Beställt mobil från operatörs site. Vill hellre hämta ut i butik. Möjligt?

Permalänk
Medlem

Beställt mobil från operatörs site. Vill hellre hämta ut i butik. Möjligt?

I tisdags fick jag för mig att skaffa mig en ny mobil. Jag kontaktade en mobiloperatör och förklarade läget på deras chatt och fick till svars att dem inte kunde se lagersaldona på respektive butik, så jag beslöt mig för att åka till en av operatörens fysiska butiker och förklarade återigen läget. Fick då till svars att dem ev. skulle kunna ha mobilen inne inom en vecka.

Jag åkte hem och tänkte att "ja ja, jag kan väl vänta 3-4 veckor på en telefon. Det är ingen brådska." och la en beställning via deras sida.

Men NU.. jag vill ju för bövelen visst ha telefonen nu.

Så.. är det någion som vet om jag nu kan gå till den fysiska butiken och säga som det är och visa min order på att jag väntar på en telefon från deras lager?
Annars är det väl bara att gilla läget

Permalänk

Kolla med phonehouse, du får mobilen i handen samma dag om dom har den hemma.
Och mobilen är olåst till skillnad från operatörerna som låser men aldrig låser upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Kolla med phonehouse, du får mobilen i handen samma dag om dom har den hemma.
Och mobilen är olåst till skillnad från operatörerna som låser men aldrig låser upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen av de senaste 4 mobilerna jag köpt hos tele2 och telia har varit låsta

Permalänk
Medlem

phonehouse kunde inte ge mig samma slutpris som operatören hade gett mig. + att phonehouse ville ha 500kr vid kassan. Mina senaste telefoner köpta direkt av operatören har ej heller varit låst.