. vi är ju endå på 2013 talet..inte 1900...

Exakt! Lämna en jävla kod eller liknande på fakturan.Problemet svt och sr har med den nya tekniken är att de har upptäckt hur lite folk är intresserade av deras program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Jag gillar Bahnhof mer och mer, det är synd att jag inte kan ha dom som leverantör.

Klart du kan, Bahnhof har ADSL och det kan alla ha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Förs det inga diskussioner i Sverige om skatt istället för TV-avgift? i Finland har vi från och med 1.1 YLE-skatt som de kallas (YLE = SVT i Finland). den är i euro mellan 50-150 euro tro jag och är beroende av inkomst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Klart du kan, Bahnhof har ADSL och det kan alla ha

Skickades från m.sweclockers.com

kontaktade bahnof dem sa att dem inte kunde leverera internet till där jag bor inte ens ADSL