[DOTA 2] Sweclockers-turnering med casting - intresse?

Permalänk
Medlem

Skulle vara extremt roligt med en Sweclockers-turnering.

Skulle inte missa en match.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Jag har ett lag som skulle kunna vara med. Skulle tro att vi är typ mid-skilled

Permalänk
Medlem

Vi är ett gäng grabbar som gärna medverkar, kul initiativ!

Permalänk
Medlem

Anmäler intresse jag också. Skulle vara trevligt att möta något annat än den oändliga strömmen ryss-pugs.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Kul. Har ett lag som är redo om detta blir av!

Permalänk
Medlem

Skulle vara najs att veta vilka tider som turneringen ska vara, lite mer info och vi är på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag, tillsammans med en av våra Mumble- och spelserveradmins, ace_of_bass, skissar lite på en mindre Dota 2-turnering där ni medlemmar får sätta ihop lag och anmäla er för spel, troligen en hel lördag. Hur stor turneringen blir (max antal lag) är ännu inte bestämt, därav skriver jag denna tråd för att kolla det generella intresset.

Enda kravet för att få vara med är att en eller flera av lagmedlemmarna är medlemmar här på Sweclockers. Vi kör turneringen enbart som en kul grej, och det kan komma att vara världigt varierande nivå på lagen, vilket man får vara beredd på om man ställer upp. Ni kan helt enkelt ha otur och möta ett överlägset lag, då det inte finns något speciellt bra sätt att kolla hur bra ett lag är, förutom att kolla på de individuella spelarna.

Det kommer spelas captain's mode, 5v5. Vilken turneringsstruktur det blir är ännu inte bestämt, så kom gärna med förslag.

En liten twist på det hela blir att jag och ace_of_bass kommer att agera amatörkommentatorer tillsammans - kommentera matcherna och livestreama hela evenemanget! Vi har aldrig gjort något liknande innan, och ingen av oss är ens speciellt duktiga på Dota, utan det blir vad det blir (förhoppningsvis hyffsat underhållande!).

Så, vad tror ni? Kan detta bli något? Är du intresserad av att dra ihop ett gäng kompisar och spela en lördag? Några idéer kring arrangemanget i sig?

Ett datum så snart som möjligt skulle vara trevligt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tobbe_x90:

Låter kul, kommer hålla koll på tråden.

Angående struktur på turnering skulle jag föreslå nåt slags gruppspel först. Är ju inte så kul att åka ut efter en match om man möter några som är mycket bättre än en själv och dessutom får man bland de bättre lagen i final/semifinal. Dock kanske detta skulle ta för lång tid inser jag nu

För att skapa någon slags rankning menar du? Intressant.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Extremt bra initiativ. Jag kan nog skramla ihop ett lag jag med.

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Har lag + stand ins redo för en mycket underhållande lördag

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem

Även intresserad. Har även ett lag redo för att spela.

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har en lag som kan delta i detta om det arrangeras.

Permalänk

Jag och fyra polare skapar ett lag och hoppar på detta:) vi kan ruska fram stand ins också.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lan:

För att skapa någon slags rankning menar du? Intressant.

Antagligen snarare för att alla lag ska få spela ett minsta antal matcher, istället för att ett dåligt lag kanske matchas med ett bra lag, och det dåliga laget direkt åker ut efter endast en spelad match.

Ett antal grupper med ett antal lag i varje grupp, där alla lag i samma grupp får möta alla andra lag i samma grupp, innan man räknar ihop insamlade poäng för att se vilka som går vidare till semifinaler.

Sen kan man ju även ha winners bracket och losers bracket, det lär dock bli svårt att få in om allt ska göras på en dag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har även ett lag som skulle vilja vvara med!

Permalänk
Medlem

Har ett lag som väldigt gärna är med, ett par kompisar från klassen.

Permalänk
Medlem

Jag kan nog få ihop ett lag också, sen får vi se hur tider/dagar passar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vi är väl en ca 18st som är på!!

Permalänk
Skrivet av Lan:

För att skapa någon slags rankning menar du? Intressant.

Jag tänker så som man gör i världsmästerskapsturneringar i typ fotboll och hockey. Alltså den övre hälften av grupperna går vidare till slutspel, och då matchar man så att de bästa från en grupp för möta de sämsta som gått vidare från en annan grupp och på så vis blir det de bästa lagen som möts mot slutet.

Permalänk
Hedersmedlem

Många av er undrar över datum, vilket är fullt förståeligt. Tyvärr kommer det dröja ett litet tag innan detta blir av (ja, det kommer bli av - intresset finns ju helt klart! ). Jag har själv både skidresa och tentaperiod framöver, så det blir tidigast om tre veckor.

Tack för förslag på turneringsform - double elimination vore kul, men är också ganska tidskrävande. Vi kommer behöva välja mellan fler lag eller fler matcher för varje lag för att kunna få in det på en lördag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Många av er undrar över datum, vilket är fullt förståeligt. Tyvärr kommer det dröja ett litet tag innan detta blir av (ja, det kommer bli av - intresset finns ju helt klart! ). Jag har själv både skidresa och tentaperiod framöver, så det blir tidigast om tre veckor.

Tack för förslag på turneringsform - double elimination vore kul, men är också ganska tidskrävande. Vi kommer behöva välja mellan fler lag eller fler matcher för varje lag för att kunna få in det på en lördag.

Låter bra! får man lite extra tid att träna

Permalänk
Medlem

Mitt lag kanske är på om det blir något av det!

Permalänk
Medlem

Jag och några polare kan vara med också.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

jag är också intreserad med ett lite halv ihopsatt lag

Permalänk
Medlem

Kan nog skrapa ihop några rester! Fixar ett lag!

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Många av er undrar över datum, vilket är fullt förståeligt. Tyvärr kommer det dröja ett litet tag innan detta blir av (ja, det kommer bli av - intresset finns ju helt klart! ). Jag har själv både skidresa och tentaperiod framöver, så det blir tidigast om tre veckor.

Tack för förslag på turneringsform - double elimination vore kul, men är också ganska tidskrävande. Vi kommer behöva välja mellan fler lag eller fler matcher för varje lag för att kunna få in det på en lördag.

Detta låter ju awesome, tråkigt nog är jag inte alls kompis med DoTA2 utan lirar hellre HoN.

Men skrev mest för att jag skulle kunna bidra folk med DoTA2 keys, jag har ca 10st att ge bort! så är du sugen eller har en polare som är sugen på att träna inför turneringen så skicka ett pm

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Man kan ju köra den i Swiss tournament mode på en sida där folk fyller i sina egna resultat. Får alla spela lika många omgångar utan att det blir för drygt för admins. Lite osäker hur bra en sådan flyter för endagars dock, bättre lämpad för sådana med tid emellan ronder antar jag.

Beroende på när det är kan jag också ställa upp med ett lag.

Permalänk

Jag inget lag, men finns det lag som måste fyllas så är jag på

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Mitt lag är på som fan!!

Permalänk

Intresse för turnering

TJENA! Har ett dota-lag och vi är intresserade av turneringen. Skulle vara fint med ett datum innan man måste bestämma sig dock