Mechwarrior Online (nyheter och utveckling)

Permalänk
Medlem

Detta är ett riktigt sorgligt kapitel, med Living Legends och det.

Som stort battletech fan så hade jag sånna otroliga förväntningar på detta.
Tråkigt nog så har dom nästan misslyckats med allt känns det som.
Man tycker att när en riktig studio med utgivare och massor av pengar i ryggen att dom ska kunna göra saker bättre än ett gäng moddare, men tydligen inte.

MWLL är bättre en MWO på samtliga punkter.
Simulation, Djup, Innehåll , Teknik, Kontroller, Grafik , Variation, Spelarmängd, Kartstorlekar OCH känsla.

Riktigt tråkigt iochmed jag trodde verkligen på detta projektet, "donerade" t.om pengar för att hjälpa och va aktiv i början av utvecklandet.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Är det någon som spelar då, möter nästan bara nordamerikanare.

Permalänk
Medlem

Nu när de börjar få ordning på joystick kontrollerna så har jag inget grafikkort och sitter därför på en trött Laptop. Annars hade jag nog spelat mer regelbundet nu.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Moderator
Moderator

Formaterade om datorn för ett tag sedan och återinstallerade inte Mechwarrior, det är nu hög tid nu och börja lira det igen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

[MwO] Build tråden - Här snackar vi om Mechbuilds!

Nu har vi återigen Mechwarrior Online installerat och vi är ett litet gäng på Mumble som härjar på slagfältet. På två-tre kvällar har nybörjarna kämpat sig upp till heavy mech klass. Av någon anledning gillar de PPC'er...

Själv harvar jag med en bra build till min Atlas 7D, ska testa lite mer ikväll.

Edit: Fipplade lite under lunchen.

AS7-D

Edit 2: Nästa mech på min väg mot Elite nivån.

AS7-D-DC alt 2, AS7-D-DC

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har kört med denna på min Atlas AS7-D-DC

- Ultra-AC:na har jag på chainfire, på detta sätt blir motståndaren bländad och kanske lite nervös
- StreakSRM är till för att ta hand om snabba mechs, speciellt ECM Raven/Cicadas, måste bara komma ihåg att "Jamma" deras ECM.
- Och LargeLasern tycker jag bara är ett bra allt-i-allo vapen

Ifall man inte vill ha Endo-Steel kan man gå ned till en 300 motor och kasta in några heatsinks/ammunition...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | i5-2500k | 8GB DDR3-1333 | Radeon R9 270X |

Permalänk
Medlem

så kan det gå.

Permalänk
Medlem

Stalkern kan ha 6 ppc, den går dock rätt varm då men det smäller på rätt bra när man träffar nån.

Permalänk
Moderator
Moderator

En humor video från NGNG communityt, helt lysande. Får en att minnas "Mine!"

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi fortsätter med lite mer roliga videos, det finns en hel del nöje i detta spel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi fortsätter med lite mer roliga videos, det finns en hel del nöje i detta spel.

http://www.youtube.com/watch?v=FF6HYNqCDLI

Är det ett bra spel annars?
Blev lite sugen, har inte sett det tidigare...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Moderator
Moderator

Det finns både bra och dåliga sidor, jag gillar det starkt men jag är också en fan av Mechwarrior världen (spelserien går tillbaka 20 år). Det är free to play så det är bara att prova på.

http://mwomercs.com/

Du är också varmt välkommen in på SweClockers mumble där vi sitter och spelar detta spel allt som oftast. Det är en rätt jobbig learning curve om man aldrig spelat likande förut. Rörelsemönstret påminner starkt om en tank i att man styr "tornet" separat - dvs hela torson fritt från benen. Här är en av flera videos från min kanal:

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers