Permalänk

Xbox 360 kontroll till pc

Hej,
Vet någon var man kan köpa en usb mottagare för en xbox 360 kontroll, det känns onödigt att köpa en helt ny kontroll då jag aldrig spelar på mitt xbox nu och därför inte har behov av två kontroller så det är bara mottagaren jag är intresserad av

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Schurickan:

Hej,
Vet någon var man kan köpa en usb mottagare för en xbox 360 kontroll, det känns onödigt att köpa en helt ny kontroll då jag aldrig spelar på mitt xbox nu och därför inte har behov av två kontroller så det är bara mottagaren jag är intresserad av

Kan detta vara intressant? Testa google nästa gång.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Kan detta vara intressant? Testa google nästa gång.

Jag gjorde det men ville veta om det fanns något som inte var tredje-parts tillverkat eller någon som testat något annat

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Se mitt svar i en föregående tråd.

Skrivet av http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1179264-gamepad-till-pc/#post13111397:

Köpte själv denna
http://dx.com/p/pc-wireless-gaming-r...te-grey-129241
Som jag nu använder med en vanlig 360-kontroll som jag tog från min 360, har inte haft några problem.
Man använder de officiella drivrutinerna från MS, måste dock själv välja vilken drivrutin som ska användas från en lista dock.

Om du inte har en 360-kontroll liggandes så lär det som skrevs ovan vara det bästa alternativet.

Permalänk
Medlem

M$ hade egna först ett tag men de plockades bort, vet inte riktigt varför men det är därifrån drivisarna kommer. Jag har en 3e parts men har problem som fan, kontrollern tappar kontakten med dongeln för jämnan, så jag kör med min Trådlösa Rumblepad 2 istället, så fungerar det som det är tänkt.