Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dela nätverk med win xp pro?

Permalänk

Dela nätverk med win xp pro?

Hade tänkt att ge brorsan möjlighet att ta del av mitt nätverk över internet går det i win xp pro?
han ska inte ta del av någon specifik dator utan bara allmänt i nätverket går det?

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem

Hamachi. Eller en VPN-tunnel.

Permalänk
Medlem

Hamachi = Lätt, smidigt...
Neorouter = Lite mer inställningar, server + klient

Med Hamachi kan man få mycket dålig hastighet ibland då trafiken kan tunnlas genom deras servrar, med neorouter kan du ha en egen server istället...

Permalänk
Skrivet av Redfox:

Hamachi = Lätt, smidigt...
Neorouter = Lite mer inställningar, server + klient

Med Hamachi kan man få mycket dålig hastighet ibland då trafiken kan tunnlas genom deras servrar, med neorouter kan du ha en egen server istället...

Neorouter låter spännande hur fungera det måsta man ha en färdig konfiguerad server eller?
fungera det som hamachi att man installera program vara i windows.?
det jag håller på smida på lite är att kunna spela spel i från serven i min dator utan att behöva ha spelen installerade på min dator. Alla spel ska ligga på serven. Om jag får förklara varför är det för att hålla nere värmen i spel maskinen plus att jag kan hålla min spel maskin så optimal som möjligt med så lite installerade program varor som möjligt.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem

Tunngle funkar rätt bra också.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Neorouter låter spännande hur fungera det måsta man ha en färdig konfiguerad server eller?
fungera det som hamachi att man installera program vara i windows.?
det jag håller på smida på lite är att kunna spela spel i från serven i min dator utan att behöva ha spelen installerade på min dator. Alla spel ska ligga på serven. Om jag får förklara varför är det för att hålla nere värmen i spel maskinen plus att jag kan hålla min spel maskin så optimal som möjligt med så lite installerade program varor som möjligt.

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar här.. Men...
Spel är en sån där typisk sak som du VILL ha installerat lokalt. Genom att flytta ut själva lagringen så flyttar du ut MAX 5W värme om du har en SSD.
Värmeavgivningen från lagringsenheter (speciellt SSD) är inte speciellt stor sett i förhållande till andra enheter. Prestandavinsten i att flytta ut lagringen är därför snarare negativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Neorouter låter spännande hur fungera det måsta man ha en färdig konfiguerad server eller?
fungera det som hamachi att man installera program vara i windows.?
det jag håller på smida på lite är att kunna spela spel i från serven i min dator utan att behöva ha spelen installerade på min dator. Alla spel ska ligga på serven. Om jag får förklara varför är det för att hålla nere värmen i spel maskinen plus att jag kan hålla min spel maskin så optimal som möjligt med så lite installerade program varor som möjligt.

Det fungerar inte på det viset. Var spelen ligger påverkar ingenting. Eftersom det är din processor och grafikkort som utför allt arbete så är det också i din dator som värmeutvecklingen uppstår.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av jika:

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar här.. Men...
Spel är en sån där typisk sak som du VILL ha installerat lokalt. Genom att flytta ut själva lagringen så flyttar du ut MAX 5W värme om du har en SSD.
Värmeavgivningen från lagringsenheter (speciellt SSD) är inte speciellt stor sett i förhållande till andra enheter. Prestandavinsten i att flytta ut lagringen är därför snarare negativ.

Har ingen ssd för tillfället har bara större diska för tillfället. hadde tänkt köra ett high tower där kan ju vara lite diska inget jag direkt flytta på.
Men där i mot så är spel maskinen liten och smidig perfekt när man möblera om för lan eller ska åka i väg då kan man bara förberada vilka spel man ska ta med för stunden. räcker ju perfekt med 40gb eller 80gb ssd om det finns en så lite hade räckt alldeles utmärkt om jag ändå lagra serven.

Har gjort lite små tester med lite gamla spela jag hadde liggande på hyllan funka utmärkt. Behöver inte installera någonting i min maskin spela direkt i från lagringsenheten utan lagg. Provade till och med med 2 spel maskiner mot lagrings enheten inga problem.

Det med värme utveckligen och effektivitet var små exempel det är inte jätte intressant. Det intressanta är att se om det fungera att göra som så och dom problem som finns går att lösa. Helt enkelt utveckla sina datakunskaper lite grann.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Det fungerar inte på det viset. Var spelen ligger påverkar ingenting. Eftersom det är din processor och grafikkort som utför allt arbete så är det också i din dator som värmeutvecklingen uppstår.

Nej och det är inte det stora problemet bara släng i några fläkta bygga på buller nivån lite är vell ingen som stör sig av lite oväsen från några fläktar eller

Värme utveckligen är inte jätte intressant det som är mer intressant är får det till att fungera.

Håller med dig om att det grafikortet och cpun som gör det det stora hela i spelandet.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrymmeMannen:

Har ingen ssd för tillfället har bara större diska för tillfället. hadde tänkt köra ett high tower där kan ju vara lite diska inget jag direkt flytta på.
Men där i mot så är spel maskinen liten och smidig perfekt när man möblera om för lan eller ska åka i väg då kan man bara förberada vilka spel man ska ta med för stunden. räcker ju perfekt med 40gb eller 80gb ssd om det finns en så lite hade räckt alldeles utmärkt om jag ändå lagra serven.

Har gjort lite små tester med lite gamla spela jag hadde liggande på hyllan funka utmärkt. Behöver inte installera någonting i min maskin spela direkt i från lagringsenheten utan lagg. Provade till och med med 2 spel maskiner mot lagrings enheten inga problem.

Det med värme utveckligen och effektivitet var små exempel det är inte jätte intressant. Det intressanta är att se om det fungera att göra som så och dom problem som finns går att lösa. Helt enkelt utveckla sina datakunskaper lite grann.

Inget illa menat men jag har fortfarande lite svårt att förstå vad du skriver.
Om du menar att du ska ha installerade spel på en server och sedan kunna köra dem därifrån så är du ute på ganska djupt vatten, i alla fall om du pratar nyare spel.
Om det är dåligt med utrymme i chassit för LAN-spelande är det nog bättre att använda sig av en traditionell mekanisk hårddisk istället för en SSD och faktiskt ha spelen inlagda hela tiden (eftersom jag förutsätter att det inte är aktuellt att köpa en stor SSD för ändamålet).

Gällande det djupa vattnet med spel via nätverk får nog någon annan fylla på med mer information. Jag tror dock att det kan vara en god idé att förklara mer exakt vad du vill uppnå om du vill ha hjälp i ämnet. Försök att vara så specifik som möjligt att de som kan hjälpa dig förstår vad du menar.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik ändrad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Den här gången rensade jag lite i andra tråden och låter båda trådar ligga kvar, men tänk på detta framöver.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har löst det nu men tack för visa intresse även från admin med regelverket å allt ska se över regelverket lite mer djup ingående man kan inte har koll på allt.

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk

Vad kör du för spel?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk

nu testa jag lite med battlefield, quake 3 arena, dead mans hand och hogs of war.

Visa signatur

Datorer är LIVET