Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Visst för att vilken skärm som helst blir en uppgradering för honom. Men det blir ändå billigare att köpa en vettig skärm för 3000kr än att köpa en halvbra för att sen upptäcka att man inte blev riktigt nöjd för att då köpa ännu en skärm. En bra skärm kan ju följa med till nästa datorbygge så en bra skärm är en bra investering.

http://www.youtube.com/watch?v=QdBctV1XN5Y

Vad skulle du helst sitta på, 60Hz eller 144Hz?

"Vad skulle du helst sitta på, 60Hz eller 144Hz?" - Om du skulle ta med mig till en affär och ge mig en valfri skärm, 60Hz eller 144Hz, helt gratis så väljer jag självklart en 144Hz. Men om jag skulle betala det själv? Nej.

Personligen så ser jag alldeles för lite skillnad på en 60Hz och 120/144Hz för att tycka att det är värt att köpa en 120/144Hz skärm.
Framförallt så blir det ganska svårt att punga ut 120FPS i eyefinity, men jag skulle valt en 60Hz IPS även om jag bara hade haft en skärm.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av morxy49:

man kan både ha och äta kakan samtidigt med den skärmen

Äger en själv går 110hz för att inte slita grymma färger och snabb som attan rekommenderar att titta och känna själv på tangentbord och mus. Saker som saker går sönder beroende hur du hanterar dom ska ts lira mycket fps kör 120hz ska han lira annat och mest film gå ips.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Äger en själv går 110hz för att inte slita grymma färger och snabb som attan rekommenderar att titta och känna själv på tangentbord och mus. Saker som saker går sönder beroende hur du hanterar dom ska ts lira mycket fps kör 120hz ska han lira annat och mest film gå ips.

uuuum, va? kan du skriva om det där med lite punkter och komman tack?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

"Vad skulle du helst sitta på, 60Hz eller 144Hz?" - Om du skulle ta med mig till en affär och ge mig en valfri skärm, 60Hz eller 144Hz, helt gratis så väljer jag självklart en 144Hz. Men om jag skulle betala det själv? Nej.

Personligen så ser jag alldeles för lite skillnad på en 60Hz och 120/144Hz för att tycka att det är värt att köpa en 120/144Hz skärm.
Framförallt så blir det ganska svårt att punga ut 120FPS i eyefinity, men jag skulle valt en 60Hz IPS även om jag bara hade haft en skärm.

Men han ska väl inte köra Eyefinity, får nog spara ganska många månadspengar för att få råd med det. Om du någon gång pressar dig till det yttersta för vad du klarar av så kommer du känna att 60Hz är helt bedrövligt men är man casual gamer så kvittar det kanske.

Hade en tjej förut som spelade Quake på en p120 4 mb ram och körde MP3 samtidigt. 15-20 ostabila FPS och upplevde inga som helst problem. Men till killen i tråden tror jag verkligen att skärmen han redan valt ut är ett bra köp. Ska han däremot spela MS röj (eller är casual gamer) så duger vilken 60Hz som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Nästa gång rekommenderar jag att fråga vad ts vill ha istället för att bara skratta. Finns många som resonerar som du, jag är inte en av dem.

Beror helt på dig, är 120 hz något du vill ha och kommer använda dig av?
I så fall så tycker jag att du ska slå till, jag kommer aldrig att gå tillbaka till 60hz för spelande.

Gillar alla i denna tråden som "lol:ar" åt skärmen. Inse att de finns många som hellre väljer en bra spelskärm istället för IPS.

Ja av hans saker så hade en ny skärm gett ENORMT mycket bättre spelupplevelse.
Jag sa skärmen var bäst, men det kanske du missade i allt ditt moraltantande.

Och du skriver att många väljer en bra spelskärm istället för IPS, hans skärm är knappast bra på något sätt.

Hans andra saker är ok, tangentbordet kommer inte ge han någon bättre spelupplevelse om han sitter kvar på den där skärmen.
Skärmen är så jävla mycket bättre att uppgradera än något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Men han ska väl inte köra Eyefinity, får nog spara ganska många månadspengar för att få råd med det.

Nej det var ju därför jag skrev att jag skulle valt en 60Hz även om jag bara hade en skärm.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Nej det var ju därför jag skrev att jag skulle valt en 60Hz även om jag bara hade en skärm.

Jo exakt det jag menar, tråden handlar ju om hans behov. Så du rekommenderar honom alltså att köpa en 60Hz skärm därför att DU ska köra Eyefinity? Förlåt mig om jag blir dryg, jag ger mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne:

Jo exakt det jag menar, tråden handlar ju om hans behov. Så du rekommenderar honom alltså att köpa en 60Hz skärm därför att DU ska köra Eyefinity? Förlåt mig om jag blir dryg, jag ger mig nu.

ja jag hoppas du ger dig, för du verkar inte ha förstått alls vad jag menar.

Jag sa:

Citat:

Personligen så ser jag alldeles för lite skillnad på en 60Hz och 120/144Hz för att tycka att det är värt att köpa en 120/144Hz skärm.
Framförallt så blir det ganska svårt att punga ut 120FPS i eyefinity, men jag skulle valt en 60Hz IPS även om jag bara hade haft en skärm.

Notera ordet Personligen!
Sedan kan du notera att jag skrev att jag skulle valt en 60Hz IPS även om jag bara hade haft en skärm, ordet Personligen gäller fortfarande.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det där är en 60Hz skärm. Men du kan överklocka den till 120Hz.