Beställde nyss ny telefon - fel leveransdatum?

Permalänk
Medlem

Beställde nyss ny telefon - fel leveransdatum?

Tja!

Beställde nyss en galaxy S3 4G från comviq (en svart, 1-3 dagars leveranstid enligt deras egna hemsida).
Men om jag kollar under "mitt konto" på comviq.se så står det att den levereras den 18/2-13.

Någon annan som varit med om detta?

Har lite lätt social fobi och hatar att prata i telefon, därför skriver jag hellre av mig här än ringer till dom och hör om de är dumma i huvudet eller så..

Tack på förhand!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att lagersaldo inte uppdaterats än på beställningssidan.

En fråga bara, varför beställa en telefon om du har social fobi och inte gillar att prata i telefon?
Skulle inte surfplatta vara ett bättre val då?

Permalänk
Medlem

Du får nog snabbare svar om du åtminstonde skickar frågan till deras kunstjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Kan ju vara så att lagersaldo inte uppdaterats än på beställningssidan.

En fråga bara, varför beställa en telefon om du har social fobi och inte gillar att prata i telefon?
Skulle inte surfplatta vara ett bättre val då?

Klarar av att prata med polare, morsan och flickvännen liksom, men att ringa in till en kundtjänst ger mig världens ångest
Kanske bara ska ta tjuren i hornen(eller vad man nu säger) och ringa in ändå!

Edit: Tilläggas skall att det står under status att den är skickad!

Edit 2: såg nu att de har en chatfunktion! Perfekt

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Klarar av att prata med polare, morsan och flickvännen liksom, men att ringa in till en kundtjänst ger mig världens ångest
Kanske bara ska ta tjuren i hornen(eller vad man nu säger) och ringa in ändå!

En idé kan ju vara att söka professionell hjälp för det istället för att köpa en ny telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

En idé kan ju vara att söka professionell hjälp för det istället för att köpa en ny telefon?

Va?
För det första, hur vet du att jag inte redan går hos en psykolog för detta?
För det andra, varför skulle jag inte få köpa mig en ny telefon om jag nu inte gick hos en psykolog?
För det tredje, "professionell hjälp" är ganska gratis i sverige(max 1100 om året) så ser inte varför det ena automatiskt tar ut det andra.

Lyckades för övrigt ta mig i kragen och faktiskt ringa. Enligt dom så står det bara fel leveransdatum på mitt konto på deras hemsida och telefonen är på väg!

Tack för mig

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

En idé kan ju vara att söka professionell hjälp för det istället för att köpa en ny telefon?

Ser inte varför man ska vara otrevlig när han ställer en fråga och förklarar varför han inte kontaktat kundtjänst från början?

Alla gillar inte att prata med andra okända människor på telefon. Tycker du att det är en dum fråga så skit i att kommentera det!

OnT

Som du så finns det en chattfunktion, så testa att fråga där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Va?
För det första, hur vet du att jag inte redan går hos en psykolog för detta?
För det andra, varför skulle jag inte få köpa mig en ny telefon om jag nu inte gick hos en psykolog?
För det tredje, "professionell hjälp" är ganska gratis i sverige(max 1100 om året) så ser inte varför det ena automatiskt tar ut det andra.

Lyckades för övrigt ta mig i kragen och faktiskt ringa. Enligt dom så står det bara fel leveransdatum på mitt konto på deras hemsida och telefonen är på väg!

Tack för mig

Inlägget var skämtsamt menat, dock väldigt dåligt formulerat.
Ber om ursäkt för det.

Permalänk
Skrivet av andr3a$:

Inlägget var skämtsamt menat, dock väldigt dåligt formulerat.
Ber om ursäkt för det.

Skämtar man så är det en god ide' att förtydliga detta... Exempelvis med kända " " eller "(irroni)" för att förtydliga...

Att ha men eller fobi är inget att driva med...Så där direkt och uppfattas nog mer som jobbigt. Att det togs upp från början var nog ett sätt att be om att inte orda om det i onödan för att slippa pöbeln.

Edit: men nu ber du om ursäkt så... Löser sig nog.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k