Asus GTX670 -->x2 eventuellt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thompaam:

Okej, jag får ursäkta missförståndet. Om du redan har ett DCII-kort så skulle jag ändå skaffa EVGA:s modell och sätta den underst om temperaturer är viktigare än utseende för dig.

Jag kör med två DCII i sli, använder en 120mm fläkt som utblås och tempsen håller sig mellan 70-78 i load, och då är dom klockade till max.. Tror inte ett referenskort skulle göra så stor skillnad i temps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Jag har två DCII i sli också och det blir MAX 75-78c, har dock bästa chassit som finns

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Okej, jag får ursäkta missförståndet. Om du redan har ett DCII-kort så skulle jag ändå skaffa EVGA:s modell och sätta den underst om temperaturer är viktigare än utseende för dig.

Hur mycket varmare skulle dem bli om man hade två DCII istället för en DCII och en Evga referens?

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem

Tänkte uppdatera tråden en sväng om folk är nyfikna.

Idag levererades ett till asus gtx 670 DCII. Inhandlade även 3 monitorer för att köra nvidia surround.
Skippade nytt nätaggregat. Har bänkat lite och även testat bf3 samt nya nfs most wanted. Satan i gatan vilken fart det blev på burken
Korten kommer max upp i 70 samt 63 vid full load (med en egen fläktkurva)

CPU:n är klockad till 4,1 ghz och i båda spelen jag nämnt ligger båda gpuerna runt 99% load. Är förvånad att inte cpun säger ifrån

Tack för era åsikter. Nu återstår bara att se om det blir ett nytt agg inom en snar framtid. OBS: Ni som inte testat surround/eyefinity..... Testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jushi:

Jag har en 140mm fläkt i sidoväggen som suger ut det mesta av värmen

Jag använder inte sidofläkt själv, men när jag gjorde lite research om placering av chassifläktar verkade det rätt allmänt accepterat att sidofläkten ska användas som insug, inte utblås. Du kan ju testa att vända på den, och se om det blir nån skillnad.

Permalänk
Medlem

Jasså, där ser man. Jag antog bara att den skulle dra ut luft då det inte satt ett dammfilter där. Sitter ju det i front+botten.
Ska se om jag kan hitta något att sätta för som filter och pröva att vända fläkten. Bör ju bli bättre iom att den blåser frisk luft direkt mot korten, såvida det inte bara blir ett harmagedda av luftcirkulation inne i burken