Permalänk
ADATA
Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem

Är Evga GTX Titan försenad i Sverige eller? Har ännu inte dykt upp hos någon återförsäljare i Sverige :(.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Är Evga GTX Titan försenad i Sverige eller? Har ännu inte dykt upp hos någon återförsäljare i Sverige :(.

Det är nog distributörerna som är sjukt långsamma att beställa hem något alternativt skicka vidare till ÅF.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

hrm...Ursäkta men existerar EVGA fortfarande? Exakt samma problem som när jag köpte mitt 680.

Beställde, fick aldrig mitt kort. Kollade butiken, allt blir framskjutet, tar ett annat kort.

Samma sak med Titan nu? Fråga mig inte varför men står det inte EVGA(ibland Asus) på korten så stoppar jag inte in dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

hrm...Ursäkta men existerar EVGA fortfarande? Exakt samma problem som när jag köpte mitt 680.

Beställde, fick aldrig mitt kort. Kollade butiken, allt blir framskjutet, tar ett annat kort.

Samma sak med Titan nu? Fråga mig inte varför men står det inte EVGA(ibland Asus) på korten så stoppar jag inte in dom.

Enligt Komplett var det planerat att kortet skulle komma den 7:nde den här månaden men har blivit försenat till den 31:a, så lutar åt att man får välja något annat märke :/.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Välkommna hit!

MEN vad skiljer er från andra "tillverkare"?

Sitter och funderar på en uppdatering just nu och undrar vad som väger just "ER" till fördel jämnfört med ASUS/MSI/GIGABYTE m.m?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

hrm...Ursäkta men existerar EVGA fortfarande? Exakt samma problem som när jag köpte mitt 680.

Beställde, fick aldrig mitt kort. Kollade butiken, allt blir framskjutet, tar ett annat kort.

Samma sak med Titan nu? Fråga mig inte varför men står det inte EVGA(ibland Asus) på korten så stoppar jag inte in dom.

Ja, EVGA existerar fortfarande och det är absolut inget fel på deras produkter. Som sagt ovan, så har svenska distributörer svårt att få tag på allt och i vissa fall kan det leda till att EVGAs produkter inte syns på marknaden. Men det är inget fel på deras produkter så jag förstår inte din argument. EVGA är ett bland de bästa märken på marknaden tycker jag med sina produkter.

Det är inte heller dom andra företagen som ger dig massa godis på köpet om du köper en Titan, så som EVGA gör.
Såg en recension om att man får, rätta mig Suljo om jag har fel, en t-shirt samt flera andra prylar med kortet!

Skrivet av markus9090:

Välkommna hit!

MEN vad skiljer er från andra "tillverkare"?

Sitter och funderar på en uppdatering just nu och undrar vad som väger just "ER" till fördel jämnfört med ASUS/MSI/GIGABYTE m.m?

Det som skiljer sig mellan EVGA och de "övriga" märken är deras "Step-up program" som även innefattar upp till 10 års garanti (RMA) på produkterna, till skillnad från de övriga som har mellan 2-3 års garanti på sina produkter.

Step-up programmet innebär att om du har köpt t.ex ett GTX 580-kort och vill byta ut dig mot ett GTX 680, så betalar du bara mellanavgifterna mellan kortens värden och på så sätt kan uppgradera dig till ett nyare kort.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Enligt Komplett var det planerat att kortet skulle komma den 7:nde den här månaden men har blivit försenat till den 31:a, så lutar åt att man får välja något annat märke :/.

Ungefär så det är ja :/

Skrivet av UROG:

Men det är inget fel på deras produkter så jag förstår inte din argument. EVGA är ett bland de bästa märken på marknaden tycker jag med sina produkter.

Argumentet är att inte något negativt om kortet, om du läser så ser du att jag föredrar att stoppa in EVGAs kort i mina maskiner. Utan att det aldrig finns att få tag på. Vet man kan vänta den där extra månaden, men kom igen vem skämtar du med? man vill ha det helst igår.

Men iaf problemet löst, sket i dom Svenska leverantörerna och köpte från EVGA istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Argumentet är att inte något negativt om kortet, om du läser så ser du att jag föredrar att stoppa in EVGAs kort i mina maskiner. Utan att det aldrig finns att få tag på. Vet man kan vänta den där extra månaden, men kom igen vem skämtar du med? man vill ha det helst igår.

Men iaf problemet löst, sket i dom Svenska leverantörerna och köpte från EVGA istället.

My bad.. Läser ibland snabbare än vad hjärnan hinner tolka.
Det är problemet med att vara som en stor servermaskin med massvist (triljonvist) med kalkyler som beräknas per nanosekund...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Blev ett Gigabyte-kort, synd för jag hade velat haft ett Evga kort. Får bli ett när jag skaffar SLI senare.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
ADATA
Skrivet av muSashi:

Blev ett Gigabyte-kort, synd för jag hade velat haft ett Evga kort. Får bli ett när jag skaffar SLI senare.

Det var synd eftersom följande kort är på väg in till flertalet återförsäljare denna vecka.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1684015

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

Det var synd eftersom följande kort är på väg in till flertalet återförsäljare denna vecka.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1684015

Det vet jag redan men inte beredd att betala 9600 kr för ett grafikkort, jag var ute efter den vanliga modellen.

Vad är det för speciellt med SC-versionen egentligen har ni handplockat GPUerna till den eller är det bara en fabriksöverklockning på en vanlig GPU som vem som helst kan göra hemma?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Endast fabriköverklockning. Identiskt kort annars.

Permalänk
ADATA

En rolig liten tävling

http://eu.evga.com/articles/00736/

Moderkort, grafikkort o SSD disk står på spel.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Medlem
Skrivet av EVGA_Suljo:

http://eu.evga.com/articles/00736/

Moderkort, grafikkort o SSD disk står på spel.

Jag gillar Evga, men att behöva använda sig av facebook för att vara med i en tävling tycker jag är dåligt. Varför skapar man bara inte en "app" själva som står utanför facebook, För det har ni väl kompetens till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Jag gillar Evga, men att behöva använda sig av facebook för att vara med i en tävling tycker jag är dåligt. Varför skapar man bara inte en "app" själva som står utanför facebook, För det har ni väl kompetens till?

Facebook är ju världens största community och det är lättare att nå ut till 700 miljoner där än genom företagets officiella hemsida som kanske besöks av ca 500 000 användare om dagen.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Hi,

I'm running 670 FTW in SLI and I'm trying to update the BIOS of my older card. When I run the update utility it says that I have 80.04.4B on both cards. But when I'm checking the System information in the Nvidia control panel it says that the older card have the 80.04.31 BIOS. Do I need to take the newer card out before the BIOS update of the older one?

//lillakotten

Permalänk

Är det nån som vet när Evga GTX Tian kommer i lager?

Permalänk
Snusfri

Hur fungerar det att shoppa direkt från evga.com som svensk?
Har planer på att köpa 650 Ti Boost då det blir ca 1140:- från Er, medans man hamnar runt 1550:- i butikerna i Sverige.

Vad tillkommer det för kostnader i frakt, moms osv?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Tänkte kolla hur det går med garantin och så.
Jag har ett EVGA Supernova 750 och en sladd gick av på 24 pins kontakten. Ska jag då kontakta inet eller EVGA's kundtjänst för att använda garantin?. Har 5 år kvar på den. Mailade även inet, dock så har dom inte svarat.

Mvh

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Hejsan!

Tänkte kolla hur det går med garantin och så.
Jag har ett EVGA Supernova 750 och en sladd gick sönder på 24 pins kontakten. Ska jag då kontakta inet eller EVGA's kundtjänst för att använda garantin?. Har 5 år kvar på den. Mailade även inet, dock så har dom inte svarat.

Mvh

Förklara "gick sönder". Vad gick sönder och hur? Om det är enkelt kan du säkert lösa det själv på typ 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Förklara "gick sönder". Vad gick sönder och hur? Om det är enkelt kan du säkert lösa det själv på typ 5 minuter.

Skulle sleeve 24 pins kontakten, och då gick en av sladdarna av för att jag tog i lite för hårt. Helt omöjligt nätagg att sleeva på. Men testade att dra ut sladdarna med phobya's sleeve verktyg på dom andra nätaggen som jag har här och det gick galant. Bara mitt EVGA agg inte det går på.. Därför måste jag nyttja garantin.

EDIT*
gick av, skulle det ha stått.

Permalänk
Skrivet av DDemis:

Skulle sleeve 24 pins kontakten, och då gick en av sladdarna av för att jag tog i lite för hårt. Helt omöjligt nätagg att sleeva på. Men testade att dra ut sladdarna med phobya's sleeve verktyg på dom andra nätaggen som jag har här och det gick galant. Bara mitt EVGA agg inte det går på.. Därför måste jag nyttja garantin.

EDIT*
gick av, skulle det ha stått.

Om du inte klarar av att plocka isär kontaktelement på rätt sätt kan du inte nyttja garantin. Du har ju själv orsakat skadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Om du inte klarar av att plocka isär kontaktelement på rätt sätt kan du inte nyttja garantin. Du har ju själv orsakat skadan.

Det har gått bra alla gånger innan. Dock så var det här agget jäkligt knepigt, då kablarna vägrade att lossna..

Permalänk
Medlem

För alla som vill köpa EVGA GTX Titan och inte orkar vänta på att de svenska affärerna köper hem fler så kan ni bara gå in på EVGA:s hemsida och köpa där. Det gjorde jag i alla fall. Det blev ca 8700 kr med frakt när jag köpte det, lite mindre nu med tanke på att euron blir billigare och billigare

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=06G-P4-2790-KR&fa...

Visa signatur
Permalänk
Representant

Hi Benny, if you have damaged the cable by your own we can offer you to send you a new cable when the PSU is registered to our homepage and you will have the carry the shipping cost. Just send me a request to dungermann@evga.com with a copy of this post and if possible with a picture then I will give you all details.

Permalänk
Representant
Skrivet av lillakotten:

Hi,

I'm running 670 FTW in SLI and I'm trying to update the BIOS of my older card. When I run the update utility it says that I have 80.04.4B on both cards. But when I'm checking the System information in the Nvidia control panel it says that the older card have the 80.04.31 BIOS. Do I need to take the newer card out before the BIOS update of the older one?

//lillakotten

Hi, please send me a screenshot of GPUz to dungermann@evga.com with a copy of this post then I will take a look if there is a BIOS that fits both of your cards.

Permalänk
Representant
Skrivet av Burks:

Jag gillar Evga, men att behöva använda sig av facebook för att vara med i en tävling tycker jag är dåligt. Varför skapar man bara inte en "app" själva som står utanför facebook, För det har ni väl kompetens till?

Hi, UROG is right, with Faceboock you can reach a lot of people and this is just one of a couple of promotions we do run and for others you do not need FB. When there is a promotion there is also always the marketing point of view.

Permalänk
Medlem

Hi EVGA,

I've read that your PSU EVGA Supernova is being described as a PSU with longer than normal cables. It would probably fit a Full tower better rather than a mid-tower.

Could you confirm that the cables are indeed longer or provide the length of the cables on that PSU for me to compare with other vendors?

I like it tidy or at least to know what I'm getting into before I purchase. Also, I'd like to add that your warranty is great. I hope it sets the bar for the rest to follow!

Best regards,
xTQ

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Välkommen!

Skrivet av xtQ:

Hi EVGA,

I've read that your PSU EVGA Supernova is being described as a PSU with longer than normal cables. It would probably fit a Full tower better rather than a mid-tower.

Could you confirm that the cables are indeed longer or provide the length of the cables on that PSU for me to compare with other vendors?

I like it tidy or at least to know what I'm getting into before I purchase. Also, I'd like to add that your warranty is great. I hope it sets the bar for the rest to follow!

Best regards,
xTQ

On my 600w supernova. I think the cables are a feet long. The lenght is good, I built it in my mid tower. The think I love about it us that all the cables are fully modular.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart