GTX 670, Far Cry 3, varm som f*n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Jag förstår inte problemet? Ditt kort når 72 grader efter en session i Farcry 3. Kortet är dessutom överklockat. Handlar det om att kortet blir varmare i just Farcry än vad det blir i andra spel eller vad?

I vilket fall som helst så tycker jag dina temps är riktigt bra.

Precis. Det handlar om att den blir blir varmare i Far Cry i jämförelse med t ex. BF3 där GPU-användningen är samma, 99%.

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av accerhawk92:

Jag använder mig utav ett gtx670 och kommer aldrig över 59C när jag kör på högsta och då kan jag setat 2-3timmar i sträck och kört de! Hur är det med chassiekylning osv?

Chassikylningen är bra för min den. 1st 200mm fläkt fram, 2st 120mm Nocuta uppe vid "taket", och en liten 60mm där bak. Och så har jag ju förstås 2st 120mm till vattenkylningen.

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Skrivet av Seazoone:

Chassikylningen är bra för min den. 1st 200mm fläkt fram, 2st 120mm Nocuta uppe vid "taket", och en liten 60mm där bak. Och så har jag ju förstås 2st 120mm till vattenkylningen.

Ja då ska de ju inte vara så farligt :). Men konstigt ändå för du har de kortet med bättre kylning än vad jag har. De är inte så att du har en massa grejer uppe i bakrunden typ som youtube och sådant? Inte för att jag tror att de ska göra så mycket påverkan.

Visa signatur

PC Specs: |i7-3820 3.8 Ghz| P9X79 PRO | Corsair vengeance 32Gb | OCZ SSD 120GB Vertex 3 Max IOPS Edition | 2x SLI Gigabyte windforce GTX 670 2GB OC | NZXT Switch 810 Svart | 1TB Seagate Barracuda | Samsung 27" LED S27B550V | Corsair Hydro H100 med noctua fläktar|

Permalänk
Medlem
Skrivet av accerhawk92:

Ja då ska de ju inte vara så farligt :). Men konstigt ändå för du har de kortet med bättre kylning än vad jag har. De är inte så att du har en massa grejer uppe i bakrunden typ som youtube och sådant? Inte för att jag tror att de ska göra så mycket påverkan.

Vettefan, men jag nöjer mig med dem här temperaturerna

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Men Heaven benchmark är väl också krävande? Har kört det flera gånger och får ju inte mer än 64 grader oftast mindre, och då ligger den på 99% användning konstant. Och grafikkortet är ju inte direkt reference.

Kör furmark istället för heaven o skriv här vilka temps du får.
http://www.geeks3d.com/20121029/furmark-1-10-3-released/

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Men det går ju inte? Det är inte som en bil där den kan dra mer bensin men gå långsammare än dess motpart, utan en beräkning är en beräkning.

Med höga temps på ett GeForcekort så kom jag att tänka på HouseFireX - Nvidias kopia av CrossFireX.

Det var bara en teori, chilla.

Tänkte, att spelet kanske drar på 100% av GPUn men inte använder skiten.

Permalänk
Medlem

mitt 470 GTX går upp till 92 C med fläkten @ 65%

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av intel&nvidia fan:

har gtx 670 3x windforce , gick på full load närmare 80 c, och låt som jumbojet, bytte kylare till Arctic Cooling Accelero Hybrid, och kan säga, ångrar inte en sekund, är tystare med full rpm än 3x windforce på ide, och går inte över 50 c på full load ,clokad till 1265 MHz

lol, jag har också GTX670 WF överclockat till 1250Mhz, min temp ligger på ca 64 grader som max i alla spel (även farcry 3) fläckten går aldrig ens upp i 100%

Permalänk
Skrivet av Netforce:

mitt 470 GTX går upp till 92 C med fläkten @ 65%

Och det har att göra med TS problem på vilket sätt..?
Sedan är 400-serien en varm serie.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Seazoone:

Vettefan, men jag nöjer mig med dem här temperaturerna

Okej låter fint de

Visa signatur

PC Specs: |i7-3820 3.8 Ghz| P9X79 PRO | Corsair vengeance 32Gb | OCZ SSD 120GB Vertex 3 Max IOPS Edition | 2x SLI Gigabyte windforce GTX 670 2GB OC | NZXT Switch 810 Svart | 1TB Seagate Barracuda | Samsung 27" LED S27B550V | Corsair Hydro H100 med noctua fläktar|

Permalänk

Har själv ett 680 och kör far cry 3 med maxade inställningar max temperaturen har då varit 80 grader.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk

Hade temps upp till 90 snåret på min laptop men har bytt kylpads samt kylpasta till AS5 och maxtemp nu är 67 efter 2 timmars spelande

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Jo men GTX480 är gjorda för att gå såpass varma, runt 90c är helt normalt för ditt kort och blir så varm i dom flesta tunga spel/tester.
Det är bara kolla alla tester som gjorts med GTX480 referens kort, dom landa så gott som alltid runt 92c vid press, tex i 3dmark och Heaven.

Tex detta test:
http://www.guru3d.com/articles_pages/zotac_geforce_gtx_480,9....

Där landar t.o.m GTX480 referens på 95c.
Sen har det släppt optimerade biosar för GTX480 som hanterar fläkt kurvan bättre men 90c+ är ändå väldigt vanligt.
Kör du tex testet Furmark kan GTX480 kort närma sig 100c sträcket.

GTX480 börjar inte throttla förens man når runt 100c sträcket, det gäller inte för dom modernare nvidia korten då dom börjar throttla runt 93c som tex GTX580 gör.

Just värmen samt stöm förbrukningen var det största problemet med dom tidiga Fermi korten GF110 (GTX480/470 och 465 byggde på samma kärna) GTX460 GF104 var en strypt mer optimerad kärna och GTX580 kallades "Fermi done right" då den var mer stömsnål än GTX480 + prestera 15% bättre samt blev inte lika varm.

Mina gamla GTX470 kort låg runt 90c lika så mitt GTX480 låg runt 90-92c oh upp till 95c i furmark, även GTX465 hamna runt 90 sträcket.
Jag bytte ut kylpastan til MX2 och tjänade ett par grader så du kan nog få ner tempen ett par grader, annars får du byta ut kylaren,
medans mitt GTX580 låg runt 80c med referens kylaren och runt 70c med Arctic Accelero Xtreme Plus II kylaren.

Det är normalt, fläktkurvan är inställd på att slå till när du når 70c, du kan ändra den själv så fläkten slår till senare då 75-80c inte är någon fara.

Det låter därimot inte normalt, windforce kylaren ska hålla kortet runt 70c + att fläktarna är relativt tysta, så antingen var kylaren defekt eller så var kylpasan "fel" monterad.

Snarare dammiga fläktar eller dålig ventilation i chassiet.

Permalänk

FC3 på Gigabyte 670 OC. klockad till 1100 mhz..

Skrivet av Seazoone:

Hejsan hoppsan, köpt Far Cry 3 och älskade det! ^^ Fast har jag lite problem, kör på ett OC:at 670 (själv OC:at det) Den är stabil, har benchat riktigt många gånger och då har tempen nått max 64 grader. För tillfället kör jag på Ultra med MSAA @1080p på Far Cry, ligger på 99% GPU-användnig som vanligt fast tempen är 72 grader? Jag vet att det inte är SÅ högt för många men vafan är felet. Det är ju DirectCU II liksom.. Det enda jag har märkt är annorlunda är att power target skjuter upp till 124%.

För er som undrar är den clockad till 1228MHz, har justerat fläktarna och allt det där med. Tacksam för hjälp!

Tjaa!

Jag fick hem mitt Gigabyte 670 OC igår och körde under 3 h tid och min temp kom upp till ca 61 grader på max grafik med 70 fps avg.

Så den tempraturen du får är ganska normal med tanke på att du har klockat den soppas mycket och därmed höjt Volten.
Det är ju så ifall du höjer strömen som går in i kortet så kommer tempen!
Sen märkte även jag en lätt temp ökning emot mitt gamla 650ti med arctic cooler 2 som låg på 56 grader med medel grafik.

Sen ärr FC3 är ett väldigt tungt spel, då de har väldigt många olika effekter i spelet för att det skall var så snyggt som möjligt vilket då leder till att GPU:n får jobba extra hårt!

Pröva att ladda ner den nya drivrutinen från nvidia 310.70 nått som skall ge upp till 37% prestanda ökning i FC3 och se ifall detta ger någon förändring

Annars kan ge dig på vatten kylning som du vill få ner tempen om du inte är nöjd med tempraturen du får ut

MVH

Permalänk
Medlem

När jag körde referensdesignen på kylaren så landade jag på stadiga 82 grader vid orörd fläktkurva. Nu efter att ha satt dit AA Twin Turbo II ligger jag strax under 60 grader, så 72 på DC kylare låter normalt:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

För er som vill sänka tempen och få ett i mitt tycke snyggare spel samt bättre framerate om ni nu ligger lite lågt där.
http://forums.ubi.com/showthread.php/731880-Guide-How-To-Disa...

Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk

Lirade ett par timmar igår, när jag var färdig så tog jag av mig mina hörlurar och shit vad det lät, kollade snabbt med afterburner hur varmt kortet var (stock settings ) 91c landade det på. Sitter på ett gigabyte GTX 660 ti det är lite för extremt enligt mig för detta kortet. hade accepterat det på min 470 kort som jag ägde tidigare, men det känns INTE så bra på 600 serien. Något sjukt är det med den titeln enligt mig. Spelet crashade hela tiden i början innan jag klockade ner kortet ca 20%. Kanske måste fortsätta i nedklockat läge tills en lösning finns för FC3.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [FD Newton R2, 1000W] [P8P67 EVO]
[ i7 3770K@4.5GHz] [Noctua NH-D14] [Gigabyte GTX 780 TI]
[16GB Corsair XMS3] [Kingston 480GB]
[WD Black 2TB] | [WD Green 4TB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

Men herregud! Jag kör mitt GTX 480 med referenskylaren i FC3 1680x1050 Ultra + MSAA 4 och ligger runt 90-93 grader.
Så vist märker jag också att grafikkortet blir mycket varmare, än t.ex i BF3

Sen kör jag 310.70 drivers, och har sedan dess märkt en del temperatur förändringar.

Måste väl också låta för jävligt!?

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

*Lånar tråden*

Hej Köpte 3 nya fläktar som jag installerade igår följt med en vattenkylare.
För att sänka temperaturerna inne i burken, CPU:n är väldigt kall men det är dock inte GPU:n.
När jag kör Far cry på höga inställningar går den upp i 70 Celsius, och då har min GPU 3 fläktar redan + de som jag har lagt till i chassit. Grafikkortet i fråga är ett Gigabyte GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0.
Tycker ni att dessa temperaturer är troliga? Jag menar med 3 nya fläktar som båda är in/ut så torde väll de vara lägre?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Hejsan hoppsan, köpt Far Cry 3 och älskade det! ^^ Fast har jag lite problem, kör på ett OC:at 670 (själv OC:at det) Den är stabil, har benchat riktigt många gånger och då har tempen nått max 64 grader. För tillfället kör jag på Ultra med MSAA @1080p på Far Cry, ligger på 99% GPU-användnig som vanligt fast tempen är 72 grader? Jag vet att det inte är SÅ högt för många men vafan är felet. Det är ju DirectCU II liksom.. Det enda jag har märkt är annorlunda är att power target skjuter upp till 124%.

För er som undrar är den clockad till 1228MHz, har justerat fläktarna och allt det där med. Tacksam för hjälp!

Det är inte jätte mycket för en gpu, Då ska du se Atikort, mitt gamla 6970 kunde gå över 100 grader i bf3 efter en stund, sökte en del och dom korten verkar i regel ligga på 80+ vid dåligt luftflöde i brukarna.

Det va någon som nämde att tillverkarna gått i god för 95 grader för 6970. Kolla upp vad din tillverkare går i god för.

Mitt GTX 690 oklockat kan ligga närmare 70 grader efter ett tag i FC3, ändå har jag 6x 140mm + 2x 120 fläktar i mitt r4 chassi, alltså sjukt luftflöde.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fåtölj:

Hej Köpte 3 nya fläktar som jag installerade igår följt med en vattenkylare.
För att sänka temperaturerna inne i burken, CPU:n är väldigt kall men det är dock inte GPU:n.
När jag kör Far cry på höga inställningar går den upp i 70 Celsius, och då har min GPU 3 fläktar redan + de som jag har lagt till i chassit. Grafikkortet i fråga är ett Gigabyte GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0.
Tycker ni att dessa temperaturer är troliga? Jag menar med 3 nya fläktar som båda är in/ut så torde väll de vara lägre?
Mvh

Släng ett öga på din fläktkurva.
Kanske är så att dina fläktar ökar när du närma dig 70 grader, har du inget direkt rpm under 70 så är det inte så konstigt.

Sen kanske dina fläktar gör mer skillnad när dina gpu fläktar väl börja jobba ordentligt, kallare luft som blåser igenom dom.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av guanbana:

Släng ett öga på din fläktkurva.
Kanske är så att dina fläktar ökar när du närma dig 70 grader, har du inget direkt rpm under 70 så är det inte så konstigt.

Sen kanske dina fläktar gör mer skillnad när dina gpu fläktar väl börja jobba ordentligt, kallare luft som blåser igenom dom.

Med vilket program ser jag fläktkurvorna?
Med speed-fan kan jag bara öka min CPU-fläkt vilket jag använder mig utav.
Och sedan förstår jag inte vad du menar innan första kommatecknet?

Edit: lägger till en bild

http://postimage.org/image/afav9t7j1/

Permalänk
Skrivet av Seazoone:

Hejsan hoppsan, köpt Far Cry 3 och älskade det! ^^ Fast har jag lite problem, kör på ett OC:at 670 (själv OC:at det) Den är stabil, har benchat riktigt många gånger och då har tempen nått max 64 grader. För tillfället kör jag på Ultra med MSAA @1080p på Far Cry, ligger på 99% GPU-användnig som vanligt fast tempen är 72 grader? Jag vet att det inte är SÅ högt för många men vafan är felet. Det är ju DirectCU II liksom.. Det enda jag har märkt är annorlunda är att power target skjuter upp till 124%.

För er som undrar är den clockad till 1228MHz, har justerat fläktarna och allt det där med. Tacksam för hjälp!

Du har bra temps. Mitt 690 ligger på 80 grader i Far Cry 3 och det är klockat till 1045MHz med en boost på 1150MHz.
Du har högre klock än mig och lägre temperatur. Skulle du ha referenskylare med den klocken så skulle jag tippa på att du skulle hamna på runt 85 grader.
Vill du få ner temperaturen ytterligare så måste du få ut den varma luften runt grafikkortet och inte pressa in mer luft i chassit för då får du högre temperaturer då du inte blir av med den varma luften.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fåtölj:

Med vilket program ser jag fläktkurvorna?
Med speed-fan kan jag bara öka min CPU-fläkt vilket jag använder mig utav.
Och sedan förstår jag inte vad du menar innan första kommatecknet?

Edit: lägger till en bild

http://postimage.org/image/afav9t7j1/

http://postimage.org/image/afav9t7j1/

Jag menar att även om du har bra luftflöde i din burk så kanske det inte gör allt för stor nytta förrän dina gpufläkt/fläktar ökar i rpm.
Kan du öka din fläktkurva så kan du utnyttja ditt luftflöde och kall luft kan komma fram till din gpu och kyla.

Förstår du min teori? Att bra luftflöde gör inte stor skillnad utan grafikkortskylare. Den stora skillnaden blir när du kan få kall luft genom ditt grafikkort.

Du kan göra en mer aggressiv fläktkurva i MSI Afterburner.

Sen kan du prova att vända fläkten på din sidopanel för att se om det gör någon skillnad. Jag själv har ett insug där.

Har insug i botten, fram och sidan samt utblås uppe och bak.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Hade temps upp till 90 snåret på min laptop men har bytt kylpads samt kylpasta till AS5 och maxtemp nu är 67 efter 2 timmars spelande

Skrivet av nakednakedguy:

Har också märkt ovanligt höga temps på gpun fast jag kör på en laptop men mina temps går upp till 90 snåret och vanligtvis brukar dessa ligga runt 60-70C övervoltat och öerklockat i bf3.

Och exakt vad har detta med TS fråga att göra öht?
Han har inte en laptop...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av guanbana:

Jag menar att även om du har bra luftflöde i din burk så kanske det inte gör allt för stor nytta förrän dina gpufläkt/fläktar ökar i rpm.
Kan du öka din fläktkurva så kan du utnyttja ditt luftflöde och kall luft kan komma fram till din gpu och kyla.

Förstår du min teori? Att bra luftflöde gör inte stor skillnad utan grafikkortskylare. Den stora skillnaden blir när du kan få kall luft genom ditt grafikkort.

Du kan göra en mer aggressiv fläktkurva i MSI Afterburner.

Sen kan du prova att vända fläkten på din sidopanel för att se om det gör någon skillnad. Jag själv har ett insug där.

Har insug i botten, fram och sidan samt utblås uppe och bak.

Okej, jo botten skulle ha varit en perfekt plats att placera en fläkt. Tyvärr är min PSU i vägen, får i varje fall dra ner MSI afterburner och höja fläktarna lite.
Men tycker du att 70 är farligt för ett grafik-kort? Skulle gärna sänka mer om möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fåtölj:

Okej, jo botten skulle ha varit en perfekt plats att placera en fläkt. Tyvärr är min PSU i vägen, får i varje fall dra ner MSI afterburner och höja fläktarna lite.
Men tycker du att 70 är farligt för ett grafik-kort? Skulle gärna sänka mer om möjligt.

Det är ju ingen nackdel om du kan få ner det några grader, men du behöver nog inte oroa dig får den tempen.
Prova med lite högre varvtal på tidigare temperatur och testa vända fläkten så gpun får kall luft att blåsa igenom, jag hade även vänt en av de du har i toppen, alltså båda utåt. Så har du ändå 2 in och 2 ut.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2st gtx 660 ti från evga, i far cry 3 ligger dom på ca 75 grader, så temperaturen är densamma mer eller mindre

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Jag förstår inte problemet? Ditt kort når 72 grader efter en session i Farcry 3. Kortet är dessutom överklockat. Handlar det om att kortet blir varmare i just Farcry än vad det blir i andra spel eller vad?

I vilket fall som helst så tycker jag dina temps är riktigt bra.

Bara i Far Cry 3! Skitknäppt, jag har nu bytt plexiglaset i sidan av chassit med ett galler och skruvat dit en extra 120mm fläkt som blåser rakt på grafikortet. Nu når tempsen aldrig över 55c i alla spel efter timmars spelande förutom i Far Cry 3 där den toppar 62c. Allt detta är med samma oc såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Avstängd
Skrivet av F@|)€r/\/:

Verkar vara mycket färskingar som är rädda när gpun är 70-80 grader, allt under 100 i load är lugnt ju

Nya korten throttlar långt innan 100c dock.

Skickades från m.sweclockers.com