Permalänk
ADATA

RMA & Tekniska frågor

Tjena,

För att kunna ge alla Er som har tekniska eller RMA frågor har jag bett mina kollegor från Tyskland Dominik & Markus att svara på dessa eftersom dom jobbar med sådant dagligen. Tyvärr pratar dom inte Svenska utan Ni får ställa Era frågor på Engelska.

Vår plan är att på sikt ha svensktalande personal på Service & RMA avdelningen men tillsvidare hoppas jag att Ni kan nöja er med svar på Eneglska.

Mvh
Miro

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Det bör finnas nästa vecka hos Inet, Dustin & NetOnNet

Tack för infot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

menar du alvar?

nåja, om du inte kom på det, så betyder det att jag kommer att skaffa en ny bättre dator och då behöver man nya komponenter.
En komponent blir ju i7, resten vet jag inte men det kan ju vara komponenter från EVGA.

Ehm... Ja, i7 är en processor-serie från tillverkaren INTEL.

Permalänk

Tror att han menar en i7 och komponenter från EVGA. Han vet nog att en i7 är från INTEL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Välkommen hit, har länge funderat på ett EVGA GTX 680 (Eller 670) så det kanske blir av nu när ni kommit hit

Min far har köpt EVGA Classfied 3SLI moderkort från EVGA så regeterade vi denna så man skulle få 10 års "extended warranty".

Den dog för 3 veckor sedan.

Tror ni vi får en ny?
Vi har inte ens fått RMA nummer än.
Min far är inte så bra på engelska så jag sköter Email konversationen med de.

De ifrågasätter och drar ut på det i 3 veckor nu!!

Först att jag inte är min far, sen att våra registrering måste kompletteras 3 år senare med kvitto.
Vi letade fram det till sist i förrådet bland kartonger. Laddade upp bilden.
Då kommer de med att inte adress stämmer! Självklart inte om man flyttat.

OSV! trodde EVGA var något att ha pga deras garantier men fet glöm att det ska vara smidigt!
Tror inte de kommer ge ny moderkort alls som det ser ut......

Vi har köpt 3st EVGA GTX 280 från de, moderkort för 4200kr.

De behöver inte skylta med extended warranty om man registrerar på deras hemsida om de inte tänker hjälpa en!

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

EVGA's service +++++

Mycket roligt att ni tar steget ut pa forumet, se nu bara till att vara aktiva ocksa!

Skrivet av WardonE:

Som jag har sett här så har EVGA produkter oftast väldigt långa garantier.. Täcker garantin grafikkort som har dött av överklockning då t.ex.?

Mitt sonderoverklockade kort som jag aven bytt kylare pa gick pa garantin utan problem

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

Shit va gött! Älskar EVGA!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Det jag menade med GTX 670 backplates är att dom kör på 680 PCB så man måste ha en sån här för dom :

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=M021-00-000015

Jag har dock inte hittat den på svenska sidor, så jag undrar om det kanske inte har kommit hit än.

Superbra att stepup fungerar i sverige! Och jag menade inte att EVGA mobos var obefintligt här, bara att jag hoppas att utbudet blir större (Inte helt 100 på vad det finns för EVGA mobos riktigt). Tycker om produkterna, mitt GTX670 FTW har verkligen sålt företaget för mig via sin prestanda :).

http://www.3dmark.com/3dm11/5533362

3550 fps i test 4, 16000p med singlekort.

Nuff said

Permalänk
Medlem

Välkomna! Älskar er Hydro Copper serie!

Och allt annat ni gör för den delen också

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av LennieBoy91:

Tror att han menar en i7 och komponenter från EVGA. Han vet nog att en i7 är från INTEL.

precis.
------------------------------

Försökte hitta Evga i Finland

Finlands mest kända butik : inga alls
http://www.verkkokauppa.com/fi/s?s=1&q=evga&submit=Hae

Den butik som jag brukar handla i:
www.multitronic.fi/search.php?keywords=evga&type=1&cat=-1&man=-1&minprice=&maxprice=&stock=0

hmmm det var verkligen..........fattigt.

Permalänk
Medlem

Skönt att äntligen ha en svensk kontakt.
Har försökt få 3 personer hos EVGA supporten att förstå mig gällande Assassins Creed 3 promon. Min engelska är inte direkt dålig men det verkar krångligt för tyskar och holländare...

Mitt problem: Jag beställde ett GTX680 Classified runt slutet av September. Jag fick kortet den 9:e Oktober.
Då fanns inte AC3 promon utan endast Borderlands 2 som tyvärr inte gällde mitt kort då jag köpte det i "fel butik".
Jag blev osäker på vilket datum jag skulle välja när jag registrerade kortet och valde det datumet då jag beställde kortet istället för datumet då jag fick det. Registreringen hade inte märkt skillnad...

Kanske bara jag som är dumsnål men har man valt på 5 olika EVGA-kort sedan 8800Ultra-modellen (alla i högre klasser) så tycker jag att man borde kunna få en AC3 kod när man ändå fick kortet inom den gällande perioden.
Det känns bara surt att missa 2 promos under samma period som jag fick mitt kort.

De svar jag fått av EVGA har varit olika sidor om promon.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

För det första, välkommen!

För det andra, jag har planer om att köpa ett EVGA GTX 680 Signature 2, då jag anser att kylning är det viktigaste nyckeln till ett välfungerande grafikkort. Men då kommer frågan. Varför tillverkar inte EVGA dubbla fläktar på alla sina grafikkort (bortsett från 690 som använder sig utav referensdesign från NVIDIA) ?

För det tredje,

Skrivet av Dual-Tjur:

Försökte hitta Evga i Finland

Finlands mest kända butik : inga alls
http://www.verkkokauppa.com/fi/s?s=1&q=evga&submit=Hae

Den butik som jag brukar handla i:
www.multitronic.fi/search.php?keywords=evga&type=1&cat=-1&man=-1&minprice=&maxprice=&stock=0

hmmm det var verkligen..........fattigt.

Inte lättare att välja någon av våra återförsäljare här i Sverige; Webhallen.com eller Komplett.se, då båda levererar till Finland för en mindre summa peng?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Gäller priset på denna om man beställer den i webbshopen? (1172 kr)

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Hej EVGA! när kommer EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Guld när kan man köpa det för har väntat i 2-3 månader på det nu!..
skulle vilja veta det!

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Det jag menade med GTX 670 backplates är att dom kör på 680 PCB så man måste ha en sån här för dom :

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=M021-00-000015

Jag har dock inte hittat den på svenska sidor, så jag undrar om det kanske inte har kommit hit än.

Beställ direkt från Evga EU? Det gjorde jag, någon dag senare var dem framme..

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
ADATA
Skrivet av Gforcegtx550:

Gäller priset på denna om man beställer den i webbshopen? (1172 kr)

Den ska finnas hos återförslarna i slutet på denna vecka.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
ADATA
Skrivet av UROG:

För det första, välkommen!

För det andra, jag har planer om att köpa ett EVGA GTX 680 Signature 2, då jag anser att kylning är det viktigaste nyckeln till ett välfungerande grafikkort. Men då kommer frågan. Varför tillverkar inte EVGA dubbla fläktar på alla sina grafikkort (bortsett från 690 som använder sig utav referensdesign från NVIDIA) ?

För det tredje,

Inte lättare att välja någon av våra återförsäljare här i Sverige; Webhallen.com eller Komplett.se, då båda levererar till Finland för en mindre summa peng?

Har du testat Jimms PC? http://www.jimms.fi/hae/evga

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Det är dock inte jag som ska köpa något i eller till Finland. Bor i Sverige och nöjd kund på Webhallen.
Dock kan de på vissa produkter vara lite överpriserade, medan på andra så har de det perfekta priset.

Dessutom besvarade du inte rätt fråga i citatet på mig, där jag undrade varför ni kör fortfarande på 1 fläkt när bästa är minst 2 fläktar för att kyla ned ett grafikkort!?
Sen undrar jag om det kommer några Socket 2011 moderkort från er under året som har 8 minnesplatser istället för ynka 4?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
ADATA

EVGA's unika garantier

Hej,

Det har varit lite diskussioner här om våra garantier och vad som omfattas. För att klargöra exakt hur unika vi är när det gäller garantier så kommer här en beskrivning.

Garantin täcker:
Byte av befintlig fläkt
Byte av befintlig kylpasta
Skador som uppstår vid överklockning, typ brända komponenter eller sprängda kondensatore. Detta täcks oavsett om man använder sig av EVGA's OC mjukvara (Precision) eller andra tillverkares såsom MSI's Afterburner.
Flashning av BIOS, gäller dock endast original EVGA BIOS.

Garantin täcker ej:
Fysiska skador såsom repor som uppstår vid byte av fläkt eller annan installation.
Egna modifikationer på PCB såsom lödnig.
Om komponenter saknas på PCB'n pga egna modifikationer

Tänk på att korten måste skickas in med original delar (fläkt,komponenter) annars kan det hända att Vi tar en avgift för att ersätta de saknade delarna.

För moderkort gäller i stort sett samma regler. En stor skillnad är att garantin INTE täcker böjda PINS på CPU sockeln. Vi erbjuder dock byte av CPU sockeln för en mindre avgift.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Hej,

Det har varit lite diskussioner här om våra garantier och vad som omfattas. För att klargöra exakt hur unika vi är när det gäller garantier så kommer här en beskrivning.

Garantin täcker:
Byte av befintlig fläkt
Byte av befintlig kylpasta
Skador som uppstår vid överklockning, typ brända komponenter eller sprängda kondensatore. Detta täcks oavsett om man använder sig av EVGA's OC mjukvara (Precision) eller andra tillverkares såsom MSI's Afterburner.
Flashning av BIOS, gäller dock endast original EVGA BIOS.

Garantin täcker ej:
Fysiska skador såsom repor som uppstår vid byte av fläkt eller annan installation.
Egna modifikationer på PCB såsom lödnig.
Om komponenter saknas på PCB'n pga egna modifikationer

Tänk på att korten måste skickas in med original delar (fläkt,komponenter) annars kan det hända att Vi tar en avgift för att ersätta de saknade delarna.

För moderkort gäller i stort sett samma regler. En stor skillnad är att garantin INTE täcker böjda PINS på CPU sockeln. Vi erbjuder dock byte av CPU sockeln för en mindre avgift.

så man kan vattenkyla kortet och garantin gäller fortfarande?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Garantin täcker:
Byte av befintlig fläkt
Byte av befintlig kylpasta
Skador som uppstår vid överklockning, typ brända komponenter eller sprängda kondensatore. Detta täcks oavsett om man använder sig av EVGA's OC mjukvara (Precision) eller andra tillverkares såsom MSI's Afterburner.
Flashning av BIOS, gäller dock endast original EVGA BIOS.

Ni borde definitivt marknadsföra detta mer mycket mer!

Detta är ju extremt bra. Vilken överklockare och/eller vattenkylarentusiast skulle inte vilja ha denna garanti?

/Nikkop

Permalänk
ADATA
Skrivet av Nikkop:

Ni borde definitivt marknadsföra detta mer mycket mer!

Detta är ju extremt bra. Vilken överklockare och/eller vattenkylarentusiast skulle inte vilja ha denna garanti?

/Nikkop

Spread the word

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Den ska finnas hos återförslarna i slutet på denna vecka.

För ung. samma pris?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Hej,

Det har varit lite diskussioner här om våra garantier och vad som omfattas. För att klargöra exakt hur unika vi är när det gäller garantier så kommer här en beskrivning.

Garantin täcker:
Byte av befintlig fläkt
Byte av befintlig kylpasta
Skador som uppstår vid överklockning, typ brända komponenter eller sprängda kondensatore. Detta täcks oavsett om man använder sig av EVGA's OC mjukvara (Precision) eller andra tillverkares såsom MSI's Afterburner.
Flashning av BIOS, gäller dock endast original EVGA BIOS.

Garantin täcker ej:
Fysiska skador såsom repor som uppstår vid byte av fläkt eller annan installation.
Egna modifikationer på PCB såsom lödnig.
Om komponenter saknas på PCB'n pga egna modifikationer

Tänk på att korten måste skickas in med original delar (fläkt,komponenter) annars kan det hända att Vi tar en avgift för att ersätta de saknade delarna.

För moderkort gäller i stort sett samma regler. En stor skillnad är att garantin INTE täcker böjda PINS på CPU sockeln. Vi erbjuder dock byte av CPU sockeln för en mindre avgift.

Hur mycket kostar det att få sockeln utbytt? Sen undrar jag om det mot förmodan kommer ett moderkort hem som har böjda pins (brukar väll i 90% av fallen vara användarens fel). Räcker t.ex att filma om man öppnar förpackning och tar bort skyddet (om man tänker bort att man kan feja och liknande)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

För ung. samma pris?

Inte samma pris eftersom det är 2 olika skattesystem vi snackar om.

EVGA EU Shop ligger i Nederländerna, dvs de har knappt någon moms i det landet, till skillnad från oss som har ett sjukt sätt att hantera skatter i landet.

Här är billigaste alternativen för det kort du kollat: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1445358

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Inte samma pris eftersom det är 2 olika skattesystem vi snackar om.

EVGA EU Shop ligger i Nederländerna, dvs de har knappt någon moms i det landet, till skillnad från oss som har ett sjukt sätt att hantera skatter i landet.

Här är billigaste alternativen för det kort du kollat: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1445358

*** vad dyrt D:

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
ADATA
Skrivet av SolidReactor:

Inga AMD baserade produkter, gäller detta även AMD moderkort eller menar du bara grafikkort?

För närvarande har vi inga AMD produkter, varken grafik- eller moderkort.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
ADATA
Skrivet av Seetela:

så man kan vattenkyla kortet och garantin gäller fortfarande?

Svar ja

Visa signatur

Suljo

Permalänk
ADATA

Step up program & förlängd garanti

Tjena,

Det har förekommit en del frågor om Step up programmet och förlängs garanti. Ska försöka klargöra hur det fungerar.

För att kunna ta del av Step Up programmet så måste man ha köpt en förlängd garanti till minst 5 år eller om man så önskar till 10 år. Alla EVGA kort kommer med 3-års garanti som standard.

Uppgradering till 5- års garanti kostar:

MSRP Kostnad för att förlänga
Under 200€ - 8€
Under 300€ - 12€
Under 400€ - 16€
Under 500€ - 20€
500€ och över - 25€

Uppgradering till 10-års garanti kostar:

MSRP Kostnad för att förlänga
Under 200€ - 16€
Under 300€ - 25€
Under 400€ - 32€
Under 500€ - 40€
500€ och över - 50€€

Om man har förlängt sin garanti så gäller följande för Step up:
Man betalar mellanskillnaden för det man betalat för sitt nuvarande kort och det kort som man vill uppgradera till från EVGA's hemsida. Notera att man endast kan uppgradera via EVGA's hemsida inte via lokala återförsäljare. Fraktkostnad tillkommer.

Mer information kan hittas på:
Eu.evga.com/stepup
Eu.evga.com/warranty

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EVGA_Suljo:

Tjena,

Det har förekommit en del frågor om Step up programmet och förlängs garanti. Ska försöka klargöra hur det fungerar.

För att kunna ta del av Step Up programmet så måste man ha köpt en förlängd garanti till minst 5 år eller om man så önskar till 10 år. Alla EVGA kort kommer med 3-års garanti som standard.

Uppgradering till 5- års garanti kostar:

MSRP Kostnad för att förlänga
Under 200€ - 8€
Under 300€ - 12€
Under 400€ - 16€
Under 500€ - 20€
500€ och över - 25€

Uppgradering till 10-års garanti kostar:

MSRP Kostnad för att förlänga
Under 200€ - 16€
Under 300€ - 25€
Under 400€ - 32€
Under 500€ - 40€
500€ och över - 50€€

Om man har förlängt sin garanti så gäller följande för Step up:
Man betalar mellanskillnaden för det man betalat för sitt nuvarande kort och det kort som man vill uppgradera till från EVGA's hemsida. Notera att man endast kan uppgradera via EVGA's hemsida inte via lokala återförsäljare. Fraktkostnad tillkommer.

Mer information kan hittas på:
Eu.evga.com/stepup
Eu.evga.com/warranty

Har fråga ang hur ni hanterar om det skulle vara så att ni får in ett grafikkort (nästan 3år gammalt) som är defekt och ska bytas ut? Hur kommer ni värdera grafikkortet? Genom priset eller prestanda?

Planer på att ge livstidsgaranti?