The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

kommer ju faila som alla andra MMO , sen använder de ju samma motor som SWTOR?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hm... Jag vet inte, på nåt vis känns blodlös, uppsnabbad, third-party view combat inte rätt i Elder Scrolls miljö. Mer som en Benny Hill-video än episkt fältslag.

Jag inser att MMO'er alltid måste sikta mot minsta gemensamma nämnaren, men... Nej, det känns inte rätt.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är enkelt att fixa Daedric armor i Skyrim, antagligen mycket enklare än i ESO. Enklaste sättet är att bli en smed och knacka fram bitar på löpande band själv (man måste ha en bunt hearts, men på slutet hade jag en diger samling såna). I ESO-filmen där det nämns så säger han inte att det är lätt att ordna, bara att det finns i spelet. Med tanke på hur MMO brukar vara konstruerade skulle inte jag dra slutsatsen att all rustning kommer vara enkel att fixa.

Ja haha, men nu var det Morrowind jag pratade om. Bara steget från Morrowind till Oblivion var ett massivt nerdummande av spelet - det är helt otroligt! Det är kul med svåra spel. I Morrowind var det alltid ett äventyr även om du spelat spelet förr. I Skyrim är det samma gamla saga varje gång, ingen mystik, ingen utmaning bara dåligt omspelningsvärde. Det är detta jag tycker är så himla synd att de inte tar tillvara på nu för tiden, och jag utgår i att det ej heller kommer tas tillvara på i detta MMOt.

Gör som jag - var pessimistisk för då blir ni inte ledsna om allt blir skit, men om stjärnorna står rätt, och spelet blir bra så blir det en trevligt överraskning istället!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kommer ju faila som alla andra MMO , sen använder de ju samma motor som SWTOR?

De använder bara den motorn för att testa koncept och komma igång snabbt. Blir (tack och lov) en ny motor för det färdiga spelet.

Källa: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/25/why...

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Skrivet av Woods:

Ja haha, men nu var det Morrowind jag pratade om. Bara steget från Morrowind till Oblivion var ett massivt nerdummande av spelet - det är helt otroligt!

Har aldrig förstått varför folk hävdar det. Morrowind var otroligt dåligt designat, kryllade av buggar, alla npc'er hade samma kommentarer (om de inte ramlat av kartan, fastnat i en vägg eller drunknat i en kanal), stridssystemet var trasigt, levelling-systemet var trasigt, magisystemet var trasigt, och om man gjorde någon fri utforskning alls var det helt garanterat att man sabbade quests (inklusive mainline quests, så spelet aldrig gick att vinna), och all lore som folk älskar så berättades uteslutande i form av böcker (dessutom mestadels samma böcker som i Oblivion och Skyrim!).

Oblivion hade många fel (t.ex. ett ännu trasigare levelling-system), men det var ett bättre spel än Morrowind. Och Skyrim slår dem bägge med vid marginal.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Personligen så spelar jag inga MMO's alls, så jag kommer iaf inte gnälla över att det är för likt andra spel eller att det inte är nyskapande osv eftersom jag inte har någon aning Men samtidigt så försöker jag inte heller jämföra det med de "riktiga" ES-spelen då det är en helt annan genre och andra utvecklare. Folk får väl säga vad man vill om hur pass "nerdummade" Oblivion och Skyrim var, men där har man alltid möjligheten att fixa och forma spelen precis hur man vill med moddar för att göra det både otroligt svårt och varierande så att det förblir kul och intressant i hundratals speltimmar.

Med ESO så hänger det ju dock helt på utvecklarna, så man ska väl inte ha allt för höga förväntningar egentligen. En fördel är iaf att dom inte behöver ta hänsyn till konsollernas löjliga begränsningar. ES-universumet är dessutom så pass etablerat redan och har en massiv community, så dom lär inte ha några problem att locka till sig alla möjliga typer av spelare, även om hardcore mmo-spelare får för sig att hata (Gör dom någonsin något annat?).

Jag kommer ge det en seriös chans iaf. Men jag är nog mest rädd för att behöva möta den massiva mainstream-communityn som dras till dessa spelen Saker och ting har ju då en tendens att mest bli löjligt och irriterande, istället för inlevelsefullt och spännande som jag är van vid i Skyrim och Oblivion.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Ja haha, men nu var det Morrowind jag pratade om.

Det var inte det som var det viktiga i min kommentar. Det är inte sagt hur enkelt det kommer vara att skaffa det i ESO. Dessutom tror jag de flesta som kört Morrowind ett bra tag vet hur man fixar Daedric ändå, oavsett om det är svårt eller inte.

Det största problemet jag har med ESO är att det är så blodfattigt (PG12 för att sälja till barnen) och att de inte kommer att ha i närheten av den frihet man kan ha i singleplayerspelen (som är deras styrka). Kannibalism, blodsugande vampyr, lönnmördare som skivar upp NPC kors och tvärs, osv. Inga av de mörka sidorna verkar finnas i MMO:et av vad jag sett och hört hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Har aldrig förstått varför folk hävdar det. Morrowind var otroligt dåligt designat, kryllade av buggar, alla npc'er hade samma kommentarer (om de inte ramlat av kartan, fastnat i en vägg eller drunknat i en kanal), stridssystemet var trasigt, levelling-systemet var trasigt, magisystemet var trasigt, och om man gjorde någon fri utforskning alls var det helt garanterat att man sabbade quests (inklusive mainline quests, så spelet aldrig gick att vinna), och all lore som folk älskar så berättades uteslutande i form av böcker (dessutom mestadels samma böcker som i Oblivion och Skyrim!).

Oblivion hade många fel (t.ex. ett ännu trasigare levelling-system), men det var ett bättre spel än Morrowind. Och Skyrim slår dem bägge med vid marginal.

Ja för Morrowind släpptes ju igår.

Kan bara säga att jag inte känner igen mig i vad du vittnar om, men med det sagt håller jag med om att levelingen var för invecklad och rent av jobbig. Gällande loren tycker jag det är perfekt med böcker som du får leta upp och pussla ihop historien. Det gör det lätt för folk som inte är intresserade att undvika loren.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

The elder scrolls online - sign up till betan!

http://www.elderscrollsonline.com/en/

Skriv varför just ni ska bli beta testare och så kanske ni blir det! Lycka till!

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att man blir antagen

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Skrivet av Walkx:

Man får hoppas att man blir antagen

Jo,man hoppas!

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

det finns redan en annan tråd

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Skrivet av AxVoB:

det finns redan en annan tråd

E den på andra sidan så räknas den inte Jag kollar bara sida 1 kanske 2 innan jag postar Men aja :/

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls Online (ESO)

HIttade ingen tråd om detta så tänkte slänga upp och se hur många som är intresserade.

Force och jessie cox kör pod casts varje fredag med information

http://www.youtube.com/playlist?list=PLlHPIxgE60jJUZH8eSz1sgY...

De har 2 podcasts uppe, den första får man väldigt mycket information om spelet, för de som inte känner till. Samt lite info från alpha tester osv.

Beta invites är öppna, så det är bara att registrera sig om man är intresserad.
http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2013/01/21/sign-up...

http://elderscrollsonline.com/en/

Ser väldigt mycket fram emot ESO, och hoppas det blir ett underbart spel.

Äntligen kan man köra elder scrolls med sina vänner!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Beta elderscrolls online?

När kommer betan till elderscrolls online?

Kommer detta bli den nya stora grejjen efter WoW ?

Ser reklam överallt om det ^^

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

Det går att skriva upp sig till betan nu iaf..

Permalänk

Har anmält intresse för betan. Finns dock ännu ingen tidpunkt för den.

Måste säga att jag inte är hundra på att jag kommer att spela den om jag får erbjudandet. Har spelat praktiskt taget alla mmo betor och tom ett antal alphor de senaste tre åren... och varje gång efter att spelet sedan släpts så har jag tröttnat inom en månad.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

ah jag syftade på den här tråden #13144743

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berrich:

När kommer betan till elderscrolls online?

Kommer detta bli den nya stora grejjen efter WoW ?

Ser reklam överallt om det ^^

Du menar att det inte funnits andra "nya stora grejer" efter WoW? Du har missat ett par spel du. Ändå inga av dom har slagit ner WoW och ESO lär inte göra det heller.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Du menar att det inte funnits andra "nya stora grejer" efter WoW? Du har missat ett par spel du. Ändå inga av dom har slagit ner WoW och ESO lär inte göra det heller.

Tror inte dom riktar in sig specifikt på wow spelare. De flesta utvecklare har nog insett att dom måste finna sin egen publik. Det viktigaste för dom är avkastning på insatt kapital och inte hur många spelare man har totalt. Rena wow-kloner verkar bara gå hem i Sydkorea numera.
Alla trodde tex att SWTOR skulle bli gigantiskt då många börjat tröttna på fantasy... men inte. Blizzard gör WoW bättre än vad dom andra bolagen gör och därför kommer det ingen "WoW-dödare".
Ska ESO lyckas måste det skilja sig på ett avgörande sätt från wow och andra tab target questing spel eller helt enkelt vara som wow fast bättre.

Dock är det ju bara fullständiga idioter som bekymrar sig om hur många som spelar ett visst spel. Det viktigaste i ett mmo är ju trots alllt att det finns folk på den server man är på. Inte hur många servrar det finns. Roligaste spelet jag någonsin spelat är Darkfall och där fanns bara två (2) servrar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Du menar att det inte funnits andra "nya stora grejer" efter WoW? Du har missat ett par spel du. Ändå inga av dom har slagit ner WoW och ESO lär inte göra det heller.

Nej Det var mer utav en fråga - är medveten om att det har varit massor av spel ute ^^

men ser grymt i fram mot detta spel ser riktigt roligt ut

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Blizzard gör WoW bättre än vad dom andra bolagen gör och därför kommer det ingen "WoW-dödare".

Ja det vore ju dåligt om Blizzard inte gjorde sitt eget spel bättre än alla andra... Bara Blizzard kommer klara av att döda WoW med WoW 2 eller nåt.

Personligen så dödades dock mitt WoW av GW2. World vs World pvp FTW. WoW kommer inte ens i närheten även om det har öppen PvP (aka ganking).

Nånting man ska i åtanke med ESO är att det kör samma motor som SWTOR (dvs det kommer förmodligen kännas som SWTOR i kontrollerna). Vilket kanske dömer ut det i förhand...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Har aldrig förstått varför folk hävdar det. Morrowind var otroligt dåligt designat, kryllade av buggar, alla npc'er hade samma kommentarer (om de inte ramlat av kartan, fastnat i en vägg eller drunknat i en kanal), stridssystemet var trasigt, levelling-systemet var trasigt, magisystemet var trasigt, och om man gjorde någon fri utforskning alls var det helt garanterat att man sabbade quests (inklusive mainline quests, så spelet aldrig gick att vinna), och all lore som folk älskar så berättades uteslutande i form av böcker (dessutom mestadels samma böcker som i Oblivion och Skyrim!).

Oblivion hade många fel (t.ex. ett ännu trasigare levelling-system), men det var ett bättre spel än Morrowind. Och Skyrim slår dem bägge med vid marginal.

Om man har följt spelen sedan början så tror jag inte man kan säga att Oblivion var ett bättre spel. Det tog bort nästintill alla RPG-moment i spelet. Det vart till ett FPS, där det är DU som har all makt att besegra vem som helst.
I Morrowind så var det DIN karaktär som gjorde skillnaden.

Att du säger att om man gjorde någon form alls av utforskning så förstörde man sin genomkörning är ren bullshit. Visst om du mördade någon random person i en stad/grotta som inte attackerade dig, så ja då fuckade du upp det.
Men det är många faldigt mycket bättre än att ha odödliga karaktärer.

Morrowind med mods är många gånger bättre än både Skyrim (än så länge, får vänta och se med Dragonborn) och Oblivion.
Att man ens säger att Oblivion är bättre är helt bortom mig, då det förstörde så enormt mycket med sin brutalt dåliga retconn och FPS-stil. (Även med mods)
Även om Skyrim är riktigt bra med mods, så har det många fel enligt min mening.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Nånting man ska i åtanke med ESO är att det kör samma motor som SWTOR (dvs det kommer förmodligen kännas som SWTOR i kontrollerna). Vilket kanske dömer ut det i förhand...

Hur menar du nu? Så för att dom använder samma grafikmotor så kommer kontrollerna kännas lika?

ESO använder inte ens samma stridssystem som swtor utan är av samma stil som i Skyrim t ex. Det kommer kanske se lite grafiskt lika ut, men där precis som all annan mjukvara borde det väl skett lite uppdateringar, animationerna för hur dom slåss och rör sig lär dom väl ha gjort egna också.

Som jag förstått det, kanske är jag ute och cyklar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Ja det vore ju dåligt om Blizzard inte gjorde sitt eget spel bättre än alla andra... Bara Blizzard kommer klara av att döda WoW med WoW 2 eller nåt.

Personligen så dödades dock mitt WoW av GW2. World vs World pvp FTW. WoW kommer inte ens i närheten även om det har öppen PvP (aka ganking).

Nånting man ska i åtanke med ESO är att det kör samma motor som SWTOR (dvs det kommer förmodligen kännas som SWTOR i kontrollerna). Vilket kanske dömer ut det i förhand...

Spelet använder inte samma motor som SWTOR, de bygger eget.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Är ingen mmorpg-gamer. Kan inte säga att jag testat speciellt många sådana spel, men generellt har jag fått känslan (subjektivt och säkert både förutfattat och fel) av att de flesta lägger starkt fokus på att spela ihop med andra. (i lag eller "guilds")
När jag spelar vill JAG bestämma vag JAG vill göra, oavsett om det bara är att klättra upp på en platå för att kolla utsikten. Det finns säkert ett sätt att spela WoW för mig också, men för mig går det bort p.g.a. färgskala och att elementet av fantasy, i min åsikt, lutar lite åt barnprogram. Det är detta jag hoppas på när det gäller ESO. Att fokus ska ligga på den enskilde spelaren, i en förhoppningsvis gigantisk värld full av andra enskilda spelare och gärna utfyllt av välscriptade NPC:s, som ska finnas i både varianter som triggar quests/storylines anpassat till spelarens level, men även i varianter som ger utmaningar i låst svårighetsgrad, så man kan få lite "icke-kritisk" hack 'n slash ibland.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Skrivet av Pielso:

Är ingen mmorpg-gamer. Kan inte säga att jag testat speciellt många sådana spel, men generellt har jag fått känslan (subjektivt och säkert både förutfattat och fel) av att de flesta lägger starkt fokus på att spela ihop med andra. (i lag eller "guilds")
När jag spelar vill JAG bestämma vag JAG vill göra, oavsett om det bara är att klättra upp på en platå för att kolla utsikten. Det finns säkert ett sätt att spela WoW för mig också, men för mig går det bort p.g.a. färgskala och att elementet av fantasy, i min åsikt, lutar lite åt barnprogram. Det är detta jag hoppas på när det gäller ESO. Att fokus ska ligga på den enskilde spelaren, i en förhoppningsvis gigantisk värld full av andra enskilda spelare och gärna utfyllt av välscriptade NPC:s, som ska finnas i både varianter som triggar quests/storylines anpassat till spelarens level, men även i varianter som ger utmaningar i låst svårighetsgrad, så man kan få lite "icke-kritisk" hack 'n slash ibland.

Mmo bygger som du skriver på att du ska spela med andra. Det är därför man accepterar lagg, server krasher, botar, acc stölder, mobbing i chaten och annat du inte hittar i ett solo spel. Men det är det vi mmo nördar gillar (att hata). Det är för att vara en del i en klan, guild eller kin som vi spelar. Gillar man inte det så kanske man ska nöja sig med Skyrim och inte ge sig in på ESO. De flesta mmo är dock så skapta att det går utmärkt att köra solo. Dock tycker jag att utvecklarna ska lägga störst energi på spel i grupp... för det är ju trots allt spelends huvudsyfte.
Annars finns ju arena spel och liknande om man nu inte gillar spel i grupp. Men då verkar det bortkastat att utveckla en öppen värld.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Ny fanpage som ska funka som rekryteringssida för guilds i ESO.

http://esorecruiting.webs.com/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat wow, men har lärt mig att inget spel kan "döda" wow. Jag trodde GW2 skulle göra det, själv tröttnade jag på det spelet efter 90 timmar. Så inget dödande där inte.

Om ESO, du lär få höra när betat kommer att vara tillgängligt om du följer speltillverkarnas hemsida/facebook/twitter osv