Permalänk

Win8 Skype problem

Hej, min vän har ett problem när vi pratar i skype och han är inne i metro så funkar allt perfekt. Men när han går in i skrivbords läge så kan han inte höra mig eller varken jag han. Vad kan problemet vara ?

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Entusiast

Han använder metro skype då va?
Har inte någon erfarenhet av det själv men vad jag har hört så är det lite halvefterblivet. Testa att använda desctop skype och se om det hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackAlf06:

Hej, min vän har ett problem när vi pratar i skype och han är inne i metro så funkar allt perfekt. Men när han går in i skrivbords läge så kan han inte höra mig eller varken jag han. Vad kan problemet vara ?

Skrivet av Blargmode:

Han använder metro skype då va?
Har inte någon erfarenhet av det själv men vad jag har hört så är det lite halvefterblivet. Testa att använda desctop skype och se om det hjälper

Det som Blargmode säger är sant, säg åt han att ladda ner Skype for desktop. Den som kommer med windows (OEM) eller om man installerar den är riktigt usel (metro)

Permalänk

Det är som dom föregående säger då jag kör med win 8 brorsan gjorde lika dant problem tills han installera skype for desktop.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Fungerar fint för mig.

Jag har för mig att man måste ge Skype tillåtelse att köra i bakgrundsläge eller något när man installerar det, godkänner man inte det så blir det säkert så som ni upplever det.

Permalänk

Tack för hjälpen sa till att han skulle installera skype för desktop och det funkar perfekt :D, igen tack så mycket

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Medlem

Som H0gberg skriver. Anledningen är att Windows 8 stänger av alla appar som inte är på skärmen för tillfället (minimerade, ur fokus). Det är en "feature" för att spara energi och resurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Som H0gberg skriver. Anledningen är att Windows 8 stänger av alla appar som inte är på skärmen för tillfället (minimerade, ur fokus). Det är en "feature" för att spara energi och resurser.

Går denna "feature" att avaktivera på något vis?

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Går denna "feature" att avaktivera på något vis?

Inte såvitt jag vet. En applikation kan ges undantag, jag tror de ber om det eller så. Kör i bakgrunden eller något sådant.

Jag märkte det genom att köra Chrome som app och starta en webbradio. Varje gång jag gick till desktop eller in i en annan app så slutade musiken, och nej. Jag stänge inte av chrome.

Permalänk
Medlem

Bara installera skrivbordsversionen av Skype istället, så slipper du krångel

Visa signatur

Dator: Macbook Pro 15 tum 2011 uppgraderad med 8GB RAM och 240GB Intel 520 SSD samt OS X Mavericks 10.9.2
Skärm: Dell Ultrasharp 2412M IPS Mobil: iPhone 5S Space Gray med iOS 7.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MackAlf06:

Hej, min vän har ett problem när vi pratar i skype och han är inne i metro så funkar allt perfekt. Men när han går in i skrivbords läge så kan han inte höra mig eller varken jag han. Vad kan problemet vara ?

Öppna Skype-appen, ta fram charmsmenyn med Win+C, klicka på inställningar, klicka på behörigheter, se till att "tillåt att den här appen körs i bakgrunden" är ikryssad.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem + mer

Jag har samma problem som han att när jag tabbar till nått annat "stannar skype upp", och jag har så de körs i bakgrunden, men jag tror de bara är till för när de blir skärmsläckare?

aja men iaf, jag har försökt att installera desktop versionen (eftersom alla skriver de över hela internet) men när jag ska starta den versionen så hänger sig skype efter 5 sekunder.

känns så jävla sämst, precis köpt en ny dator och windows 8, så ska inte skype fungera.. win8 var mitt största misstag inom den tekniska världen ^^

Permalänk
Inaktiv

Finns det fortfarande ingen lösning till Skype problemet? Jag har precis skaffat Windows 8.1, samtalet försvinner när man går in i skrivbordsläget. Vad ska man göra för att det ska fungera? Känns sjukt onödigt med 2 Skype på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Öppna Skype-appen, ta fram charmsmenyn med Win+C, klicka på inställningar, klicka på behörigheter, se till att "tillåt att den här appen körs i bakgrunden" är ikryssad.

Skrivet av Sir.Snooze:

Finns det fortfarande ingen lösning till Skype problemet? Jag har precis skaffat Windows 8.1, samtalet försvinner när man går in i skrivbordsläget. Vad ska man göra för att det ska fungera? Känns sjukt onödigt med 2 Skype på datorn.

Du kan ju bara ha skype för desktop. Annars följ det Strejf sa högre upp