Permalänk
Medlem

Själv så köpte jag en VIKA AMON-bänkskiva från IKEA, samt 4st ben från samma serie. Tror det gick på runt 450-500kr allt om allt och det känns väldigt stabilt. Ser bra ut också med en blank-vit bordsskiva som är väldigt reptålig ;).

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Själv så köpte jag en VIKA AMON-bänkskiva från IKEA, samt 4st ben från samma serie. Tror det gick på runt 450-500kr allt om allt och det känns väldigt stabilt. Ser bra ut också med en blank-vit bordsskiva som är väldigt reptålig ;).

Stabilt? Hade Vika Amon i två veckor, gick att rubba hela bordet om man drog lite nätt i det när man satt i stolen.

TS: Kolla begagnade kontorsmöbler, oftast väldigt bra skick till låga priser.

Ska du köpa något skrivbord från IKEA så håll dig till Galant-serien. Alt. så köper du Galant-underrede sen valfri skiva från byggvaruhus.

BAFAB verkar ha en del bra grejer.

Permalänk
Medlem

Jag har också prenumeration på Jyskostolar
Med 130kg i stolen så blir den kaffeved på ett år ungefär
Men på nåt sätt kommer jag mig inte för att köpa en rejäl direkt utan man snålar med skitstolarna varje år istället, den jag har nu har passerat 15 månader nu förvisso men man vågar inte göra nå större konster i dem

Så, har du vikt under bakdelen så ta en titt på stolar av kvalisort om du har utrymme i plånboken, eller som sägs ovan att kika på beg. kontorsmöbler.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Stabilt? Hade Vika Amon i två veckor, gick att rubba hela bordet om man drog lite nätt i det när man satt i stolen.

TS: Kolla begagnade kontorsmöbler, oftast väldigt bra skick till låga priser.

Ska du köpa något skrivbord från IKEA så håll dig till Galant-serien. Alt. så köper du Galant-underrede sen valfri skiva från byggvaruhus.

BAFAB verkar ha en del bra grejer.

Håller med att man skall kolla på begagnat om man har en stram budget. Jag gillar själv oftast inte ikeas möbler, de känns billiga och opersonliga, visst de är billiga men man köper inte nytt varje dag.
Jag tycker att man inte behöver spara när man köper möbler då man ofta kan ha samma möbler en otroligt lång tid, om man köper bra grejer då. Jag finner det en aning roligt då om någon frågar efter möbeltips så skickar ni er ikea favorit, visst har vi ikea i Finland också men för er verkar det vara en självklarhet att köpa från ikea, inget illa menat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Håller med att man skall kolla på begagnat om man har en stram budget. Jag gillar själv oftast inte ikeas möbler, de känns billiga och opersonliga, visst de är billiga men man köper inte nytt varje dag.
Jag tycker att man inte behöver spara när man köper möbler då man ofta kan ha samma möbler en otroligt lång tid, om man köper bra grejer då. Jag finner det en aning roligt då om någon frågar efter möbeltips så skickar ni er ikea favorit, visst har vi ikea i Finland också men för er verkar det vara en självklarhet att köpa från ikea, inget illa menat.

Håller med till fullo.

Lägger hellre ut 5-6000kr på en stol som håller i 6-7år, är ordentligt konstruerad, ergonomisk och bekväm under hela användningsperioden. Än att köpa en ny skitstol för 1000kr varje år för att den går sönder, och inte ens är särskilt bekväm.

Poor man pays twice.

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med ikeas möbler, men jysk möbler har inte så bra kvalite, stolarna ska vi inte ens prata om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklo:

köp ett ikea galant istället riktigt mycket yta och stabilt och framförallt man kan välja ben, färg och storlek mm.
tex: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89860237/#/S39837...

Skulle välja galant alla dar i veckan.

Går från random skrivbord så nu kostade man på sig ett galantbord, helt klart bästa enligt mig.
välj höjden själv, vilka ben, färg,former.

kostar några kronor, men ingen risk att du byter ut det pga den börjar svikta,knarra eller nåt annat skit som tidigare har gjort :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13205622']Vi köpte en "Mark" på jysk för 1700kr eller något när den var på rea (nersatt från ~2500kr !!) och efter några månader sprack svetsen som håller ihop själva stolen med underredet vilket resulterade i att sambon flög baklänges, slog bakhuvudet i sänggaveln i stål och låg avtuppad på golvet ett par minuter....

Så ja, köp bara jysk-grejor om ni ska ge bort det till någon ni verkligen inte gillar.

Stoljäveln:

http://cdn2.jysk.com/getimage/web.large/3620019/WEB/1002

Hade någon annan "kontorsstol" från Harald Nyborg också där armstöden är i plast och håller fast ryggen till sittdelen. Samma stol säljer även Rusta och jysk men under andra namn såklart. Den stolen var också ren skit för armstöden spricker i hålen där man skruvar fast dom och efter ett tag så brakar hela skiten av.

Undvik alla sorters billiga kontorsmöbler för man får bara skit.

Haha, sitter på en sådan såhär på morgonkvisten. Även min köpt på rea, får hoppas att svettsen håller ett tag till.

Till TS kan jag rekommendera Ikeas (Galant?) serie, sitter själv på en sådan, stabil, gott om plats och kvalité.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Håller med [TBOC]Razor, vi har ett intern skämt här hemma att så fort något går sönder så frågar man "är den från jysk?".

Detta efter att vi haft 3st dator stolar, 1st solstol som gått sönder efter väldigt kort tids användning. Ett dator bord där vi fick 2st högersidor men löste sig tillslut, dock var det så rangligt att vi skänkte bort det. Sen två stycken byråer där det till den ena fattades saker och om bägge brukar säga "så länge man inte har något i dom så funkar det".

Det är väl "man får vad man betalar för" och då är mitt tips att hålla sig undan jysk grejor och betala lite extra för att få från någon annan butik.

Brukar köra med "IKEA-kvalité" här hemma ^^

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Jag kommer slå till på ett Galant bord med t-ben när jag far ner till Ikea!

Kanske ska införskaffa mig en datorstol när jag ändå är där. Har ni något gott att säga om denna stol? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Stabilt? Hade Vika Amon i två veckor, gick att rubba hela bordet om man drog lite nätt i det när man satt i stolen.

TS: Kolla begagnade kontorsmöbler, oftast väldigt bra skick till låga priser.

Ska du köpa något skrivbord från IKEA så håll dig till Galant-serien. Alt. så köper du Galant-underrede sen valfri skiva från byggvaruhus.

BAFAB verkar ha en del bra grejer.

konstigt, jag har haft bordet sedan i augusti och har inte haft ett enda problem med det. Har satt möbeltassar och det rubbas ändå inte så lätt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fan jag blev helt nervös nu jag har också den stolen från jysk. Den knakar och har sig men inget har hänt inu. Men nu vägar man f*n inte sitta på den längre :S

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

konstigt, jag har haft bordet sedan i augusti och har inte haft ett enda problem med det. Har satt möbeltassar och det rubbas ändå inte så lätt.

Jag tyckte i alla fall att det var löjligt lätt att rubba, även med möbeltassar på. Var ingen större konst att råka dra ut bordet 10cm från väggen, alt. stöta till bordet så att det skakar så extremt att kaffet går ur koppen. Jag hade dock aldrig mer än en laptop och några skärmar på bordet då det är uppbyggt på samma sätt som LACK-borden.

Dold text

Slängde ut skiten och köpte ett kinnarpsbord i massiv ek istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Jag tyckte i alla fall att det var löjligt lätt att rubba, även med möbeltassar på. Var ingen större konst att råka dra ut bordet 10cm från väggen, alt. stöta till bordet så att det skakar så extremt att kaffet går ur koppen. Jag hade dock aldrig mer än en laptop och några skärmar på bordet då det är uppbyggt på samma sätt som LACK-borden.

Slängde ut skiten och köpte ett kinnarpsbord i massiv ek istället.

Största orsaken till att jag inte vill ha ikea möbler är att de känns så billiga, märks kanske inte i skrivbord men t.ex. bokhyllor har en tendens att böja sig. Sen gillar jag hur dyrare och speciellt äldre möbler känns mycket mer personliga, varje unge har inte samma skrivbord om man skrivbord.

Permalänk

Skrattat gott åt era berättelser om Jyskstolen. Min står numera i ett hörn och skäms, den ska få åka till återvinningen i helgen. Köpte mig en

istället

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Skrattat gott åt era berättelser om Jyskstolen. Min står numera i ett hörn och skäms, den ska få åka till återvinningen i helgen. Köpte mig en http://www.obutto.com/images/tripleMonitor2_desktop.jpg
istället

såg rätt obekvämt ut... inget att lägga armarna mot ju?

en annan sitter ju med hela armarna uppe på bordet och stolen inskuten så att magen ligger mot bordskanten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

såg rätt obekvämt ut... inget att lägga armarna mot ju?

en annan sitter ju med hela armarna uppe på bordet och stolen inskuten så att magen ligger mot bordskanten.

Mycket bekvämare än jag trodde. Armarna hamnar mot sidokuddarna där och det känns helt naturligt. Är man lite händig så kan man nog montera på två armstöd utan större problem.

Edit: Jag har inte tangentbords-bordet så där långt fram heller. Allt går att vända och vrida på som man vill.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Fan jag blev helt nervös nu jag har också den stolen från jysk. Den knakar och har sig men inget har hänt inu. Men nu vägar man f*n inte sitta på den längre :S

Är den hel annars? För de brukar bli väldigt slitna och nersuttna fort, är som att sitta på en träbräda.