Permalänk
Medlem

Skärm ger väldigt röd färg? (video)

Min gamla DELL skärm har en väldigt märkbar nyans av röd. Varför detta? Är den trasig? Vanligt fel? Kan det åtgärdas? mjukvara/hårdvarufel?
http://youtu.be/lFTVm7-Lk-o

Permalänk

Se om skärmen har någon inbyggd "auto-calibrate" eller liknande för färgen, det där ser inte bra ut. Om det inte hjälper att köra den så se om du kan ändra färgerna själv. Tror dock inte det är något hårdvaru/mjukvarufel i övrigt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Gå in på inställningar och sänk röd bara

Permalänk
Medlem

Du har kollat så att kablarna sitter ordentligt? Ser ut som du saknar grön helt och hållet

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Om du har analog signal till skärmen så dra åt skruvarna noga på D-sub:en och vicka lite på kabeln, glapp eller kontaktfel.

Men det kanske är en plattskärm ?

Har någon mixtrat med inställningen ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej

Jeg vil råde dig til at prøve med et andet videokabel, som du ved virker, da det godt kunne tyde på at kablet er problemet. Hvis problemet er det samme med et andet kabel, er det selve skærmen der er problemet.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din skærm er, og om der stadig er garanti på den, men jeg vil meget gerne checke op på det, hvis du sender mig servicetag (såfremt skærmen er minimum 27"), eller Dell ordrenummer i en privat besked.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

OfT

Hade ingen aning om att Dell hade en närvaro på Sweclockers .. bra jobbat, Dell!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Tangentbordskonnässör

In i menyn och justera färgerna bara, då bör det bli bra.
Annars så skulle jag köra med DVI kabel istället för analog, då behöver du inte använda autoadjust och skärmen får en digital signal.