AMD Catalyst 13.2 Beta 5 skruvar upp prestanda i Crysis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Nvidia fanboy. nvidia Gjorde inte det fastän deras flerskärmsläge var helt fuckat. Hade det varit nvidia så hade du jublat o skrikit omg 50% more and its just beta way to go nvidia.

den dubbla standarden ifrån Nvidia folket stinker.

Inte alls, tycker bara dom kunde fokuserat på riktiga problem folk har istället för att släppa prestanda boost drivrutiner.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska fokusera allt för mkt på ett spel.... Men de e la såkart trevligt med lite prestanda optimeringar.. Men jag hade hällre sett att dom fixade en hel del andra saker som blviit uppmärksammat på benchmark3d...

Permalänk
Medlem

Jag tillhör dom som tycker det är positivt när företag förbättrar saker så jag håller med de som säger... Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Nvidia fanboy. nvidia Gjorde inte det fastän deras flerskärmsläge var helt fuckat. Hade det varit nvidia så hade du jublat o skrikit omg 50% more and its just beta way to go nvidia.

den dubbla standarden ifrån Nvidia folket stinker.

Visst är det fjantigt! Och vad gör du då? Toppar det med ett ännu fjantigare uttalande.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

Far Cry 3: Upp till 10 % bättre prestanda vid 2560x1600 pixlar (8x AA)

YES! Då kan jag spela i 11 fps istället för 10!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Visst är det fjantigt! Och vad gör du då? Toppar det med ett ännu fjantigare uttalande.

Så du tycker att dubbel moralen är okej ? dock så gör så många människor det.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

vafan D: är det ens nödvändigt att dra ner dom om man inte spelar crysis 3 beta eller? bytte ju alla drivrutiner igår -.-

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Så du tycker att dubbel moralen är okej ? dock så gör så många människor det.

Nej självklart inte, det är helt IQ-befriat. Men extremt svårt att få bort både från sig själv och andra.
Vissa kan helt enkelt inte rå för det. Hur som helst, om du nu tillhör den lilla gruppen som helt klarat sig utan dubbelmoral, så varför bry sig om ex någon tycker/säger att AMD suger, du vet ju bättre, eller hur?
Du vet ju hur det är, alla kidsen (och ibland även vuxna) måste alltid försvara sina egna märken/inköp. Annars kan de inte sova gott.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Trevlig insats av AMD. Synd bara att inte en jävel vill spela Crysis 3 ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Trevlig insats av AMD. Synd bara att inte en jävel vill spela Crysis 3 ...

Va snackar du om? Det är alltid folk att spela med på Beta-servrarna. Men du kanske tänkte på dina egna polare?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Va snackar du om? Det är alltid folk att spela med på Beta-servrarna. Men du kanske tänkte på dina egna polare?

Nej, jag tänkte på att spelet är så uselt så ingen vill spela det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nej, jag tänkte på att spelet är så uselt så ingen vill spela det.

vill inte starta COD vs random fps spel krig här men CODs banor är gigantiska jämfört med crysis 3s...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Har testat betan och inser att Crytek måste ha missat vad som var bra med första spelet. Nu verkar det bara var inriktat till pojkar av lägre ålder, runt tolv år. Gillar inte hur spelet blivit, varför förstöra det?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

någon som har en alternativ sida att ta ner nyaste beta drivaren från ? har den första beta drivaren men denna går ej ladda ner för mig får bara upp en sida som säger att sidan ej är tillgänglig sen en bild på min router..

edit : ja fick gå in i enheten rent av och genkoppla denna vidare så att det gick köra normalt, så det fixade sig

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vill inte starta COD vs random fps spel krig här men CODs banor är gigantiska jämfört med crysis 3s...

Ja och vissa av BF3's är väl gigantiska jämfört med CODs?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nej, jag tänkte på att spelet är så uselt så ingen vill spela det.

Jag tycker inte heller det är kanonbra men det är smått underhållande och rätt trevlig grafik med allt på max.
Kommer lätt spela igenom 3:an men själva fysiken upplever jag lite jobbig i MP.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

vafan D: är det ens nödvändigt att dra ner dom om man inte spelar crysis 3 beta eller? bytte ju alla drivrutiner igår -.-

Det är bara en beta-drivrutin. Självklart är det inte nödvändigt att installera den.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att dra in denna, har inte ens kört in den förra som kom. Sitter på 12.11 fortfarande.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Oh oh oh

Skrivet av Rickard11:

Trevlig insats av AMD. Synd bara att inte en jävel vill spela Crysis 3 ...

JAG vill spela Crysis 3 och har förbokat det så en jävel vill spela det i alla fall, gillade 2:an jättemycket men det är singelplayer som gäller vet inte ens om det finns multiplayer. AMD:s insats är väl bra för dom som har såna kort men jag är trogen Nvidia

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Blomman1337:

Har testat betan och inser att Crytek måste ha missat vad som var bra med första spelet. Nu verkar det bara var inriktat till pojkar av lägre ålder, runt tolv år. Gillar inte hur spelet blivit, varför förstöra det?

Redan Crysis 2 var väl ett konsolspel om jag inte har helt fel. Antar att det är där pengarna finns, eftersom konsolspelare gladeligen betalar 600 spänn för ett nytt spel, oavsett hur bra det är eller hur mycket nytt det innehåller (FIFA, CoD etc).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker dock att det är synd att så mycket spel floppar
nuförtiden och hoppas på att Crysis 3 kanske är något man spelar igenom
mer än 1 gång.
Tröttnade rätt snabbt på 2:an och har ej spelat 1:an så kan inte jämföra på den fronten.

Men vad man har läst om multiplayer delen verkar det inte bli någe vidare.

Trevligt dock att AMD fixar prestandaboost!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

kan man få tag på betan på något sätt?

Permalänk
Skrivet av hermanlange:

kan man få tag på betan på något sätt?

Det är bara att ladda ner Crysis 3-betan via Origin. Själv tycker jag inte att det är någon större förändringar.
Det positiva är att man har tagit bort energiåtgången när man springer och att det finns vapen på kartan att plocka upp och använda. Fortfarande för få vapen att använda.

Permalänk
Medlem

Crysis

Är crysis 3 bättre än föregångarna i singleplayer, eller är det bara grafikkåthet igen? Ettan och tvåan var ju såklart tjusiga men vansinnigt dåliga single spel i övrigt. Ett annat exempel är utan tvekan Doom3, vansinnigt snyggt för sin tid men skitdåligt i oändlighet i både singleplayer och multiplayer.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Är crysis 3 bättre än föregångarna i singleplayer, eller är det bara grafikkåthet igen? Ettan och tvåan var ju såklart tjusiga men vansinnigt dåliga single spel i övrigt. Ett annat exempel är utan tvekan Doom3, vansinnigt snyggt för sin tid men skitdåligt i oändlighet i både singleplayer och multiplayer.

Smaken är som baken antar jag, för jag anser att Crysis 1 och warhead är de roligaste fps singleplayer som finns, så jag hos innerligt att Crysis 3 ska vara som ettan i singleplayer

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Aldrig riktigt gillat Crysis, körde 1:an ganska ointresserat, klarade det inte ens. Gillar Far Cry 1 och 3 bättre.

Kändes för övrigt som om jag fick en liten skjuts i Skyrim samt att det inte kraschar längre vilket hände rätt ofta med både 13.1 och 13.2 Beta 4.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Längtar tills ngn släpper drivrutiner à la "minst 20% prestandaökning" har mig aldrig märkt ngn direkt skillnad vid byte av drivrutiner.. faktiskt.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

vill inte starta COD vs random fps spel krig här men CODs banor är gigantiska jämfört med crysis 3s...

BF3 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zilleosse:

jo fast jag försökte mer jämföra 2 spel vars banor inte är så stora

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP