Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

För svagt nätagg?

Tjenare, började lite smått med att försöka överklocka min cpu, men kommer inte över 3,5 GHz. Den startar inte ens om jag går över det när jag ändrar via Bios och om jag ändrar via AMD Overdrive så fryser dator helt och jag måste starta om. Jag tror att det är mitt nätagg som är för svagt men skulle gärna vilja få det bekräftat, så jag inte springer iväg och köper i onödan. Om så är fallet hur mycket Watt skulle jag behöva för att vara på den säkra sidan?

Mvh Simon

Permalänk

Som du säger det är nog Nätagget =/

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Testa med ett strömsnålare grafikkort så får du svaret.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Eller med en strömgenerösare PSU.

Permalänk
Medlem

om detta är utan belastning borde du inte kunna spela ens med datorn som den är just nu... utan överklockning tror du behöver höja volten ett snäpp bara på cpu...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Testa med ett strömsnålare grafikkort så får du svaret.

Har inget annat grafikkort att testa med tyvärr.

Skrivet av Blofeld:

Eller med en strömgenerösare PSU.

Har inte heller en kraftigare PSU

Skrivet av mini-z1994:

om detta är utan belastning borde du inte kunna spela ens med datorn som den är just nu... utan överklockning tror du behöver höja volten ett snäpp bara på cpu...

Ja, det är utan belastning, Just nu är den på 3,5 GHz. Körde Prime95 i ca 8h utan problem. Lirar Bf3 utan problem med. Vad skulle det göra om jag höjde volten?